Η προσθήκη ενός compact SUV στην γκάμα της Audi δεν συνιστά έκπληξη μετά την εμπορική επιτυχία των άλλων μοντέλων της σειράς Q. To αναπάντεχο στο Q2 εντοπίζεται στον τρόπο που η εταιρεία κλωνοποίησε την τεχνολογία της στο αμάξωμα των 4,191 μέτρων και δίχως αμφιβολία στην τόλμη που επιδεικνύει στην υιοθέτηση μιας διαφορετικής σχεδιαστικής ταυτότητας αλλά και στην πρόθεσή της να την επεκτείνει στα μελλοντικά της αυτοκίνητα.
Το οπτικό αποτέλεσμα στο Q2 δείχνει, στο σωστό χρώμα, τόσο στιβαρό και «ξένο» με άλλα μοντέλα παρόμοιου μεγέθους, που θα σας κερδίσει αμέσως, ιδιαίτερα αν εστιάσετε στις πολυγωνικές λεπτομέρειες και στην εξωτερική διχρωμία –χάρη στους δώδεκα ξεχωριστούς χρωματισμούς και στις τέσσερις διαφορετικές αποχρώσεις της τρίτης κολόνας, στην οποία καταλήγει η coupe γραμμή της οροφής.
Η δε εντύπωση που δημιουργούν τα τεχνολογίας LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αλλά και οι μεγαλύτερες, έως 19 ίντσες, διαστάσεις των τροχών σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος, στα 1,5 μέτρα, εξασφαλίζουν στο αυτοκίνητο τον έντονο χαρακτήρα που συνήθως επιζητούν οι νεότεροι σε ηλικία ή αντίληψη οδηγοί.
Δύναμη πυρός


Βασισμένο στο δάπεδο του A3, το Q2 ταυτίζεται με το premium hatchback της Audi σε διάφορα σημεία, ένα εκ των οποίων είναι η γκάμα των κινητήρων του με σημείο εκκίνησης τα 999 κ.εκ. της έκδοσης βενζίνης 1.0 TFSI των 116 ίππων. Με δεδομένο ωστόσο ότι αυτή θα διατίθεται στη χώρα μας τις επόμενες εβδομάδες, ενδώσαμε στην πετρελαιοκίνητη τάση της ελληνικής αγοράς οδηγώντας μετά τη Ζυρίχη και στην Ελλάδα την έκδοση 1.6 TDI, με απόδοση 116 ίππους, 250 Nm ροπής και μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Η τιμή πώλησης αυτού του Q2 είναι 27.300 ευρώ, δηλαδή 300 ευρώ χαμηλότερη από τα 27.600 ευρώ της βενζινοκίνητης έκδοσης 1.4 TFSI, οπότε η επιλογή σας είναι ξεκάθαρα ζήτημα προτεραιοτήτων.
Στην περίπτωση του 1.6 TDI υπάρχει το διαχρονικό πλεονέκτημα των αραιότερων επισκέψεων στα πρατήρια βενζίνης, χωρίς το μοτέρ να ενοχλεί με άστοχους κραδασμούς. Ναι, ο θόρυβός του γίνεται περισσότερος αν το πιέσεις πέρα από το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του, αλλά ακόμη και έτσι το πετρελαιοκίνητο Q2 αποδεικνύεται πιο ήσυχο από άλλα μοντέλα αντίστοιχου ύφους.
Παρά τη δεδομένη αδυναμία μας στα αυτόματα κιβώτια S tronic, το μηχανικό κιβώτιο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν «ελαφρύ», σαφές και εύχρηστο, στοιχεία ευπρόσδεκτα στην κίνηση της πόλης. Πέρα από αυτή, σε πιο απαιτητικές διαδρομές, το Q2 «στρίβει» ευχάριστα προσομοιάζοντας στα χαρακτηριστικά του Α3, αρκεί να μην παραβλέψετε τα 14,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος. Αυτή είναι μια κρίσιμη λεπτομέρεια για όσους διανύουν συχνά διαδρομές μακριά από την άσφαλτο ενώ το άλλο που πρέπει να θυμάστε είναι πως ο ημιάκαμπτος άξονας της πίσω ανάρτησης θα αντιδράσει νευρικά μόνο σε κακού τύπου οδόστρωμα.
Κάπως έτσι, το Q2 με τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και το βελτιωμένο σε αίσθηση και λειτουργία σύστημα διεύθυνσης εκτελεί εξαιρετικά τα καθήκοντα ενός οικογενειακού αυτοκινήτου συμπαγών διαστάσεων που δεν θα σας φοβίσει με τις αντιδράσεις του σε συνθήκες πίεσης, χάρη και στα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς του. Σε συνδυασμό μάλιστα με το σύστημα Audi drive select που παραμετροποιεί τα οδικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργία διαφόρων υποσυστημάτων μπορείτε να οδηγήσετε σε διαφορετικά modes ανάλογα με τη διάθεσή σας.
Η άλλη όψη


Τα πάντα θα γίνουν πιο εύκολα όταν ρυθμίσετε σωστά το αριστερό κάθισμα στον αισθητικά οικείο θάλαμο επιβατών στον οποίο τη διαφορά κάνουν πλέον οι διακοσμητικές λωρίδες που διατρέχουν το ταμπλό και ο ιδιαίτερος φωτισμός στα περισσότερα σημεία του. Ασχέτως σωματότυπου θα βρείτε σίγουρα την ιδανική θέση στα μπροστινά καθίσματα ενώ πίσω οι χώροι είναι επαρκείς αν δεν υπερβαίνετε τα 180 εκατοστά ύψους.
Οπουδήποτε πάντως θα αντιληφθείτε την υποδειγματική για τα μέτρα της κατηγορίας και την τιμή πώλησης ποιότητα, κυρίως δε τη συναρμογή των υλικών ακόμη και όταν αυτά δεν είναι της ίδιας υφής στα διαφορετικά σημεία του Q2. Η εμμονή στην τεχνολογία εντοπίζεται παντού, από το προαιρετικό Audi virtual cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών μέχρι το Head-up display για την προβολή πληροφοριών σχετικών με την ταχύτητα, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και άλλες ενδείξεις που σχετίζονται με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού στο ύψος των ματιών του ενώ το Audi smartphone interface απεικονίζει το περιεχόμενο των Apple και Android συσκευών στην αναδυόμενη από το ταμπλό έγχρωμη οθόνη των 7,0 ή 8,3 ιντσών. Σε αυτή την περίπτωση οι λειτουργίες εκτελούνται μέσω του χειριστηρίου αφής MMI touch, κάτι όχι απαραίτητα εύκολο για όλους.
Αντί επιλόγου, αξίζει να γνωρίζετε ότι στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται το σύστημα Audi pre sense front που αναγνωρίζει τη διασταυρούμενη διέλευση πεζών και οχημάτων εμπρός από το Q2, χρησιμοποιώντας radar, προειδοποιεί τον οδηγό και μπορεί να ενεργοποιήσει διαδικασία φρεναρίσματος μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο της δοκιμής μας το είδα να λειτουργεί δύο φορές και το θεωρώ σωτήριο!

Σύστημα τετρακίνησης quattro

Η μόνιμη τετρακίνηση quattro συνδυάζεται με τις εκδόσεις 2.0 TDI απόδοσης 150 και 190 ίππων – στη δεύτερη περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό – και 2.0 TFSI των 190 ίππων. Σε όλες τις περιπτώσεις συνυπάρχει με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 ταχυτήτων. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς ενώ αν χρειαστεί η κατανομή της γίνεται ισόποση (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες.

Εξατομίκευση και επίπεδα εξοπλισμού

Η Audi υπογραμμίζει τον πολυσυλλεκτικό χαρακτήρα του Q2 αξιοποιώντας διακοσμητικές λωρίδες στο εσωτερικό του σε έξι χρώματα και τέσσερις διαφορετικές επιφάνειες, δύο πακέτα φωτισμού με στοιχεία LED και επιλογή ανάμεσα σε 10 χρώματα σε διάφορα σημεία του θαλάμου επιβατών, δύο επιπλέον επίπεδα εξοπλισμού – Design και Sport – και στοιχεία τεχνολογίας όπως τα συστήματα διατήρησης του Q2 στη λωρίδα κυκλοφορίας, κατεύθυνσης σε παράλληλους ή κάθετους χώρους στάθμευσης και αλλαγής λωρίδας με την χρήση radar.

Κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων

Το Q2 θα διατίθεται αρχικά με δύο κινητήρες βενζίνης -1.0 TFSI, 116 ίππων, με τιμή 23.900 ευρώ και 1.4 TFSI, 150 ίππων, με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (CoD), από 27.600 ευρώ. Στους πετρελαιοκινητήρες περιλαμβάνονται οι 1.6 TDI, 116 ίππων, από 27.300 ευρώ, 2.0 TDI, 150 ίππων, από 32.500 ευρώ και 2.0 TDI, 190 ίππων, με σύστημα quattro και τιμή 39.800 ευρώ. Ανάλογα με την έκδοση συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με το επτάρι αυτόματο S tronic.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ