Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μιλούν για επανάσταση –revolution αγγλιστί –συγκρίνοντας ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε στην Ευρώπη για την Ευρώπη με μια πρόταση που μετά βίας δικαιολογούσε την παρουσία της ακόμα και στη δοκιμαζόμενη, τα χρόνια της κρίσης, ελληνική αγορά.
Το Nissan Micra περνά αισίως στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του, φροντίζοντας πρωτίστως να διαγράψει καθετί που θα μπορούσε να το συνδέσει με το πρόσφατο παρελθόν του. Η πλήρης μεταστροφή στον σχεδιαστικό προσανατολισμό του θαρρείς πως είναι μόνο η αρχή, η οποία ωστόσο δεν έπαψε ποτέ να αποτελεί το ήμισυ του παντός.
Η μάχη των εντυπώσεων
Κάπως έτσι λοιπόν το Nissan Μicra απέκτησε ένα νέο σχεδιαστικό προφίλ. Αιχμηρό, άκρως δυναμικό και νεανικό, αντικαθιστώντας τις καμπύλες στις οποίες μάς είχε συνηθίσει με ακμές που ξεκινούν από το μπροστινό τμήμα και καταλήγουν στο πίσω.
Καθοριστικής σημασίας είναι και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Οχι μόνο γιατί επαναφέρει το αποκλειστικά πεντάθυρο hatchback στην καρδιά της κατηγορίας των επονομαζομένων supermini, αλλά κυρίως γιατί ενισχύει την εντύπωση πως έχεις να κάνεις με μια απολύτως ολοκληρωμένη πρόταση.
Την ίδια ακριβώς αίσθηση άλλωστε αποκομίζεις και από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ποιότητα της ιαπωνικής κατασκευής υπερβαίνει τα συνήθη επίπεδα της κατηγορίας, γεγονός που επιβεβαιώνουν τα αφρώδη υλικά του ταμπλό, το αψεγάδιαστο φινίρισμα, η απουσία τριγμών και η εξαιρετικά αποτελεσματική ηχομόνωση.
Στα πλουσιότερα εξοπλιστικά επίπεδα ο εξοπλισμός φαντάζει ικανός να καλύψει κάθε σύγχρονη απαίτηση σε επίπεδο άνεσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, δίνοντας παράλληλα στον υποψήφιο αγοραστή του αυτοκινήτου την ευκαιρία να παραμετροποιήσει πλήρως τον διάκοσμο του θαλάμου επιβατών.
Αν στις εξοπλιστικές επιλογές που προσφέρει το εσωτερικό προσθέσει κανείς και αυτές του εξωτερικού τμήματος και το πλήθος των χρωματικών συνδυασμών, τότε οι δυνατότητες εξατομίκευσης του νέου Nissan Micra γίνονται πραγματικά ανεξάντλητες.
Δεν μπορείς να ισχυριστείς το ίδιο για τις μεταφορικές δυνατότητές του ωστόσο, τα 300 λίτρα του χώρου αποσκευών αγγίζουν τα φυσικά όρια ενός αυτοκινήτου που παραμένει, έστω και οριακά, κάτω από τα τέσσερα μέτρα.

Ουσία και θέαμα
Μεγαλύτερη αξία από τα λιγότερο ή περισσότερο απαραίτητα στοιχεία του εξοπλισμού έχει δίχως καμία αμφιβολία ο τρόπος με τον οποίο το ιαπωνικό supermini αντιλαμβάνεται την παρουσία του στην άσφαλτο.
Βασισμένο στην πλατφόρμα που φιλοξενεί το Nissan Note, το Micra πέμπτης γενιάς είναι με διαφορά το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης που μας έχει «δώσει» η ιαπωνική φίρμα ως σήμερα. Χωρίς να θυσιάζει την άνεση ή την ευελιξία που ένα τετράτροχο αυτής της κλάσης οφείλει να προσφέρει, αποζημιώνει και με το παραπάνω τον οδηγό που θα αναζητήσει εκτός πόλης τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου του.
Οι κινητήρες αν μη τι άλλο το επιτρέπουν, είτε επιλέξεις τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 898 κ.εκ. που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 90 ίππους και 140 Nm ροπής, είτε το αντίστοιχης ισχύος και επίσης υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκίνητο σύνολο του 1,5 λίτρου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ