Παρελθόν φαίνεται ότι αποτελεί –οριστικά πλέον –ο σκεπτικισμός με τον οποίο η Toyota αντιμετώπιζε την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς δρομολογεί από τον επόμενο μήνα τη σύσταση μιας νέας, ανεξάρτητης επιχειρηματικής μονάδας που θα ασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων κάθε κατηγορίας.
Την ηγετική ομάδα της μονάδας αυτής θα συνθέτουν αυστηρά τέσσερις άνθρωποι –εκπροσωπώντας ο καθένας μια διαφορετική εταιρεία του ομίλου Toyota –με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων, στο γνωστό για τη γραφειοκρατική του δομή ιαπωνικό επιχειρηματικό περιβάλλον, και το λανσάρισμα αυτοκινήτων με πηγή ενέργειας… την πρίζα, το συντομότερο δυνατό.
Τα τέσσερα μέλη της φιλόδοξης προσπάθειας θα προέρχονται από τη μητρική Toyota Motor, την εταιρεία κατασκευής Toyota Industries και τις θυγατρικές Aisin Seiki και Denso που ειδικεύονται, μεταξύ άλλων, στην παραγωγή τεχνογνωσίας και υποσυστημάτων.
Σε δηλώσεις τους, μέλη της κορυφαίας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπογράμμιζαν ότι η συγκεκριμένη απόφαση δεν θα επηρεάσει στο ελάχιστο τη δέσμευση της εταιρείας για την παράλληλη εξέλιξη όλων των εναλλακτικών μορφών κίνησης συμπεριλαμβανομένης και της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου (fuel cell), η οποία προϊοντικά εκφράζεται από το υδρογονοκίνητο οικογενειακό μοντέλο με τη διακριτική ονομασία Mirai.
«Διαχωρίζοντας στη στρατηγική μας τα διαφορετικά ζητήματα ενέργειας και υποδομών που ανακύπτουν σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη και λαμβάνοντας υπόψη το ολοένα και πιο αυστηρό πλαίσιο των κανονισμών εκπομπών ρύπων που επιβάλλει την αύξηση των οχημάτων μηδενικών ρύπων ενισχύουμε την προσπάθειά μας ώστε να ανταποκριθούμε προϊοντικά στις διαφορετικές ανάγκες των αγορών» επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Toyota.
Ωστόσο οι εκπρόσωποι της μεγαλύτερης από πλευράς πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο απέφυγαν να παρουσιάσουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την παρουσίαση των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί όχι αργότερα από το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιαπωνικού Τύπου τα οποία προηγήθηκαν των επίσημων ανακοινώσεων, η Toyota πρέπει να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το 2020 προκειμένου να προλάβει τον ανταγωνισμό της, ο οποίος προχωρεί με γοργά βήματα στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι το πρώτο δείγμα γραφής από εκείνη θα πρέπει να έχει αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 300 χιλιόμετρα ώστε να εισέλθει με αξιώσεις στις αγορές της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ και της Κίνας.
Ο ρόλος της τελευταίας στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προδιαγράφεται σημαντικότερος του αναμενομένου, καθώς το μέγεθος της τοπικής αγοράς και η νομοθεσία για τα μοντέλα νέας τεχνολογίας που θα τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή ως το 2025 υποχρεώνουν και την Toyota να μην αρκείται στην υβριδική τεχνολογία.
Σημειώνεται ότι αν και στο παρελθόν η Toyota είχε ιχνηλατήσει το πεδίο της ηλεκτροκίνησης, με τη συμβολή της αμερικανικής Tesla Motors, προωθώντας στην αγορά των ΗΠΑ το ηλεκτρικό RAV4, «τράβηξε την πρίζα» το 2014 τερματίζοντας μεταξύ άλλων και τις παραδόσεις του τριθέσιου ηλεκτροκίνητου eQ το οποίο βασιζόταν στο γνωστό, ως iQ, αυτοκίνητο πόλης που κυκλοφόρησε και στην Ευρώπη με κινητήρα βενζίνης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ