Θεωρείται –και είναι –η πιο εστέτ εκδήλωση για το αυτοκίνητο παγκοσμίως τις τελευταίες έξι δεκαετίες αυτή που ολοκληρώνεται ετούτο το Σαββατοκύριακο στο Μόντερεϊ της Καλιφόρνιας. Το Monterey Car Week φιλοξενεί κάθε χρόνο την crème de la crème ιστορικών μοντέλων και σύγχρονων αυτοκινήτων –κυρίως πρωτοτύπων, όπως η Brabham BT62 που αποτελεί την «απάντηση» στην ερώτηση του ενός εκατομμυρίου λιρών. Τόσο κοστίζει η κορυφαία δημιουργία της βρετανο-αυστραλιανής εταιρείας που συμπληρώνει εφέτος επτά δεκαετίες ζωής. Για τους μη μυημένους, η Brabham υπήρξε πρωταγωνίστρια στον κόσμο της Formula 1 με δεκάδες νίκες στις πίστες όλου του κόσμου και τεράστιο «ειδικό βάρος» που σήμερα διαχειρίζεται ο 53χρονος οδηγός αγώνων Ντέβιντ Μπράμπαμ. Αν έπρεπε να γράψω μόνο ένα στοιχείο για την BT62 θα ήταν αυτό: ανήκει στο πιο «κλειστό» club αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς περιλαμβάνεται στο πάνθεον των hypercars δίπλα –κυρίως –στις Aston Martin Vulcan, Ferrari FXX K και McLaren P1 GTR.
Αυτοκίνητα προορισμένα για οδήγηση σε πίστα, με κορυφαία μηχανολογικά χαρακτηριστικά και παρόμοιο λόγο ύπαρξης: τη διαιώνιση του μύθου κάθε φίρμας ή τη δημιουργία ενός νέου. «Η ύπαρξη της BT62 προέκυψε για μια σειρά από λόγους. Αφενός εκδηλώνεται μεγάλο ενδιαφέρον για αυτοκίνητα σαν αυτό, αφετέρου ήταν προσωπική επιθυμία μου η εξέλιξη ενός «αγωνιστικού» μοντέλου επηρεασμένου από την 35χρονη εμπειρία μου στις πίστες με προδιαγραφές που υπερβαίνουν την κατηγορία GT1 και προσεγγίζουν εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans» τονίζει ο Ντέιβιντ Μπράμπαμ. Μια προσεκτική ματιά στις προδιαγραφές της BT62 σε πείθει ότι σχεδόν τίποτε δεν μπορεί να της στερήσει την άδεια νόμιμης κυκλοφορίας στον δρόμο. «Καταλαβαίνω τι εννοείτε, και δεν απορρίπτουμε τίποτε για το μέλλον. Από την άλλη πλευρά, με αυτή θέλαμε να γιορτάσουμε τα 70 χρόνια της αγωνιστικής μας ιστορίας και να δώσουμε το στίγμα μας σήμερα. Σκεφθείτε ότι η Ferrari γιόρτασε πέρυσι τα 70 της χρόνια και η Porsche το κάνει εφέτος» επισημαίνει ο συνομιλητής μας προτού αναφερθεί στα τετριμμένα.
Η BT62 με το σωληνωτό πλαίσιο και το αμάξωμα από ανθρακόνημα σχεδιάστηκε κυρίως στην αεροδυναμική σήραγγα. Αν και η αποτελεσματικότητα της ρυθμιζόμενης πίσω αεροτομής και του πίσω διαχύτη αφορούν διατριβή στην υπολογιστική ρευστομηχανική, υπάρχουν πολύ πιο απτά στοιχεία, όπως οι 700 ίπποι που αποδίδει το ατμοσφαιρικό V8 μοτέρ των 5,4 λίτρων το οποίο κατασκευάζει η ίδια η Brabham και συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Μιλώντας για αριθμούς, ο Ντέιβιντ Μπράμπαμ υποστηρίζει ότι δεν ανακοινώνεται η επιτάχυνση από στάση, διότι δεν έχει κανένα νόημα σε ένα αυτοκίνητο πίστας. Προσπερνά επίσης την τιμή του –τη διαβάσατε παραπάνω –και στέκεται στον ρυθμό παραγωγής της. Οι πρώτες 35 BT62 ανήκουν στη σειρά Celebration και τα αμαξώματά τους –βάρους 972 κιλών το καθένα –φέρουν έναν διαφορετικό αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε μία από τις 35 νίκες της Brabham στη Formula 1. Οι επόμενες 35 συνθέτουν τη Signature Series με περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, ανάλογα με τις επιθυμίες κάθε ιδιοκτήτη. Ευχάριστη ιδιοτροπία στο εσωτερικό της αποτελούν τα σταθερά bucket καθίσματα που δεν ρυθμίζονται, αντίθετα ρυθμίζονται τα πεντάλ ώστε να βρεις την κατάλληλη θέση οδήγησης –ενώ το γυμνό ανθρακόνημα στο εσωτερικό, η επένδυση αλκαντάρα στο αγωνιστικό τιμόνι και στο πλάι του κεντρικού τούνελ με τους ελάχιστους διακόπτες και η οθόνη απηχούν ακριβώς το pedigree αυτού του υπερ-όπλου.
Η απόκτηση της BT62 συνοδεύεται από λεπτομερή εκπαίδευση οδήγησης σε πίστα και εξοικείωσης με τις πολλαπλές δυνατότητες του αυτοκινήτου από επαγγελματίες οδηγούς αγώνων, ενώ οι πιο ευαίσθητοι ιδιοκτήτες θα χρειαστούν ωτοασπίδες που φιλτράρουν κάποια από τα 98 db ήχου που «παράγει» ο κινητήρας της.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 26 Αυγούστου 2018.