Κοινό μέτωπο εναντίον των «λαϊκιστικών δυνάμεων» σχηματίζουν οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι για την προεδρία της Κομισιόν, Μάρτιν Σουτλτς και Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, λέγοντας σε συνέντευξη που έδωσαν μαζί σε τέσσερις ευρωπαϊκές εφημερίδες πως η ψήφος σε λαϊκιστικές δυνάμεις είναι ψήφος σε κενές προτάσεις.

Οι δύο υποψήφιοι που θεωρείται ότι έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να διεκδικήσουν την ηγεσία της Κομισιόν μετά την ανάδειξη της νέας Ευρωβουλής, ο γερμανός Μάρτιν Σουλτς των Σοσιαλδημοκρατών και ο λουξεμβούργιος Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος έδωσαν κοινή συνέντευξη στον βρετανικό Guardian, την γερμανική Sueddeutsche Zeitung, την ισπανική El Pais, τη γαλλική Le Monde και την iταλική La Stampa.

Oι δύο πολιτικοί, που θεωρούνται από τους πιο αφοσιωμένους ευρωπαϊστές στην πολιτική σκηνή της Γηραιάς Ηπειρού, έδειξαν τις ομοιότητες στην αντίληψή τους για το κοινωνικό κράτος, επιμένοντας πως ζητήματα όπως η υποστήριξη στους ανέργους και τα κοινωνικά επιδόματα πρέπει να είναι στις αρμοδιότητες των κρατών -με τον κεντροδεξιό Γιούνκερ να σημειώνει ότι σε κάθε χώρα πρέπει να υπάρχει κατώτατος μισθός, ανάλογος του κατά περίπτωση κόστους ζωής.

Οι διαφορές τους φάνηκαν στα δημοσιονομικά ζητήματα: Τονίζοντας μεν αμφότεροι τη σημασία υιοθέτησης αναπτυξιακών πολιτικών, ο μεν Σουλτς εμφανίστηκε κάπως «χαλαρότερος» σε σύγκριση με τον Γιούνκερ.

Ο Σουλτς υποστήριξε ότι πρέπει να τηρούνται τα όρια για το έλλειμμα και το χρέος, αλλά «πρέπει να διαχωρίζεται τι είναι κρατικό χρέος και τι επένδυση στο μέλλον», υποστηρίζοντας πως «κανείς δεν μπορεί εκ των προτέρων να πει ότι κρατικές επενδύσεις που χρηματοδοτούνται με δανεισμό είναι λανθασμένες», λέγοντας πως αυτό είναι μία συζήτηση που πρέπει να γίνει.

Αντιθέτως, ο Γιούνκερ τόνισε ότι «δεν υπάρχει εναλλακτική λύση στη λογική δημοσιονομική εξυγίανση», λέγοντας πως «πρέπει να συνοδεύεται από αναπτυξιακές πολιτικές». Απέρριψε ως «ανοησίες» το ότι από τη μία η κεντροδεξιά υποστηρίζει τη λιτόητα και από την άλλη οι σοσιαλδημοκράτες τη «γενναιόδωρη κοινωνική πολιτική», λέγοντας πως «ο κόσμος δεν χωρίζεται σε καλούς και σε κακούς».