H Toyota πρωταγωνίστησε με το νέο C-HR στην έκθεση αυτοκινήτου που ολοκληρώθηκε χθες στο Παρίσι. Ποια είναι η άποψή σας για αυτό;
«To C-HR σηματοδοτεί τη νέα είσοδο της Toyota σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία, συνδυάζοντας στοιχεία coupe και SUV μοντέλων με δυναμική και εκφραστική σχεδίαση. Παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική του εσωτερικού του ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη οδηγική απόλαυση και η άνεση για τους επιβάτες του, διαθέτοντας τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν στα προϊόντα μας. όλα αυτά δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες και για αυτό το μοντέλο».
Η στιγμή που επιλέγει η Toyota για να εμφανίσει το C-HR συνδέεται με το ευρύτερο ενδιαφέρον των ευρωπαίων καταναλωτών για τα crossover και SUV;
«Ακριβώς. Οι πωλήσεις των παραδοσιακών κατηγοριών Α-Β-C-D στις οποίες συμμετέχουν από πλευράς Toyota τα Aygo, Yaris, Auris και Avensis είτε παραμένουν σταθερές, είτε μειώνονται σε μια πανευρωπαϊκά αυξητική αγορά. Αντιθέτως, η αγορά των SUV και των compact SUV, όπως είναι το C-HR, μεγεθύνεται. Υπάρχουν νέα προϊόντα από σχεδόν όλες τις εταιρείες που απαντούν σε αυτό το νέο καταναλωτικό πρότυπο».


Γιατί η Toyota επιλέγει να λανσάρει το C-HR στην Ευρώπη με τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων και με το υβριδικό σύνολο των 1,8 λίτρων αποκλείοντας τους πετρελαιοκινητήρες;
«Το diesel πανευρωπαϊκά αλλά και στην Ελλάδα βαίνει μειούμενο. Οι καταναλωτές μετακινούνται από το πετρέλαιο στη βενζίνη και στην περίπτωση της Toyota ασφαλώς και στα υβριδικά μοντέλα της. Σκεφθείτε ότι περίπου το 30% των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη αφορά την υβριδική τεχνολογία. Στο C-HR χρησιμοποιούμε την τέταρτη υβριδική γενιά, ιδιαίτερα εξελιγμένη από άποψη τεχνολογίας, πιο αποδοτική σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου και εξαιρετικά ευχάριστη στην οδήγηση. Από τη στιγμή λοιπόν που το ενδιαφέρον για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις μειώνεται, οι κατασκευαστές επενδύουν σε άλλες μορφές τεχνολογίας –στη βενζίνη, στα υβριδικά σύνολα, στην ηλεκτροκίνηση και βέβαια στην περίπτωση της Toyota και στο υδρογόνο όπου έχουμε ήδη παρουσιάσει το Mirai».


Πότε θα είναι διαθέσιμο το C-HR στη χώρα μας; Εχετε κάποια στοιχεία για τις τιμές πώλησης;
«Προς το τέλος του χρόνου θα βρίσκεται στις εκθέσεις μας. Οι δε τιμές πώλησης θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Για τη δικίνητη έκδοση με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων η τιμή εκκίνησης θα κυμαίνεται μεταξύ 20.000 και 21.000 ευρώ ενώ η υβριδική έκδοση του C-HR θα κοστίζει από 25.000 ευρώ. Θεωρούμε ότι το αυτοκίνητο θα είναι πολύ καλά τοποθετημένο στην κατηγορία του και στο περιβάλλον της ελληνικής αγοράς».
Εκτός από πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ελλάς κατέχετε αντίστοιχες θέσεις τόσο στο Λουξεμβούργο όσο και στο Βέλγιο ενώ είστε επικεφαλής των δραστηριοτήτων της Toyota στις κυριότερες βαλκανικές αγορές. Πώς βλέπετε την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς το 2016;
«Κάθε μήνα η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μας εκπλήσσει ευχάριστα καθώς σημειώνεται αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με τις επιδόσεις του 2014 και του 2015. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2016 η ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκε κατά περίπου 9%. Αν μάλιστα σκεφθείτε ότι μιλάμε για μεγάλες και ώριμες αγορές με ετήσιες πωλήσεις υψηλότερες των 2 εκατομμυρίων οχημάτων σε καθεμία από αυτές, αντιλαμβάνεστε ότι ποσοστά αυξήσεων της τάξης του 5%, 7%, 8%, 9% είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Ο ρυθμός αυτός δεν προβλέπεται να ανακοπεί. Ενδεχομένως να εκλογικευθεί. αλλά και για το 2017 προβλέπεται περαιτέρω αύξηση της αγοράς στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης αλλά και στις χώρες την ευθύνη των οποίων έχω εγώ».


Με δεδομένες τις πολυετείς επενδύσεις της Toyota στη Βρετανία ποιες θεωρείτε ότι θα είναι οι επιπτώσεις από το Brexit στην ευρωπαϊκή αγορά και στην αυτοκινητοβιομηχανία;
«Η Toyota έχει επενδύσει δισεκατομμύρια στη Βρετανία τόσο σε επίπεδο παραγωγής οχημάτων και κινητήρων όσο και στον τομέα της απασχόλησης, δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας. Αν και δεν έχει καν ξεκινήσει η διαδικασία του Brexit, θα υπάρξουν σίγουρα εκτεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Βρετανίας σχετικά με τη μορφή που θα έχει στο μέλλον η σχέση των δύο μερών. Ασφαλώς και το ζήτημα δεν αφορά μόνο την Toyota, υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν επενδύσει εκεί, άρα θα πρέπει να περιμένουμε τα αποτελέσματα των συζητήσεων. Κάθε απόφαση που θα ληφθεί εκ μέρους μας θα απαιτήσει προσεκτική μελέτη των νέων δεδομένων».
Πώς εξηγείτε την πολυετή παραμονή της Toyota στην πρώτη θέση των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, κάτι που δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στον κόσμο και με καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία;
«Μπορεί να είμαστε πρώτοι αλλά σκεφτόμαστε σαν δεύτεροι. Αυτή είναι η απάντηση στην ερώτησή σας. Προσπαθούμε συνεχώς να εξελισσόμαστε και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες μας, να έχουμε το καλύτερο και ισχυρότερο δίκτυο αντιπροσώπων και σε συνδυασμό με τα κορυφαία προϊόντα που έχουμε στα χέρια μας καταφέρνουμε όχι απλώς να παραμένουμε πρώτοι αλλά και να αυξάνουμε το μερίδιό μας χρόνο με τον χρόνο. Εκτιμώ ότι το μερίδιο αγοράς της Toyota στη χώρα μας το 2016 θα είναι 13%».

HeliosPlus