Το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla, η οποία κατέστησε την ηλεκτροκίνηση ως το απόλυτο πλεονέκτημά της στο πεδίο του ανταγωνισμού, ακολουθεί η Lucid Motors που έδωσε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα εικόνες του πρώτου μοντέλου της με την ονομασία «Air».
Η νεοφυής επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια δημιουργήθηκε από πρώην εργαζομένους της Tesla, οι οποίοι αξιοποιώντας κινεζικά κεφάλαια δηλώνουν έτοιμοι να βγάλουν στη διεθνή αγορά το δικό τους ηλεκτροκίνητο μοντέλο μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2018, με φημολογούμενη τιμή εκκίνησης τα 65.000 δολάρια.
Η δε επιλογή τους να τοποθετηθούν ακριβώς απέναντι από το Tesla Model S θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την ευρεία αποδοχή της προσπάθειάς τους, η οποία πέρα από την ενδιαφέρουσα αισθητική της διαθέτει ανάλογης κλίμακας τεχνολογία και στοιχεία πολυτέλειας.
Αν και από άποψη διαστάσεων το Lucid Air είναι μικρότερο από μια Mercedes-Benz S-Class (το πλέον ευπώλητο πολυτελές μοντέλο στον κόσμο), φημολογείται ότι θα διαθέτει αντίστοιχους εσωτερικούς χώρους, με τις μπαταρίες 100 kWh ή 130 kWh να τοποθετούνται στο δάπεδο του αμαξώματος και να εξασφαλίζουν θεωρητική αυτονομία 643 χιλιομέτρων. Το μέγεθος αυτό ξεπερνά σημαντικά τα 572 χιλιόμετρα αυτονομίας της έκδοσης P100D του Model S, χάρη στην τεχνογνωσία που εφαρμόζει η κατασκευάστρια των μπαταριών, κορεατική εταιρεία Samsung.
Το άλλο κρίσιμο για οποιοδήποτε αυτοκίνητο μέγεθος είναι εκείνο των επιδόσεων, καθώς οι ηλεκτροκίνητες προτάσεις υπερτερούν των συμβατικών μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στον τομέα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων και της διαδικασίας «0-100 χλμ./ώρα». Υπό αυτό το πρίσμα τα σχεδόν 2,5 δευτερόλεπτα που διαρκεί η επιτάχυνση από στάση προδίδουν την αίσθηση που θα αποκομίζει κανείς στο εσωτερικό των Lucid Air, τα οποία κινούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες –έναν σε κάθε άξονα –συνολικής απόδοσης 990 ίππων.
Το άλλο πεδίο στο οποίο θα αναμετρηθούν τα δύο αμερικανικά μοντέλα είναι εκείνο της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, αν τελικά η Lucid Motors την εντάξει στον εξοπλισμό του Air από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του και δεν αποθαρρυνθεί από τις δυσλειτουργίες που εμφανίζει το σύστημα Autopilot το οποίο χρησιμοποιεί η Tesla. Το τελευταίο, άλλωστε, που θα ήθελαν στη Lucid είναι μια πιθανή αλλοίωση της εικόνας τους από την αστοχία ενός συστήματος που δεν θα αποτελέσει το κυρίαρχο ζητούμενο από το αυτοκίνητό τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ