Σε ένα καλοκαίρι που οι περισσότεροι θα ήθελαν να αφήσουν πίσω τους υπάρχει ένα VW Golf που ακόμη και αν προσπαθήσουμε, δύσκολα θα καταφέρουμε να βγάλουμε από τη μνήμη μας. Τα διακριτικά «GTE» βρίσκονται εκεί περισσότερο για να δημιουργήσουν την απαραίτητη σύνδεση με τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του αειθαλούς VW και λιγότερο για να περιγράψουν εν συντομία την ιδιαιτερότητα των τεχνικών προδιαγραφών του.
«Γεύση» από GTI άλλωστε προσφέρουν και τα bucket καθίσματα των μπροστινών θέσεων, με τις κλασικές, καρό επενδύσεις να μας ταξιδεύουν στο παρελθόν. Ενα ταξίδι που δεν διαρκεί πολύ, καθώς η ποιότητα, ο πλούτος των αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων και ο μακρύς κατάλογος του εξοπλισμού δεν επιτρέπουν την αναπόληση του λιτού και απέριττου cockpit των πρώτων γενιών του Golf.
Ισχύς εν τη ενώσει
Αν και ο συνδυασμός ενός TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο Golf GTE είναι αρκετός για να τραβήξει την προσοχή όλων, πολύ γρήγορα μπορεί κανείς να αντιληφθεί πως δεν έχει να κάνει με ένα ακόμη υβριδικό σύνολο που απαιτεί… νηστεία και προσευχή ώστε να αποδώσει τα αναμενόμενα, αλλά με μια μονάδα ισχύος που διακρίνεται για τη γενναιοδωρία και την πληθωρικότητά της.
«Κρυφό» της χαρτί, πέρα από τη συνδυαστική απόδοση των 204 ίππων και των 350 Nm ροπής, αποτελούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 8,7 kWh, η πλήρης φόρτιση των οποίων εξασφαλίζει αυτονομία που σε πραγματικές συνθήκες αγγίζει τα 40 χιλιόμετρα. Σε οικιακό δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, η παραπάνω διαδικασία διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες, χρόνος που μειώνεται σχεδόν στο μισό σε περίπτωση που στην άλλη άκρη του καλωδίου βρεθεί μια συσκευή ταχείας φόρτισης.

Απολαμβάνοντας τη σιωπή
Τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι ενός plug-in υβριδικού οχήματος θυμίζουν τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει κανείς ισορροπώντας πάνω στους λεπτούς τροχούς ενός ποδηλάτου.
Αυτήν την αξέχαστη εμπειρία χαρίζει και το GTE, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτα τα περισσότερα από τα γνωρίσματα ενός «συμβατικού» Golf. Το σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συνόλου προσφέρει πλήθος επιλογών. Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να μεταθέσει χρονικά τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας (Battery Hold) ή ακόμη και να αυξήσει το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών με τη βοήθεια του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης (Βattery Charge).
Αντιστοίχως, επιλέγοντας το E-Mode, την κίνηση του αυτοκινήτου αναλαμβάνει το ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ με ενεργοποιημένο το GTE Mode και οι δύο κινητήρες θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους ώστε να δικαιολογήσουν την παρουσία του plug-in υβριδικού Golf δίπλα στα GTI και GTD.
Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος
Με το πάτημα ενός διακόπτη, το Golf GTE μεταμορφώνεται, η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης επίσης και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων ξεδιπλώνει τις ήδη γνωστές αρετές του. Οι επιδόσεις δεν απογοητεύουν, το ίδιο και ο τρόπος με τον οποίο το πλαίσιο διαχειρίζεται το επιπλέον βάρος.
Σύμφωνα με την VW η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται σε 7,6 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με όσα ζήσαμε στο αριστερό του κάθισμα, το Golf GTE αποτελεί το παρόν και το μέλλον ενός αυτοκινήτου που όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί για αρκετές δεκαετίες ακόμη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ