Παρά τη χαμένη λάμψη του εξαιτίας της κρίσης που θάμπωσε –ανεπιστρεπτί για πολλούς –τον μύθο της Fiat, το Τορίνο παραμένει σημείο αναφοράς στο τετράτροχο γίγνεσθαι, εξαιτίας κυρίως του φημισμένου Μουσείου Αυτοκινήτου που επί δεκαετίες προβάλλει το παρελθόν εμπνέοντας το μέλλον.
Αυτή την περίοδο και ως τις 26 Φεβρουαρίου 2017 ο εμβληματικός χώρος φιλοξενεί μια γιορτή προς τιμήν του «δασκάλου» Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, σχεδόν πέντε δεκαετίες μετά την ίδρυση του οίκου σχεδίασης με την επωνυμία Italdesign που ο ίδιος καθιέρωσε ως ένα από τα «βαρύτερα» ονόματα στον χώρο.
Με τίτλο «Ο Τζουτζιάρο και η διαδρομή του», η αναδρομική έκθεση καλύπτει τις περισσότερες πτυχές της δραστηριότητας του 78χρονου πια «Μαέστρου»: αυτοκίνητα παραγωγής, πρωτότυπα μοντέλα, πρωτόλεια σχέδια, ακόμη και μια αναπαράσταση του γραφείου του στο οποίο κυριαρχούν τα χαρτιά και τα μολύβια του καθώς ακόμη και σήμερα επιμένει να κάνει τα πρώτα σκίτσα με το χέρι. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζουν η Alfa Romeo 2600 Sprint του 1960 την οποία σχεδίασε όταν εργαζόταν για τον Bertone, το VW Golf MK1 του 1974, το πρώτης γενιάς Fiat Panda του 1980, τη μοναδική στον κόσμο Ferrari GG 50 του 2005 που δημιούργησε για τον εαυτό του με αφορμή τα πεντηκοστά του γενέθλια στον χώρο του design, την πρωτότυπη Alfa Romeo Brera του 2002, τη Chevrolet Corvair Testudo του 1963, την Bugatti EB 112 του 1993 αλλά και το De Lorean DMC του 1981 που πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική τριλογία «Επιστροφή στο μέλλον».
Η πολυσχιδής δραστηριότητά του –έχει σχεδιάσει περισσότερα από 100 πρωτότυπα και σχεδόν 200 μοντέλα παραγωγής –και η ανατρεπτική ματιά του μεταλαμπαδεύεται εδώ και χρόνια σε νέους σχεδιαστές, καθώς παραμένει πρόεδρος του τμήματος μεταφορών στο Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Τεχνών και Design του Τορίνο.
Στα εγκαίνια της έκθεσης ο διάσημος σχεδιαστής ρωτήθηκε για τα αγαπημένα του μοντέλα ανάμεσα σε όσα έχει δημιουργήσει και αντί να απαντήσει με ένα κλισέ του τύπου «κάθε project ήταν ένα από τα παιδιά μου κρύβοντας διαφορετικές προκλήσεις» αποκάλυψε πως η Alfa Romeo 2600 που σχεδίασε όταν ήταν μόλις 22 ετών και το Fiat Panda ήταν οι πιο δύσκολες δουλειές που έχει ποτέ αναλάβει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ