Συστήνεται ως ο μεγάλος αδελφός του Captur έχοντας νωρίτερα προσαρμόσει τις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες ενός αστικά προσανατολισμένου crossover στα δικά του μέτρα και σταθμά. Με μήκος που αγγίζει τα 4,5 μέτρα, το Κadjar αποτελεί το πρώτο μικρομεσαίων διαστάσεων SUV στην ιστορία της Renault και δίχως αμφιβολία μια πρόταση που δύσκολα περνά απαρατήρητη.
Βάση για την εξέλιξη του γαλλικού τετράτροχου αποτέλεσε το καθ’ όλα επιτυχημένο Nissan Qashqai, ωστόσο ελάχιστα είναι τα εμφανή στοιχεία που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τη στενή συγγένεια ανάμεσα στις δύο προτάσεις.
Στην περίπτωση του Kadjar o σχεδιασμός των επιφανειών του αμαξώματος ακολουθεί μια ξεκάθαρα… ευρωπαϊκή λογική δίνοντας τον πρώτο λόγο στο συναίσθημα.
Ανάλογη προσπάθεια έχει καταβληθεί και στο εσωτερικό επιβάλλοντας στη Renault τη χρήση ποιοτικότερων υλικών αλλά και πιο σύνθετων σχεδιαστικών μοτίβων. Το αποτέλεσμα δικαιώνει τους Γάλλους δίνοντας την αίσθηση πως έχεις να κάνεις με ένα σύγχρονο και απολύτως λειτουργικό σύνολο.
Η παρουσία του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της έγχρωμης οθόνης αφής των επτά ιντσών κάνει το cockpit του Kadjar να ξεχωρίζει. Μάλιστα στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση στις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη προστίθεται το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.
Ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι σε κάθε περίπτωση επαρκής, κάτι που δεν ισχύει για το διαμέρισμα των αποσκευών, καθώς το «διπλό» δάπεδο και το σχήμα του κάνουν πρακτικά αδύνατη την πλήρη αξιοποίηση των 472 λίτρων.
Αυτό είναι και το μόνο στοιχείο που θα μπορούσε ενδεχομένως να θέσει υπό αμφισβήτηση το οικογενειακό προφίλ του γαλλικού SUV, που στην έκδοση «αναφοράς» για την ελληνική αγορά εφοδιάζεται με έναν κινητήρα diesel χωρητικότητας 1,5 λίτρων.
Δεν είναι η πιο προσιτή ούτε φυσικά η ισχυρότερη αλλά χωρίς αμφιβολία η πλέον αποδοτική, φροντίζοντας με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς επιδόσεις.
Με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων να «συνδέεται» στους μπροστινούς τροχούς, τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος δεν μεταφράζονται σε εκτεταμένες εκτός δρόμους δυνατότητες.
Αλλωστε και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Kadjar συνηγορούν στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μια ασφάλτινη κατασκευή. Η ανάρτηση διαχειρίζεται με σχετική ευκολία το βάρος των 1.400 κιλών και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, καθώς οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα σπανίως οριοθετούν τον ρυθμό σου.
Η ισορροπία της ανάρτησης δίνει τη θέση της στην ακρίβεια, η οποία διακρίνει τόσο τη λειτουργία του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης όσο και του επιλογέα του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Ακόμη και η υστέρηση που παρουσιάζει «χαμηλά» ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων περιορίζεται σε ένταση και διάρκεια από τη στιγμή που θα απενεργοποιήσεις το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας «Eco» κάνοντας τη συμβίωσή σου με τη μικρότερη σε ισχύ έκδοση του Kadjar πιο ευχάριστη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ