Η απελευθέρωση της κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης οχημάτων με κινητήρα πετρελαίου στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα κατήργησε μια στρέβλωση που επί χρόνια ταλαιπωρούσε την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, δημιουργώντας παράλληλα στον υποψήφιο αγοραστή το δίλημμα αν θα πρέπει να επιλέξει κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου.
Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι μονοσήμαντη καθώς οι παράμετροι που σχετίζονται με αυτήν είναι πολλές και διαφορετικές σε κάθε περίπτωση, άπτονται δε όχι μόνο του φορολογικού πλαισίου, το οποίο στην Ελλάδα επηρεάζει καθοριστικά την αγορά, αλλά και των αναγκών κάθε πελάτη. Ως πρωτοπόρος στον τομέα της αυτοκίνησης, η Mercedes-Benz εξελίσσει κινητήρες με έμφαση στις επιδόσεις, την προστασία του περιβάλλοντος και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ παράλληλα παρέχει μέσω των Συμβούλων Πωλήσεων στο επίσημο δίκτυο των συνεργατών της όλες τις πληροφορίες που θα οδηγήσουν στη σωστή επιλογή καυσίμου αλλά και στην πλήρη κατανόηση των διαφορών που προκύπτουν μεταξύ κινητήρων διαφορετικού κυβισμού και σε ό,τι αφορά τον κρίσιμο πλέον παράγοντα των εκπομπών CO2. Συγκρίνοντας, για παράδειγμα, τη Mercedes-Benz GLA 180d με κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρου και την GLA 200d με πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων διαπιστώνει κανείς ότι, αν και διαφέρουν κατά 1.800 ευρώ στην ενδεικτική τιμή λιανικής, η διαφορά που προκύπτει στα τέλη κυκλοφορίας είναι μόλις 5 ευρώ –103 ευρώ έναντι 108 ευρώ αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά την έκδοση βενζίνης της Mercedes-Benz GLA 200 των 1,6 λίτρων, η τιμή της είναι μόλις 700 ευρώ χαμηλότερη από αυτήν της GLA 180d, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 161 ευρώ, είναι δηλαδή 58 ευρώ περισσότερα από αυτά της έκδοσης της diesel. Είναι προφανές λοιπόν ότι οι αγοραστές δεν θα πρέπει να καταφεύγουν σε γενικευμένες αναλύσεις ή προτάσεις αλλά να επιζητούν τη λύση που ικανοποιεί τα δικά τους αγοραστικά κριτήρια.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ