Mια υπόσχεση που πριν από περίπου δέκα χρόνια φάνταζε απραγματοποίητη, σήμερα συνιστά την απτή απόδειξη της συνέπειας με την οποία η Toyota ανέπτυξε μια πλήρη γκάμα υβριδικών προτάσεων, ενσωματώνοντας στον γενετικό της κώδικα μία ακόμη επαναστατική τεχνολογία.
Μετά το αστικών διαστάσεων Yaris, το πολυσυλλεκτικό Auris και φυσικά το Prius, το οποίο αισίως μετρά τέσσερις γενιές και σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια πωλήσεων σε ολόκληρο τον πλανήτη, η σκυτάλη περνά στο προσφάτως ανανεωμένο RAV4.
Εν έτει 2016, λοιπόν, το RAV4 γίνεται το πρώτο SUV της ιαπωνικής φίρμας που εφοδιάζεται με υβριδικό σύνολο, συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων και ενός ή δύο ηλεκτρικών μοτέρ.
Αν και ο παραπάνω συνδυασμός έχει ήδη καταθέσει τα διαπιστευτήριά του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Lexus ΝΧ 300h, η υλοποίηση που υπογράφει η Toyota είναι πολύ διαφορετική. Το RAV4 εκσυγχρονίστηκε, επικαιροποιώντας όπως όφειλε τα σχεδιαστικά και τα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του, χωρίς ωστόσο να οικειοποιηθεί το premium… περιτύλιγμα των προτάσεων της Lexus.
Οι παρεμβάσεις στις επιφάνειες του αμαξώματος πραγματοποιήθηκαν με προσοχή και απόλυτο σεβασμό στη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του. Επί της ουσίας περιορίστηκαν στο μπροστινό και το πίσω τμήμα, στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα.
Στον θάλαμο επιβατών οι προσπάθειες βελτίωσης της αντιληπτής ποιότητας και της άνεσης στέφθηκαν με επιτυχία, συνεπικουρούμενες από τον θεαματικό περιορισμό των θορύβων και των κραδασμών που καταλήγουν σε αυτόν.
Σημείο αναφοράς τόσο για τη λειτουργία συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας όσο και του υβριδικού συνόλου αποτελούν οι δύο ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη φιλοξενείται στο μέσον του πίνακα οργάνων ενώ η δεύτερη κυριαρχεί στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας φτάνοντας σε μέγεθος τις επτά ίντσες. Αντιστοίχως, αναπόσπαστο τμήμα του εξοπλισμού αποτελούν οι προηγμένες εφαρμογές υποστήριξης οδηγού συνθέτοντας το Safety Sense και ενισχύοντας περαιτέρω την αίσθηση της ασφάλειας.
Ζήτημα προτεραιοτήτων
Το πλαίσιο ενισχύθηκε, οι ρυθμίσεις σε σύστημα διεύθυνσης και αναρτήσεις βελτιστοποιήθηκαν, στα προγράμματα οδήγησης προστέθηκε η επιλογή Sport, την ίδια στιγμή που το κινητήριο σύνολο των 197 ίππων διεκδικεί τον τίτλο του ισχυρότερου στην πολύχρονη ευρωπαϊκή πορεία του RAV4. Ακόμη και τα νούμερα των επιδόσεων «φωτογραφίζουν» μια απρόσμενα οδηγοκεντρική πρόταση.
Πολύ γρήγορα, βέβαια, συνειδητοποιείς πως το λευκό RAV4 δεν διαφοροποιείται από το παράδειγμα των παλαιότερων και… σοφότερων υβριδικών προτάσεων της Toyota, διατηρώντας τις ίδιες ακριβώς προτεραιότητες. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα και η δυνατότητα κάλυψης έστω και μικρών αποστάσεων με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας φαντάζει αρκετή ώστε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη αποδοτικότητα.
Το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων παραμένει απρόθυμο να ανταποκριθεί στην ασφυκτική πίεση και ο προσανατολισμός της ιαπωνικής πρότασης ασφάλτινος ακόμη και στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης.
Σε απαιτητικότερες καταστάσεις, πάντως, το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς χωρίς να αυξάνει τη συνδυαστική απόδοση του υβριδικού, αποτελεί μία επιπλέον δικλίδα ασφαλείας, την οποία θα εκτιμήσουν οι θιασώτες της περιπέτειας.

Κινητήρας
2.494κ.εκ.

Ισχύς
197 ίπποι / 5.700 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων
CVT

Κατανάλωση
4,9 λίτρα / 100 χλμ.

0-100
8,3 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα
180 χλμ./ώρα

Service
15.000 χλμ. ή 12 μήνες

Ρύποι
115 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας

€112,7

Τιμή πώλησης
€40.090

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ