Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται για το δημοφιλέστερο premium κόμπακτ SUV, όχι μόνο της μάρκας, μιας και του αναλογεί το 30% των πωλήσεων, αλλά και γενικότερα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Το XC60 αποτελεί έναν ιδανικό αντίπαλο απέναντι στα Audi Q5, BMW X3 και Mercedes GLC, το οποίο καταφέρνει να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό –σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο –χάρη στο αυξημένο μήκος του (+6,2 εκατοστά, συνολικό μήκος στα 4,69 μέτρα) και στο φαρδύτερο παρουσιαστικό του (+1,2 εκ. με συνολικό πλάτος στα 1,902 μέτρα). Ελαφρώς μειωμένο είναι το ύψος του αμαξώματος, το οποίο είναι πολύ όμορφο από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις, υποδηλώνοντας σε κάθε του λεπτομέρεια τη σουηδική φινέτσα.
Το νέο XC60 θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά σε στάνταρ πλέον τετρακίνητες (οι προσθιοκίνητες αναμένονται στις αρχές του 2018) και αυτόματες εκδόσεις με 8 σχέσεις.
Οπως και στα άλλα μεγάλα Volvo, έτσι και εδώ δεν θα βρείτε κάτι παραπάνω από τα 2.000 κ.εκ. ή κάτι με περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους.
Ολες οι εκδόσεις είναι δίλιτρες, με την ντίζελ D4 να αποδίδει 190 ίππους και την D5 με το PowerPulse στα 235 άλογα. Από πλευράς βενζίνης η T5 έχει 254 ίππους, ενώ η T6 (με turbo + «κομπρέσορα») αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Η plug-in υβριδική T8 αποδίδει 407 ίππους με 0-100 σε 5,3 δευτερόλεπτα και ηλεκτροκίνητη αυτονομία για 45 χλμ.

Καλοστημένο
Οι Σουηδοί τα έχουν καταφέρει περίφημα αφού το νέο XC60 καταφέρνει να είναι ένα από τα πιο καλοστημένα SUV της κατηγορίας, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεσης (παρά τις 20άρες ζάντες!).
Στους ισπανικούς δρόμους οδηγήσαμε τις εκδόσεις T6 και D5, με αερανάρτηση και με τους εξαιρετικούς κινητήρες και στις δύο περιπτώσεις. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο είναι πραγματικά πολύ γρήγορο και με ομαλές αλλαγές, κάτι που διαπιστώσαμε περισσότερο στην Τ6 έκδοση.
Η εξαιρετική ηχομόνωση καλύπτει περίφημα την ύπαρξη του ντίζελ, για τον οποίο δεν θα κρύψω πως μου άρεσε περισσότερο χάρη στην πιο γεμάτη λειτουργία του. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους (προαιρετικά υπάρχει αερανάρτηση με αυξομείωση απόστασης από το έδαφος κατά 60 χλστ.) λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο στην απόσβεση όσο και στις στροφές, ώστε το νέο XC60 να είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Σημαντική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φθάνει τα 21,6 εκατοστά.
Μεγαλύτεροι χώροι
Το μεγαλύτερο κατά 9,1 εκατοστά μοντέλο προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες που δεν θα προβληματιστούν σε κανένα σημείο για την απόσταση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ (με +10 λίτρα φθάνει συνολικά τα 505). Οσο για τους εμπρός επιβάτες θα βρίσκονται πίσω από ένα high-tech και ιδιαίτερα ποιοτικό ταμπλό που έχει ως βάση το αντίστοιχο των XC90/S90/V90. Ανάμεσα στον υπερπλήρη εξοπλισμό με τα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνεται το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης Pilot Assist σε ρόλο «αυτόματου πιλότου», το οποίο στους ισπανικούς δρόμους λειτουργούσε άψογα με τη βασική προϋπόθεση ο οδηγός να ακουμπά το τιμόνι και η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 130 χλμ./ώρα.
Επίσης, η Volvo προβάλλει το νέο Steer Assist (εξέλιξη του City Safety με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης), το CleanZone τετραζωνικό κλιματισμό που «φιλτράρει» τις ακαθαρσίες και τα μικροσωματίδια του αέρα, το γνωστό Sensus με πλήρη διασύνδεση smartphone, την εφαρμογή Volvo On Call με τα νέα γραφικά και δυνατότητες κ.ά.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ