Από την ημέρα που το Renegade πάτησε για πρώτη φορά τους τροχούς του επί ελληνικού εδάφους ως και σήμερα δεν έχουν αλλάξει πολλά. Το «μικρό» Jeep ήταν και παραμένει η ικανότερη εκτός δρόμου πρόταση στην κατηγορία του, εκείνη με τον πλέον αυθεντικό-ανθεκτικό στον χρόνο σχεδιασμό αλλά και την πλουσιότερη γκάμα εκδόσεων.
Διαπιστώνοντας, παρ’ όλα αυτά, ότι το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1,6 λίτρων εξακολουθεί να αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο δικίνητων συνδυασμών, το ερώτημα που εύλογα προκύπτει δεν είναι άλλο από το αν ο εν λόγω κινητήρας θα μπορούσε, στα πρότυπα του ανταγωνισμού, να συνυπάρξει με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης.
Την ανάγκη δημιουργίας μιας πιο προσιτής τετρακίνητης και δη πετρελαιοκίνητης έκδοσης διέγνωσαν και οι άνθρωποι της Jeep διατηρώντας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του Renegade το δίλιτρο σύνολο των 140 ίππων, όχι όμως και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων που υπογράφει η ZF.
Τη θέση του τελευταίου έχει πάρει ένα μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, γεγονός που σε πρώτη ανάγνωση τουλάχιστον ελάχιστα έχει επηρεάσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε άσφαλτο και χώμα.
Στην πραγματικότητα, αυτό που συμβαίνει είναι το ακριβώς αντίθετο, καθώς, με εξαίρεση τη δεδομένη ευκολία χρήσης – κίνησης που μπορεί να προσφέρει εντός των τειχών, η έκδοση με το πολυδιαφημισμένο και εν μέρει υπερτιμημένο αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων υστερεί σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα.

Με τη γλώσσα των αριθμών
Προτού ακόμη καταφύγεις στα ασφαλέστερα ενδεχομένως συμπεράσματα που προκύπτουν από την αντιπαραβολή των αριθμών, η αίσθηση που αποκομίζεις στο αριστερό κάθισμα του Renegade αρκεί για να σε βάλει σε σκέψεις.
Η ισορροπημένη κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου κάνει το πετρελαιοκίνητο σύνολο 1.956 κ.εκ. να ξεδιπλώνει με μεγαλύτερη άνεση και αποδοτικότητα τους 140 ίππους και τα 350 Nm της μέγιστης ροπής.
Σύμφωνα με την αμερικανική φίρμα, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. (5,7 λίτρα/100 χλμ. για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων), αν και σε πραγματικές συνθήκες δεν θα πρέπει να περιμένεις κάτι λιγότερο από 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Και σε επίπεδο επιδόσεων ωστόσο η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έχει τον πρώτο λόγο ολοκληρώνοντας τη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα αντί των 10,2 δευτερολέπτων που απαιτούνται στην περίπτωση της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο.
Παντός καιρού και εδάφους
Η συμπεριφορά του πλαισίου υποστηρίζει και με το παραπάνω την παρουσία του Renegade στην άσφαλτο. Μάλιστα στα δύσκολα η… πυροσβεστική παρέμβαση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, σε συνδυασμό με την ποιοτική λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης και το εξίσου θετικό «κούμπωμα» του επιλογέα ταχυτήτων, σου επιτρέπει να διατηρήσεις τον απόλυτο έλεγχο.
Η εικόνα δεν αλλάζει σε απαιτητικότερα τερέν καθώς το Renegade βρίσκει τον τρόπο να υπερασπιστεί την ισορροπία που χαρακτηρίζει τις αντιδράσεις του. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι ανεξάρτητες και στους δύο άξονες αναρτήσεις, τα προγράμματα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, η δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, ακόμη και οι τροχοί των 16 ιντσών με το γενναιόδωρο προφίλ διαμορφώνουν μια φιλική και σε κάθε περίπτωση ικανή πρόταση μακριά από την άσφαλτο.

INFO:
H έκδοση Longitude αποτελεί τη βασική επιλογή στην γκάμα των τετρα-κίνητων Renegade

Κινητήρας
1.956 κ.εκ.

Ισχύς
140 ίπποι/ 3.750 σ.α.λ.

Ροπή
350 Nm/ 1.750 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων

Μηχανικό έξι σχέσεων

Κατανάλωση
5,1 λίτρα/ 100 χλμ.

0-100χλμ
9,5 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα
182 χλμ./ώρα

Service
20.000 χλμ. ή 12 μήνες

Ρύποι
134 γραμμ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας
€160,8

Τιμή πώλησης
€27.700

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ