Οταν ένα μικρομεσαίο μοντέλο έχει σημειώσει πολλές εμπορικές επιτυχίες, βρίσκεται στην αγορά πάνω από 20 χρόνια, έχει «υπηρετήσει» εκατομμύρια οικογενειάρχες που το έχουν επιλέξει, τότε το νέο θα πρέπει να ακολουθεί τα μονοπάτια των… προγόνων του, αρκεί να πατάει σε σύγχρονες «πλατφόρμες».

Το νέο Megane είναι το μικρομεσαίο μοντέλο που σέβεται το παρελθόν των προηγούμενων γενιών, μόνο που η ολοκαίνουργια σειρά κρατάει από το γενεαλογικό δέντρο μόνο το όνομα. Οντως, το νέο Megane έχει τολμηρή εμφάνιση, εξοπλισμό που τοποθετούν το μοντέλο σε μεγαλύτερη κατηγορία και προσφέρεται με ευρεία γκάμα κινητήρων. Ουσιαστικά, με την τέταρτη γενιά η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιστρέφει δυναμικά σε μια κατηγορία «φιλέτο» και ένα μοντέλο που έχει δημιουργήσει τη δική του αγοραστική «παλέτα».

Για να δούμε λοιπόν τι έχει αλλάξει. Πρωτίστως, το νέο Megane, που πρωτολανσαρίστηκε το 1995 και έχει πουλήσει περίπου 13 εκατ. αυτοκίνητα, μεγάλωσε και σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα, διαθέτει μεγαλύτερο μήκος και πλάτος, αλλά χαμηλότερο ύψος. Συγκεκριμένα, το μήκος του φτάνει τα 4,35 μέτρα (μεγαλύτερο κατά 64 χλστ.), το πλάτος του αγγίζει τα 1,81 μέτρα (μεγαλύτερο κατά 6 χλστ.), με το ύψος του να φτάνει τα 1,44 μέτρα. Εχει σύγχρονο εσωτερικό, που θα φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις επιβάτες, ενώ ιδιαίτερα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 434 λίτρα, ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, αυτός ανέρχεται στα 1.247 λίτρα.
Εξοπλισμός μεγαλύτερης κατηγορίας
Στο εξοπλιστικό οπλοστάσιο ξεχωρίζει το σύστημα R-Link2, το οποίο λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης 8,7 ιντσών. Επίσης, για πρώτη φορά εφοδιάζεται με το Head Up Display, το σύστημα απεικόνισης των λειτουργιών στο παρμπρίζ, που συμβάλλουν στις ασφαλέστερες διαδρομές.
Επίσης, διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής για την πλοήγηση, το τηλέφωνο κ.ά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από πέντε προγράμματα οδήγησης, Neutral, Sport, Comfort, Perso και Eco –το τελευταίο για μεγαλύτερη οικονομία.
Κινητήρες –τιμές
Προσφέρεται αρχικά με τον 1.500άρη dCi 110 πετρελαιοκινητήρα (υπάρχει και έκδοση με 90 ίππους), ενώ σε βενζίνη υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος 1,2 λίτρων βενζίνης 100 ίππων και ο ίδιος με ισχύ 130 ίππους. Στην κορυφή το Megane GT με 205 ίππους. Η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τις τιμές του Renault Megane. Το Megane TCe100, με τον κινητήρα βενζίνης των 1.200 κ.εκ., κοστίζει από 17.150 ευρώ ενώ το ντίζελ 1.5 dCi με τους 90 ίππους από 18.890 ευρώ. Το κορυφαίο 1.5 dCi με τους 110 ίππους και επίπεδο εξοπλισμού Dynamique κοστίζει από 23.500 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ