Η διεύρυνση της γκάμας μια εταιρείας δημιουργεί ενίοτε πονοκέφαλο στους ανθρώπους που παίρνουν τις αποφάσεις, ιδίως όταν μιλάμε για μοντέλα που εντάσσονται στις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς, όπως αυτή στην οποία ανήκει το Cruze. Η τετράθυρη έκδοση του μοντέλου της Chevrolet αποδείχθηκε παγκόσμιο best seller την προηγούμενη χρονιά, για μια φίρμα που συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια δημιουργίας, υπηρετώντας έτσι τις φιλοδοξίες της για ισχυρή παρουσία στο segment των οικογενειακών αυτοκινήτων.

Είναι ωστόσο γνωστό ότι δεν μπορείς να πρωταγωνιστήσεις, σε βάθος χρόνου, σε αυτό αν δεν διαθέτεις μια πεντάθυρη -hatcback- έκδοση.

Συμπληρώνοντας λοιπόν το κενό, το Cruze αποκτά πεντάθυρο αμάξωμα, στοχεύοντας στους οικογενειάρχες -και όχι μόνο- που εκτιμούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου τους. Με αυτό το κριτήριο το πεντάθυρο Cruze συγκαταλέγεται στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας του η οποία ορίζεται όχι μόνο από το μέγεθος του -με μήκος 4,51 μέτρα- αλλά και από την τιμή πώλησης -σχεδόν 15.000 ευρώ- και από τον κυβισμό του κινητήρα του -στα 1,6 λίτρα.

Για τους περισσότερους από τους ανθρώπους που συνάντησα οδηγώντας το, το πεντάθυρο αμάξωμα είναι ξεκάθαρα πιο εμφανίσιμο από την τετράθυρη έκδοση, στοιχείο που δείχνει ότι η Chevrolet κέρδισε το πρώτο της στοίχημα.

Οι σχεδιαστές εναρμόνισαν την έντονη αισθητικά εντύπωση που δίνει το σχεδόν απαράλλακτο μπροστινό μέρος με το coupe τελείωμα που χαρίζει ένα πιο ισορροπήμενο και σύγχρονο προφίλ.

Αυτές οι εξωτερικές επεμβάσεις είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση του χώρου για τα κεφάλια των επιβατών, με τον όγκο του χώρου αποσκευών να ξεκινά από τα 413 λίτρα, μια από τις μεγαλύτερες τιμές στην κατηγορία.

Ο ευρύχωρος θάλαμος επιβατών φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες -με σαφές πλεονέκτημα για τον όποιο πέμπτο πρέπει να καθίσει στο κέντρο πίσω, καθώς δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ.

Χάρη στις πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης των μπροστινών καθισμάτων βρίσκεις εύκολα την επιθυμητή θέση ενώ η εικόνα του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας είναι πολύ πιο ευχάριστη από εκείνη που αποκομίζεις από πολλά άλλα ευρωπαϊκά ή ιαπωνικά μοντέλα.

Προσωπικά με αφορά ελάχιστα η αισθητική σχέση αυτής της κονσόλας με οποιαδήποτε Corvette ή Camarο, αντίθετα με ικανοποιεί η προσπάθεια της Chevrolet να παρέχει στον πελάτη της καλά υλικά -με εξαιρετική για τα μέτρα της κατηγορίας επένδυση σε ταμπλό και πόρτες-, ευχάριστο σχεδιασμό και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Αφού λοιπόν βεβαιώνεσαι ότι τα πάντα γύρω από την πρακτικότητα, την ευρυχωρία και την απτή ποιότητα κατασκευής καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες σου και με δεδομένη την βούληση για την απόκτηση ενός ικανού οικογενειακού αυτοκινήτου με τιμή περίπου στα 15.000 ευρώ, καλείσαι να επιλέξεις μεταξύ 1.600 και 1.800 κ.εκ.

Για οικονομοτεχνικούς λόγους -που όλοι νομίζω λίγο-πολύ καταλαβαίνουμε- τα 1.600 κ.εκ. θα αποτελέσουν την προφανέστερη επιλογή. Μιλάμε λοιπόν για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων που αποδίδει 125 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 154 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Ενα μοτέρ που συνδυάζεται με μηχανικό κβώτιο πέντε ταχυτήτων ή αυτόματο ισάριθμων σχέσεων. Στην πρώτη διαμόρφωση, με την οποία συμβίωσα στους ελληνικούς δρόμους, η θεωρητική μέση κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 6,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα φτάνουν τα 153 γραμ./χλμ. Στην πράξη ωστόσο αυτή η τιμή κατανάλωσης παραμένει θεωρητική καθώς το μοτέρ αποδίδει εμφανώς καλύτερα στις υψηλότερες στροφές. Συνηθίζοντας να οδηγείς με αυτό τον τρόπο βλέπεις ότι η αύξηση του θορύβου και της κατανάλωσης είναι αναπόφευκτη σε ένα αυτοκίνητο το οποίο χάρη στα ασφαλή χαρακτηριστικά κίνησής του σε «προτρέπει» να κινηθείς σβέλτα.

Με γόνατα Μακφερσον στον μπροστινό άξονα και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τροχούς 16 ιντσών και βάρος από 1.305 κιλά, το πεντάθυρο Cruze έχει καλή ποιότητα κύλισης προσπαθώντας φιλότιμα να προσφέρει υψηλά επιπέδα άνεσης στους επιβάτες του και μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης από εκείνα που θα περίμενες.

Δεν είναι ο τύπος του αυτοκινήτου που θα σε εθίσει στην διαδικασία της οδήγησης αλλά τηρουμένων των οικονομικών δεδομένων παραμένει τίμιο και σου δίνει την ευκαιρία να προσπεράσεις την μέτρια αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων και του υδραυλικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Ετσι σε προβλεπόμενους ρυθμούς κίνησης αποκλείεται να αντιμετωπίσεις θέμα με την λειτουργία οποιουδήποτε υποσυστήματος το οποίο είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να υπηρετεί το οικογενειακό προφίλ του μοντέλου.

Επιμένω στον χαρακτηρισμό «οικογενειακό» όχι με την έννοια του «πληκτικού» αλλά με αυτή της απόλυτα συνειδητοποιημένης επιλογής η τιμή εκκίνησης της οποίας, αν εκμεταλλευτείς το όφελος της απόσυρσης, μειώνεται από τα 14.980 στα 13.900 ευρώ καθιστώντας έτσι το Cruze 1.6 μια ξεκάθαρη «value for money» λύση που συνδυάζει πλήρη βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και υπερεπαρκείς χώρους για τα βάρη της οικογένειας.

To Chevrolet Cruze Hatchback σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,510 / 1,797 / 1,477

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,685

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.598 (1.6), 1.796 (1.8)

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 125 / 6.200 (1.6), 141 / 6.200 (1.8)

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 154 / 4.200 (1.6), 176 / 3.800 (1.8)

Βάρος (κιλά):
Από 1.305

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο): 6,6 (1.6 & 1.8)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 153 (1.6), 155 (1.8)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
10,9΄΄ (1.6), 10,1΄΄ (1.8)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190 (1.6), 200 (1.8)

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 13.900 (1.6), Από 18.320 (1.8)

* Τα στοιχεία αφορούν τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και οι τιμές πώλησης περιλαμβάνουν το όφελος απόσυρσης.