Μία από τις δυσκολότερες ασκήσεις στο πεδίο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η κατασκευή μοντέλων τα οποία καλούνται να διαδραματίσουν τον ίδιο ρόλο όπου και αν διατίθενται.
Αυτοκίνητα με κοινές μηχανολογικές και σχεδιαστικές προδιαγραφές που «οφείλουν» να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και τα χρήματα ανθρώπων που ζουν σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, έχουν ενίοτε αντιδιαμετρικές αντιλήψεις για την αυτοκίνηση, ενώ, λόγω παιδείας και παράδοσης, έχουν διαμορφώσει τη δική τους άποψη περί αισθητικής.
Για την Jeep ωστόσο τίποτε από όλα αυτά δεν συνιστά πραγματικό πρόβλημα, καθώς στα 75 χρόνια της ιστορίας της κατάφερε όχι απλώς να επιβιώσει, περνώντας από διάφορες επιχειρηματικές συμπληγάδες, αλλά κυρίως να δημιουργήσει «σχολή» στον τρόπο που επέβαλλε τα μοντέλα της οπουδήποτε στον κόσμο.
Το μικρότερο Renegade –ένα Jeep που έσπασε το ταμπού της τετρακίνησης κυκλοφορώντας και ως δικίνητο –αποτελεί το τελευταίο ηχηρό παράδειγμα αλλά και το σημείο εκκίνησης για το νέο, μεγαλύτερο Compass, το οποίο θα διαδεχθεί στο παιχνίδι των ρόλων το παλιό Patriot, αλλά και την προηγούμενη γενιά του Compass. Η παγκόσμια πρεμιέρα του στην πρόσφατη έκθεση του Los Angeles έδωσε το έναυσμα για την αντίστροφη μέτρηση ως την έναρξη των πωλήσεών του –το πρώτο τρίμηνο του 2017 στη Βόρεια Αμερική και το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου χρόνου στην Ευρώπη και τις υπόλοιπες αγορές. Με αφετηρία τα τέσσερα εργοστάσια στα οποία θα κατασκευάζεται, σε Βραζιλία, Μεξικό, Κίνα και Ινδία, το Compass θα διατίθεται σε περισσότερες από 100 χώρες, βασισμένο στην αρχιτεκτονική του Renegade, επενδύοντας στα κοινά τεχνολογικά στοιχεία τους και σε ένα μεγαλύτερο από πλευράς διαστάσεων αλλά πάντοτε συμπαγές αμάξωμα.
Σε αυτό τοποθετούνται τα ικανότερα συστήματα τετρακίνησης της κατηγορίας –τα Jeep Active Drive και Jeep Active Drive Low –αλλά το Compass θα κυκλοφορήσει και ως δικίνητο καλύπτοντας εκείνους που θέλγονται από το brand Jeep, αλλά δεν θεωρούν την εκτός δρόμου διάσταση του αυτοκινήτου απαραίτητη.
Ο ίδιος πλουραλισμός ακολουθείται και στους συνδυασμούς των ατμοσφαιρικών και turbo κινητήρων βενζίνης και diesel με τα κιβώτια ταχυτήτων –μηχανικό έξι σχέσεων για τις εκδόσεις 4×2 και 4×4, αυτόματο έξι σχέσεων για τις εκδόσεις 4×2 και το αυτόματο εννέα σχέσεων για τις εκδόσεις 4×4.
Οι συνδυασμοί φτάνουν συνολικά τους 17, εμφανώς πολύ περισσότεροι από τα επίπεδα εξοπλισμού, Sport, Latitude, Limited και Trailhawk, στα οποία ενσωματώνονται κατ’ επιλογήν τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect με οθόνες 5, 7 και 8,4 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και οι λειτουργίες των Apple CarPlay και Android Auto που καθιστούν ευκολότερη τη διαχείριση του περιεχομένου των smartphones οδηγού και επιβατών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ