Δέκα χρόνια πριν η παρουσίαση του Q7 αποδείκνυε ότι η Audi μπορεί να προκαλέσει ανησυχία στους premium ανταγωνιστές της, σε όποια κατηγορία και αν επιλέξει να βρεθεί, οικοδομώντας ένα πολύ ισχυρό προφίλ στα πολυτελή SUV.
Σήμερα με τη δεύτερη γενιά του Q7 η γερμανική φίρμα διεκδικεί πολύ περισσότερα από όσα το 2005, διαθέτοντας επιχειρήματα που υπερβαίνουν την έννοια της πολυτέλειας και αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Χάρη στην ευρεία χρήση αλουμινίου και στην αποδοτική «δίαιτα» σχεδόν σε κάθε σημείο του, το νέο Q7 είναι ελαφρύτερο κατά 325 κιλά από την προηγούμενη γενιά του και το ελαφρύτερο στην κατηγορία, ξεκινώντας πλέον από τα 1.995 κιλά. Το όφελος που προκύπτει είναι διπλό: αφενός επέτρεψε στους μηχανικούς να προσθέσουν στη λίστα βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας κάθε πιθανό και απίθανο στοιχείο, αφετέρου μεταμόρφωσε την οδική του συμπεριφορά σε συνδυασμό και με το χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Παρά το μήκος των 5,05 μέτρων και την ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης quattro σε όλες τις εκδόσεις ισχύος, αυτό το Q7 είναι πιο ευρύχωρο, ανταποκρίνεται με περισσότερη αμεσότητα και ακρίβεια στις απαιτήσεις του οδηγού του, διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία και εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
Παρακάμπτοντας την πεπατημένη, η Audi επέλεξε ανάρτηση πέντε συνδέσμων στον μπροστινό και στον πίσω άξονα ενώ προαιρετικά προσφέρει και αερανάρτηση και σύστημα τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να στρίβουν προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Ταυτόχρονα διαθέτει τη λειτουργία drive select με προγράμματα οδήγησης που παραμετροποιούν τη συμπεριφορά όλων των συστημάτων, είτε επιλέξεις να κινηθείς εκτός δρόμου –με σύστημα υποβοήθησης κατάβασης στον βασικό εξοπλισμό –είτε θελήσεις να επαληθεύσεις τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Σε κάθε περίπτωση η αίσθηση ελέγχου του αμαξώματος είναι υποδειγματική.
Πέρα από το σύστημα quattro, κοινός παρονομαστής όλων των εκδόσεων είναι το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων με paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ οι V6 πετρελαιοκινητήρες 3,0 λίτρων αποδίδουν 218 και 272 ίππους (με 500 και 600 Nm ροπής). Η μοναδική βενζινοκίνητη επιλογή 3.0 TFSi αποδίδει 333 ίππους και 440 Nm ροπής. Ωστόσο ισχυρότερο όλων θα είναι το plug-in υβριδικό Q7 e-tron, συνδυάζοντας V6 πετρελαιοκινητήρα 3.0 TDI με ηλεκτρικό μοτέρ. Η αποκλειστική χρήση του τελευταίου εξασφαλίζει αυτονομία 56 χλμ., ενώ η συνδυαστική ισχύς υπολογίζεται σε 373 ίππους και η εκπομπή CΟ2 σε 46 γραμμ./χλμ.
Στην Ελλάδα το Q7 θα εμφανιστεί τις επόμενες εβδομάδες, με την τιμή της βασικής έκδοσης να κυμαίνεται μεταξύ 75.000 και 80.000 ευρώ στην πενταθέσια έκδοση, καθώς προαιρετικά διατίθεται και ως επταθέσιο.
Μικρά νέα

Νέο Easytronic για το Adam

Επιχειρώντας να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός αυτόματου και ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, η Opel τοποθετεί πλέον στο Adam 1.4 ecoFLEX των 87 ίππων το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων Easytronic 3.0 που λειτουργεί και με τους δύο τρόπους. Σε συνδυασμό μάλιστα με σύστημα Start/Stop η μέση κατανάλωση μειώνεται στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 109 γραμμ./χλμ.
Υβριδικό GT-R από τη Nissan

Η επόμενη γενιά του κορυφαίου σπορ αυτοκινήτου της ιαπωνικής φίρμας θα αξιοποιεί την εμπειρία της στους αγώνες αντοχής υιοθετώντας ένα υβριδικό σύνολο με διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα βενζίνης 3,0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική απόδοση υπολογίζεται σε 700 ίππους, ενώ το επόμενο GT-R θα εμφανιστεί το 2017.
Στα αζήτητα το Chevrolet Volt

Πονοκέφαλο προκαλούν στην ηγεσία της Chevrolet 6.000 απούλητα Volt πρώτης γενιάς λίγους μήνες πριν από την έναρξη των πωλήσεων της δεύτερης γενιάς του. Οι πωλήσεις του υβριδικού μοντέλου μειώθηκαν κατά 46% το πρώτο τετράμηνο του 2015, με την εταιρεία να αναζητεί τρόπους πώλησής του έστω και με το ελάχιστο δυνατό κέρδος.
«Stop» στο υβριδικό Avensis

Παρά την άποψη της Toyota περί υβριδικής έκδοσης σε κάθε μοντέλο της, το νέο Avensis εξαιρείται καθώς οι Ιάπωνες θεωρούν ότι το Prius καλύπτει ιδανικά τις ανάγκες των πελατών τους στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Νέα Lamborghini το 2018

Ο κύβος ερρίφθη για το SUV της Lamborghini, που θα κατασκευάζεται τελικά επί ιταλικού εδάφους μετά τις φορολογικές ελαφρύνσεις και άλλα κίνητρα που παρείχε η ιταλική κυβέρνηση στον όμιλο VW. Η ετήσια παραγωγή του υπολογίζεται σε 3.000 μονάδες και η τιμή του στην ευρωπαϊκή αγορά σε 180.000 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ