Στυλ, πολυτέλεια, άνεση και βέβαια πρακτικότητα είναι τα συνήθη ζητούμενα από ένα premium SW και το V90 τα έχει όλα –και κάτι ακόμα: την καθαρή σκέψη που διακρίνει τη σύγχρονη ιστορία της Volvo, σαν τον αέρα που αναπνέει κάποιος στα δάση του Αργεπλογκ, στη Βόρεια Σουηδία.
Στον αντίποδα, ο ρόλος της τεχνολογίας είναι καταλυτικός από την πρώτη στιγμή της σύλληψης του V90. Από τη γραμμή του αμαξώματος πίσω από τη μεσαία κολόνα που του χαρίζει αυτή την ιδιαίτερη εμφάνιση –με το μυαλό πάντοτε στον αεροδυναμικό του συντελεστή –ως την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αποκλειστικά δίλιτρων κινητήρων του.
Η νέα εποχή


Στη Σειρά 90 οι σχεδιαστές της Volvo είχαν την άνεση να αποτυπώσουν την άποψη τους για τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας χωρίς να θεωρηθούν ελιτιστές. Τα 4,96 μέτρα του V90 είναι συμβατά με τον ρόλο του αλλά η σχεδίασή του είναι αυτή που κάνει τα κεφάλια να γυρνούν παρατηρώντας το από τα φώτα LED στο σχήμα του σφυριού του θεού Θορ ως τη χαρακτηριστική πόρτα του χώρου αποσκευών. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό είναι το πιο ιδιαίτερο SW που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους του πλανήτη κυρίως διότι πολώνει με την εμφάνισή του. Αυτή είναι η πρώτη του νίκη. Εξίσου ιδιαίτερη, αλλά πλήρως αποδεκτή, είναι η εικόνα του εσωτερικού του. Ανάλαφρα σχεδιασμένο και μοναδικά κατασκευασμένο, με έμφαση στις χειροποίητες λεπτομέρειες, το V90 συνδυάζει φυσικά υλικά όπως το ξύλο και το δέρμα αποθεώνοντας ταυτόχρονα την τεχνολογία με την υιοθέτηση της κάθετα τοποθετημένης έγχρωμης οθόνης αφής των 9 ιντσών. Ο λειτουργικός της ρόλος είναι αναμφισβήτητος: τα πάντα σε αυτή γίνονται όπως σε ένα smartphone, άρα ευκολότερα από ό,τι σε άλλα premium μοντέλα. Παράλληλα μειώνει σε οκτώ τους διακόπτες στο ταμπλό επιβάλλοντας μια αρχοντική λιτότητα που αναδεικνύει την ποιότητα και τα χρώματα των υλικών τα οποία μπορεί κανείς να επιλέξει. Στην έκδοση Inscription της δοκιμής μας το ανοιχτόχρωμο ξύλο και το μπεζ δέρμα υπογράμμιζαν την πολυτελή διάσταση του αυτοκινήτου, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών επέτεινε την αντίθεση μεταξύ κλασικού και μοντέρνου. Οσο για τα καθίσματα, το πλεονέκτημα της Volvo σε σχέση με τη σχεδίαση, τη στήριξη και την ασφάλεια που αυτά παρέχουν –χάρη σε μια πατέντα που προφυλάσσει τη σπονδυλική στήλη –είναι διεθνώς αναγνωρισμένο. Πέρα από αυτά, η χωροταξική διάταξη είναι σαφώς τετραθέσια, ενώ ο χώρος αποσκευών που αποκαλύπτεται στο ηλεκτροκίνητο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας είναι αρκετά μεγάλος –560 λίτρα –και εξαιρετικά λειτουργικός με τα ίδια ποιοτικά υλικά και κρυφούς χώρους κάτω από το δάπεδό του.
«Πράσινη» καινοτομία


Εχοντας οδηγήσει όλα τα μοντέλα της Σειράς 90 με σχεδόν όλους τους κινητήρες τεχνολογίας Drive-E, ομολογώ ότι αν το πετρέλαιο ως καύσιμο αποτελεί την επιλογή σας τότε η έκδοση D5 AWD του V90 είναι εκείνη με την καλύτερη σχέση αξίας/τιμής, άρα και η προτεινόμενη από μένα. Αποδίδοντας 235 ίππους και 480 Nm ροπής το μηχανικό σύνολο των 1.969 κ.εκ. με την καινοτομία PowerPulse έχει αποδειχθεί ιδανικό για το μεγαλύτερο XC90, πόσω μάλλον για το V90 στο οποίο εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 7,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα. Με αυτό το μοτέρ και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων επιλέγετε εσείς πότε θα οδηγήσετε στην αυτόματη λειτουργία και πότε θα αξιοποιήσετε τα paddles πίσω από το τιμόνι –εκτός πόλης το δεύτερο είναι πολύ ελκυστική επιλογή λόγω της απόκρισης του συστήματος. Σημειώστε, τέλος, ότι τα 129 γραμμ. CO2 ανά χλμ. εξασφαλίζουν εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης σε συνδυασμό με την πραγματική κατανάλωση καυσίμου η οποία δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα ακόμη και όταν το μοτέρ πιέστηκε σε συνθήκες υψηλού φορτίου.
Οδηγώντας


Μπορεί το μέγεθός του να φαντάζει απαγορευτικό και το βάρος του –σχεδόν 1.900 κιλά –δεσμευτικό για μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία αλλά ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Eco, Comfort, Dynamic και Individual παραμετροποιούν τη συμπεριφορά του στον δρόμο και ταυτόχρονα τις απαιτήσεις σας. Το στιβαρό πλαίσιο, ο βαθμός απόσβεσης της ανάρτησης και η ύπαρξη τετρακίνησης δημιουργούν μια αναπάντεχη βεβαιότητα για τις ικανότητες του V90, το οποίο προφανώς δεν δημιουργήθηκε για να κυνηγάς την επόμενη στροφή –περιμένετε ως την έκδοση Polestar –αλλά ενδίδει με ευχαρίστηση στον γρήγορο ρυθμό που θα του δώσετε και καλύπτει εκατοντάδες συνεχόμενα χιλιόμετρα με υποδειγματικά ξεκούραστο τρόπο. Αν σε αυτά συνυπολογίσετε τα κορυφαία συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού στον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό του, θα αντιληφθείτε –στην πράξη, όχι στη θεωρία –ότι σε αυτή την κατηγορία δεν υπάρχει, συνολικά, κάτι καλύτερο από το V90.

Τεχνολογία PowerPulse

Η νέα καινοτομία της Volvo εξαλείφει το turbo lag εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Το PowerPulse παίρνει αέρα από το φίλτρο, ο οποίος συμπιέζεται και αποθηκεύεται σε μια μικρή δεξαμενή. Οταν ο οδηγός αποφασίσει να επιταχύνει, μια ριπή πεπιεσμένου αέρα εκτοξεύεται ώστε να αρχίσει η περιστροφή του στροβιλοσυμπιεστή. Την ίδια στιγμή ο αέρας στη δεξαμενή αναπληρώνεται αυτόματα ώστε το σύστημα να δώσει μια νέα ριπή στην επόμενη επιτάχυνση.

Pilot Assist

Ενεργοποιώντας το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης από το κουμπί που βρίσκεται στον αριστερό βραχίονα του τιμονιού, το V90 επιταχύνει, επιβραδύνει και διατηρεί την πορεία του στην επιθυμητή λωρίδα κυκλοφορίας, με ταχύτητες κίνησης έως 130 χλμ./ώρα, χωρίς απαραίτητα να προπορεύεται άλλο αυτοκίνητο. Το Pilot Assist περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Σειράς 90.

Ασφάλεια

Η αξιολόγηση από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP της αρχιτεκτονικής της Σειράς 90 απέφερε μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες στη Volvo, μεταξύ των οποίων και το 100% για τα συστήματα ασφάλειας.

Sensus Connect

Συνδέοντας το V90 με τον υπόλοιπο κόσμο το σύστημα τηλεματικής της Volvo θεωρείται σήμερα το πιο εύχρηστο που υπάρχει σε μοντέλα παραγωγής καθώς με οριζόντιες και κάθετες κινήσεις, όπως στα smartphones, ελέγχονται οι λειτουργίες του τηλεφώνου, του κλιματισμού, της πλοήγησης και του συστήματος ψυχαγωγίας.

Προγράμματα οδήγησης

Τα προγράμματα οδήγησης που υπάρχουν στα XC90 και S90 διαφοροποιούν το V90 από τον ανταγωνισμό του. Οι επιλογές Eco, Comfort, Dynamic και Individual παραμετροποιούν τη λειτουργία της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων με τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και μέσω paddles στο τιμόνι.

Εσωτερικό

Με μήκος 4,936 μέτρα και μεταξόνιο 2,94 μέτρα οι μεταφορικές ικανότητες του V90 είναι αδιαμφισβήτητες ενώ τα 560 λίτρα του χώρου αποσκευών το κατατάσσουν στον μέσο όρο της κατηγορίας του. Οι χώροι για τους επιβάτες των μπροστινών και των πίσω καθισμάτων είναι κορυφαίοι από κάθε άποψη, με την αίσθηση της χειροποίητης κατασκευής να είναι διάχυτη παντού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ