Στατιστικά ο αριθμός των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για τους αγώνες αυτοκινήτων είναι συντριπτικά μικρότερος από όσους γοητεύονται από οποιαδήποτε μορφή τέχνης. Παρ’ όλα αυτά, οι αγώνες επηρεάζουν τις ζωές όλων μας, χωρίς ίσως να το συνειδητοποιούμε, καθώς εκεί εξελίσσονται όλα όσα χρησιμοποιούμε καθημερινά οδηγώντας. Σε κάποιες εξαιρετικές περιπτώσεις, μάλιστα, αγώνες και τέχνη συναντώνται με συναρπαστικά αποτελέσματα, όπως ισχύει για το PB18 e-tron που παρουσίασε για πρώτη φορά την προηγούμενη εβδομάδα η Audi στην Pebble Beach της Καλιφόρνιας. Σε αυτή την πρεμιέρα οφείλονται τα αρχικά PB ενώ το «18 e-tron» προέρχεται από το αγωνιστικό πρωτότυπο R18 e-tron που πρωταγωνιστεί σε αγώνες αντοχής όπως οι 24 ώρες του Le Mans.
Και κάπου εδώ ξεκινά το παιχνίδι της τέχνης με την τεχνολογία, καθώς η φουτουριστική σχεδίαση και οι βγαλμένες από video game λεπτομέρειες υπηρετούν στο έπακρο τον λόγο ύπαρξης του αυτοκινήτου, που είναι πολύ περισσότερα από ένα μοντέλο επίδειξης. Υιοθετώντας την παραδοσιακή διάταξη των κορυφαίων σπορ υλοποιήσεων, το PB18 e-tron διαχειρίζεται ιδανικά την πρόκληση που δημιουργεί η ύπαρξη των τριών ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών στερεού τύπου σε ό,τι αφορά την κατανομή του βάρους του αλλά και το συγκεκριμένο μέγεθος αυτό καθαυτό που συνολικά δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων, αλουμινίου και πολυσυνθετικών υλικών.
Η συνδυαστική ισχύς των τριών κινητήρων –ένας μπροστά και δύο στον πίσω άξονα –κυμαίνεται μεταξύ 680 και 775 ίππων, ανάλογα με τις συνθήκες και το ζητούμενο κάθε οδηγού, ενώ η ροπή των 830 Nm εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα. Οι δε μπαταρίες του, χωρητικότητας 95 kWh, φορτίζονται στα 800 volts, άρα απαιτούνται περίπου 15 λεπτά της ώρας για μία φόρτιση που εξασφαλίζει αυτονομία 500 χλμ. Και ενώ όλα αυτά αποκαλύπτουν την καθημερινότητα των μηχανικών της Audi που εξελίσσουν ηλεκτρικά/υβριδικά κινητήρια σύνολα από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, η αισθητική του PB18 e-tron φέρει τη σφραγίδα του νέου σχεδιαστικού κέντρου της γερμανικής εταιρείας που εδρεύει στο Μαλιμπού των ΗΠΑ.
Ο Γκελ Μπίζιν, επικεφαλής του Audi Design Loft, αποκαλύπτει ότι πέρα από τις αυτονόητες επιρροές από το αγωνιστικό R18 και το επίσης πρωτότυπο Aicon του 2017, η μοναδικότητα του PB18 εντοπίζεται και στη μετακινούμενη θέση οδήγησης, αφού το κάθισμα και τα χειριστήρια μετακινούνται κατά πλάτος ώστε ο οδηγός να βρεθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου οδηγώντας όπως οι πιλότοι της Formula 1 ή να παραμείνει αριστερά για να φιλοξενήσει δεξιά του ένα ακόμη άτομο σε ένα «αόρατο» πριν από τη χρήση του κάθισμα. «Θέλαμε να προσφέρουμε στον οδηγό την ίδια οδηγική αίσθηση με αυτή που θα αποκόμιζε σε ένα αγωνιστικό όπως το R18, χωρίς να αποκλείσουμε στοιχεία χρηστικότητας για την καθημερινή του ζωή» επισημαίνει ο Μπίζιν. Οι διαστάσεις του –4,53 μέτρα μήκος, 2 μέτρα πλάτος και 1,15 μέτρο ύψος –εναρμονίζονται με αυτές ενός κλασικού sportscar. Η χαμηλή θέση οδήγησης, το μεγάλο παρμπρίζ και οι τροχοί των 22 ιντσών αποτελούν κυρίαρχα στοιχεία της σχεδίασης του PB 18, που είναι ταυτόχρονα μινιμαλιστικό και οδηγοκεντρικό, βγαλμένο από το συρτάρι με τα σχέδια που χτίζουν καριέρες.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018.