Εξοντωτική σε μέγεθος αλλά πιο έξυπνη σε διαρρύθμιση από τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου, αυτή της Φρανκφούρτης, η εφετινή διοργάνωση στη Σανγκάη φιλοξενείται στο μεγαλύτερο εκθεσιακό κέντρο του κόσμου με εμβαδόν σχεδόν 400.000 τετραγωνικά μέτρα.
Σχεδιασμένο σαν λουλούδι με τέσσερα πέταλα, το National Exhibition and Convention Center της κινεζικής μεγαλούπολης φιλοξένησε τις αναρίθμητες τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες –τα μοντέλα των οποίων προκύπτουν είτε από τις επίσημες συνεργασίες με δυτικούς κατασκευαστές είτε από τη δημιουργική αντιγραφή τους –αλλά και τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές φίρμες.
Οι τελευταίες επενδύουν διαρκώς στην Κίνα, στη δυναμικότερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, με 23,5 εκατομμύρια πωλήσεις το 2014, αλλάζοντας σταδιακά τον χάρτη της τοπικής κοινωνίας στην οποία η πολυτέλεια παραμένει το κυρίαρχο ζητούμενο, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Η κατοχή αυτοκινήτων με οδηγό και οι ειδικές εκδόσεις γνωστών μοντέλων με επιμηκυμένο (Long) μεταξόνιο –καθώς οι Κινέζοι θεωρούν κορυφαία ένδειξη φιλοξενίας το ευρύχωρο πίσω κάθισμα –δημιούργησαν μια ξεχωριστή τετράτροχη κουλτούρα στην ασιατική χώρα, σεβαστή από όλους, ακόμη και από τους «ψυχρούς» Σουηδούς.
Δεν είναι διόλου τυχαίο το γεγονός ότι η Volvo επέλεξε τη Σανγκάη για την παγκόσμια πρεμιέρα της έκδοσης Excellence του κορυφαίου SUV XC90, που διαθέτει τρία καθίσματα, εξοπλισμό που παραπέμπει σε Bentley και ανέσεις πρώτης θέσης για όποιον κάθεται πίσω δεξιά.
Μια παγκόσμια πρεμιέρα με ξεχωριστή σημασία ήταν εκείνη της Mercedes-Benz GLC Coupe Concept, της σπορτίφ παραλλαγής της διαδόχου της GLK, η οποία ως GLC θα κυκλοφορήσει ως το τέλος του 2015 και ως GLC Coupe το 2016.
Το γερμανικό SUV αλλά και το VW C Coupe GTE Concept απαντούν ιδανικά στις ανάγκες της κινεζικής μεσαίας τάξης για προσιτή πολυτέλεια, αντιπροσωπεύοντας τις δύο κατηγορίες που σύμφωνα με τον επικεφαλής της Audi στην Κίνα Ντίτμαρ Βογκενρίτερ είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες εκεί.
Αντίστοιχες προτάσεις επέδειξαν τόσο η Honda με το Concept D, το οποίο έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά για την τοπική αγορά, όσο και η Citroen με το Aircross concept που θα ξαναδούμε το φθινόπωρο στην έκθεση της Φρανκφούρτης περιμένοντας την έκδοση παραγωγής καθώς η γαλλική φίρμα, όπως και με το C4 Cactus, εισάγει πια τα πρωτότυπά της κανονικά στην γκάμα της. Στο πεδίο της τεχνολογίας, την προοπτική της αυτόνομης οδήγησης εκπροσώπησε το Chevrolet FNR concept ενώ τα γυαλιά της MINI απεικονίζουν ενδείξεις όμοιες με εκείνες των συστημάτων head-up display, λαμβάνοντας εικόνες και από κάμερες τοποθετημένες στο αυτοκίνητο.
Οσο για το κινεζικό Zotye Ε200, θυμίζει smart fortwo, διαθέτει ηλεκτροκινητήρα και αποδεικνύει ότι για τους Κινέζους η δημιουργική αντιγραφή μπορεί να θεωρηθεί η μεγαλύτερη κολακεία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ