Η δημιουργία ενός προσιτού, τηρουμένων των αναλογιών, roadster από την Porsche δεν αποτελεί είδηση. Αρκεί να θυμηθείς την περίπτωση της 914, μιας κεντρομήχανης κατασκευής που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την VW, υιοθετώντας στην τετρακύλινδρη εκδοχή της έναν επίπεδο κινητήρα χωρητικότητας 1,7 λίτρων, ώστε να συνδέσει το χθες με το σήμερα της γερμανικής φίρμας.
Σχεδόν μισό αιώνα μετά, είναι η σειρά της 718 Boxster να φορέσει τον ίδιο ακριβώς «μανδύα», κρύβοντας πίσω από την ταπεινότητα των προδιαγραφών ενός τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1.988 κ.εκ. όλα όσα θα περίμενε να βρει κανείς σε μια πραγματική Porsche.
Η 718 Boxster δείχνει, αν μη τι άλλο, ικανή να διεγείρει τις αισθήσεις σου. Ο επιθετικός σχεδιασμός της δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν αδιάφορο, ό,τι αγγίζεις στον αυστηρά διθέσιο θάλαμο επιβατών εντυπωσιάζει με την ποιότητά του, ο «μεταλλικός» ήχος του τερακύλινδρου μπόξερ σκεπάζει εκείνον του αέρα ξυπνώντας μνήμες από το παρελθόν, λίγο πριν από το ξέσπασμα των 300 ίππων και των 380 Nm δηλώσει με τον πιο ευθύ τρόπο ότι το γερμανικό roadster διαθέτει, ως όφειλε, την εκτελεστική δεινότητα ενός σύγχρονου sportscar.
Θέαμα και ουσία


Με βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.365 κιλά, η «μικρή» Boxster επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Αν επιμείνεις –και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα το κάνεις –η βελόνα του ταχύμετρου ξεπερνά με την ίδια ευκολία τα 200 χλμ./ώρα προτού ευθυγραμμιστεί με τις εκτιμήσεις του γερμανού κατασκευαστή.
Ο συνδυασμός των επτατάχυτου ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με τους τροχούς των 20 ιντσών, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση κάνει τα πράγματα να μοιάζουν πιο εύκολα από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
Η καθημερινότητα με την 718 Boxster των 300 ίππων δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις. Παρότι υπερτροφοδοτούμενος, ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.988 κ.εκ. αποδεικνύεται ιδιαιτέρως φειδωλός ως προς την κατανάλωση καυσίμου.
Το συνολικά δυναμικότερο setup –απόρροια των προαιρετικά διαθέσιμων Sport Chrono και PASM –δεν επιτρέπει στην ανάρτηση να δείξει την ίδια διαλλακτικότητα, ωστόσο η ακαμψία του πλαισίου δεν ευνοεί τη μετάδοση των κραδασμών και έτσι το πέρασμα πάνω από τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου πραγματοποιείται με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Κρίνοντας από την αποτελεσματικότητα του επτατάχυτου PDK είναι πραγματικά δύσκολο να φανταστείς την 718 Boxster χωρίς αυτό. Οταν του δοθεί η ευκαιρία θα απλώσει με μαεστρία την ισχύ του τετρακύλινδρου συνόλου, χαρίζοντας την άνεση ενός γαλαζοαίματου GT.
Σε έναν πολύ διαφορετικό ρόλο, με έναν πολύ διαφορετικό ρυθμό θα εκτελέσει αστραπιαία τις εντολές σου, μεγιστοποιώντας τις ούτως ή άλλως θεματικές δυνατότητες του γερμανικού συνόλου.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ