Εκτός από την επιλογή μιας αμιγώς ευρωπαϊκής διοργάνωσης, της διεθνούς έκθεσης του Παρισιού για την παγκόσμια πρεμιέρα του, το Micra θα έχει μια εξίσου ευρωπαϊκή αφετηρία, καθώς θα κατασκευάζεται σε γαλλικό έδαφος και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του Flins, ιδιοκτησίας ομίλου Renault-Nissan, όπου θα μοιράζεται τις ίδιες γραμμές παραγωγής με το Clio.
Μια ματιά στην αισθητική του ιαπωνικού μοντέλου το οποίο, με την αύξηση των διαστάσεών του κερδίζει πλέον μια θέση μεταξύ των supermini, πείθει ότι οι παραπάνω ευρωπαϊκές «συμπτώσεις» είναι κάθε άλλο παρά συμπτώσεις και αποτελούν την προσεκτικά σχεδιασμένη στοιχειοθέτηση του αμιγώς ευρωπαϊκού προσανατολισμού του νέου Micra, όπου η ελκυστική σχεδίαση, η πρακτικότητα και ο εκλεπτυσμένος χαρακτήρας θα πρέπει να προσφέρονται σε ίσες –υψηλές –«δόσεις», σύμφωνες με τις προτιμήσεις των νεαρών ευρωπαίων οδηγών που αποζητούν το στυλ και την άνεση όσο και την ευρυχωρία.
Ευρωπαϊκός πολιτισμός


Επί ευρωπαϊκού εδάφους λοιπόν πραγματοποιήθηκε και η πρώτη οδηγική μας επαφή με το νέο Micra και συγκεκριμένα με μια προ παραγωγής έκδοσή του, η οποία, παρά την ημιτελή φύση της, μας εντυπωσίασε με τη σαφώς ωριμότερη εικόνα της στον δρόμο σε σχέση με το παρελθόν.
Αξιοσημείωτα θετική ήταν η εντύπωση που μας δημιούργησε ο diesel κινητήρας dCi του 1,5 λίτρου με την αθόρυβη και γραμμική λειτουργία του, η οποία γίνεται ακόμα πιο αξιοθαύμαστη, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα κατά 95% ολοκληρωμένο προϊόν.
Αξιοπρεπείς είναι και οι επιδόσεις της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 90 ίππων, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό της ροπής των 220 Nm αποδίδεται στο χαμηλό φάσμα στροφών του κινητήρα, χωρίς να προβληματίσει ούτε στιγμή.
Ωστόσο μακράν το εντυπωσιακότερο στοιχείο είναι ο τρόπος που οι μηχανικοί της Nissan έχουν απομονώσει τον ήχο του κινητήρα από τον θάλαμο επιβατών.
Σε ό,τι αφορά τις εντυπώσεις μας από την αντίστοιχης ισχύος βενζινοκίνητη έκδοση με turbo κινητήρα χωρητικότητας 0,9 λίτρου, σίγουρα επιδέχεται βελτίωση, η οποία και πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί με δεδομένο τον πρώιμο χαρακτήρα της έκδοσης που οδηγήσαμε.
Ακόμα και με τις οποίες βελτιώσεις όμως, ο κατά τα άλλα ικανός τρικύλινδρος turbo δεν μπορεί να συγκριθεί με την εκλεπτυσμένη λειτουργία και τον πολιτισμό του diesel μοτέρ.
Εν αρχή ην η άνεση


Σαφώς μεγάλο μερίδιο στη συνολικά ποιοτικότερη εικόνα του Micra έχει και η επιλογή της ρύθμισης στην ανάρτηση και η αποτελεσματικότητα με την οποία τα αμορτισέρ αποσβένουν τους κραδασμούς, εξασφαλίζοντας μια ιδιαιτέρως άνετη μετακίνηση, ακόμα και στη γεμάτη κακοτεχνίες άσφαλτο της διαδρομής όπου κινηθήκαμε.
Ενδεχομένως αυτή η ιδιαίτερα πολιτισμένη πτυχή της ανάρτησης στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας θα μπορούσε να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το Micra δεν είναι και το πλέον δυναμικά ευέλικτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, ωστόσο οι λάτρεις του είδους θα έχουν στο μέλλον την επιλογή μιας έκδοσης Nismo.
Συνολικά, αν και μάλλον θα ήταν αδικία για το Micra να κριθεί από ένα προ παραγωγής πρωτότυπο, τα πρώτα σημάδια είναι σίγουρα ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι η πέμπτη γενιά διαθέτει όλα τα απαιτούμενα εφόδια προκειμένου να διεκδικήσει μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ