Η Peugeot σφίγγει τον κλοιό γύρω από τον ανταγωνισμό των συνεχώς ανερχόμενων crossover – SUV με μιαν αχτύπητη ομάδα: το νέο 3008, το μικρότερο 2008 και σε λίγο χρονικό διάστημα η γκάμα θα εμπλουτιστεί και από το 5008. Το Peugeot 2008 κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο με την πληθωρική εμφάνισή του –ιδιαίτερα μετά την τελευταία επανασχεδίαση της εξωτερικής εμφάνισής του –όσο και με τους χώρους, σε συνδυασμό με μια πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων, που θέτουν νέα στάνταρντ στην κατηγορία των μικρών crossover. Είναι το μοντέλο που μπορεί να χαρακτηριστεί πολυσχιδές εξαιτίας των πολλαπλών πλεονεκτημάτων που προσφέρει. Συγκεκριμένα, το 2008, όντας μεγαλύτερο σε διαστάσεις και ψηλότερο από το 208, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας νέας οικογένειας μέσω της χρηστικότητάς του και των εσωτερικών του χώρων. Είναι ένα crossover που πλασάρεται άνετα ως ένα καθημερινό αυτοκίνητο, ενώ το ταλέντο του μπορεί να ξεπεράσει τα σύνορα των πόλεων και να βγει ως γνήσιος οικογενειάρχης στον αυτοκινητόδρομο και, τέλος, να ανέβει με ασφάλεια και άνεση σε δύσβατους επαρχιακούς δρόμους, με όπλο το ηλεκτρονικό του οπλοστάσιο που θωρακίζει την ενεργητική του ασφάλεια. Στα συν του γαλλικού μοντέλου και η καλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, η οποία αγγίζει τα 16,5 εκατοστά και δίνει τις εκτεταμένες δυνατότητες κίνησης όταν η άσφαλτος τελειώσει.
Πρακτικό και πολυτελές
Ο άνεμος ανανέωσης έδωσε πιο σύγχρονο προφίλ και στο σαλόνι του, που πλέον δείχνει πιο πολυτελές, με ποιοτικότερα υλικά. Είναι άνετο όπως ένα πολυμορφικό και φυσικά η καμπίνα του δεν θα προβληματίσει –ή δεν θα δυσανασχετήσει χωροταξικά –τέσσερις ή πέντε ενήλικους επιβάτες. Εξαιρετικός και καλοσχεδιασμένος και ο χώρος των αποσκευών με όγκο 350 λίτρων, που φθάνει έως και τα 1.194 λίτρα με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η νέα γενιά i-cockpit, με δεσπόζουσα θέση να καταλαμβάνει η μεγάλη οθόνη αφής (7 ιντσών) με το σύστημα πολυμέσων, που προσφέρει αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα μέσω τεχνολογίας MirrorLink. Η έκδοση που μας κέρδισε ήταν με τον ντίζελ κινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 120 ίππους και σε ενθουσιάζει μόλις βλέπεις στην πράξη τα 300 Nm να δίνουν σπιρτόζικες επιταχύνσεις και άνεση στις προσπεράσεις.

Ο ταλαντούχος κινητήρας είναι καλός και στην κατανάλωση καυσίμου, εκεί όπου σε πραγματικές συνθήκες δεν θα ξεπεράσει τα 5 λίτρα/100 χλμ. (το εργοστάσιο αναφέρει 3,7 λίτρα/100 χλμ.). Σύμμαχος στην πολυήμερη δοκιμή μας και το σύστημα Grip Control που διευκολύνει την κίνηση στο χώμα και συνδυάζεται και με ελαστικά M+S. Συνδυάζεται με ένα πολύ καλό στη λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Συνολικά, το 2008 είναι ένα μοντέλο που, εκτός από την εντυπωσιακή εμφάνιση, σε κερδίζει με τους εκλεπτυσμένους χώρους, το τεχνολογικό του οπλοστάσιο και τον ντίζελ κινητήρα των 1.6 λίτρων που δείχνει να είναι κομμένος και ραμμένος στα ελληνικά δεδομένα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ