Στον σχεδιασμό και στη σταδιακή υλοποίηση μιας εθνικής στρατηγικής, η οποία θα υποστηρίζει ενέργειες που θα οδηγήσουν στην κυκλοφορία «αυτο-οδηγούμενων» οχημάτων στους γαλλικούς δρόμους ήδη από το 2020, προχωρεί η κυβέρνηση της χώρας επιθυμώντας να καταστήσει τη Γαλλία σημείο αναφοράς στον συγκεκριμένο τομέα επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Ως ένθερμος υποστηρικτής της προσπάθειας που καταβάλλουν τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και νεοφυείς επιχειρήσεις με αντικείμενο τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει συστήσει μια εθνική Αρχή με σκοπό τη δημιουργία ολοκληρωμένου νομοθετικού πλαισίου που θα διέπει μεταξύ άλλων την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων, την κυβερνοασφάλεια και ζητήματα διαφύλαξης προσωπικών δεδομένων.
Αναμένοντας τις πρώτες προτάσεις ως τα τέλη του 2018, πηγές της γαλλικής κυβέρνησης υποστηρίζουν πως μετά την έγκρισή τους θα είναι νομικά εφικτή η κυκλοφορία οχημάτων με επίπεδα αυτονομίας 3 και 4, όπως για παράδειγμα ρομποταξί και οχήματα μεταφοράς και παράδοσης προϊόντων. Το γαλλικό Δημόσιο έχει ήδη διαθέσει περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση νέων ερευνητικών έργων. Ενδεικτικό της προόδου που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια είναι το γεγονός ότι περισσότερα από 50 αυτόνομα οχήματα δοκιμάζονται στους γαλλικούς δρόμους ήδη από το 2014.
Ανάμεσα στις εταιρείες που πρωτοστατούν στο εγχείρημα ξεχωρίζει η Navya, που εδρεύει στη Λυών και ύστερα από αναρίθμητες δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε διάφορα σημεία του κόσμου ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σκοπεύει να δημιουργήσει μονάδα συναρμολόγησης στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ.
Από την πλευρά των γαλλικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η συνεργασία του ομίλου PSA με την εταιρεία NuTonomy («τέκνο» του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης -MIT) που ειδικεύεται στην κατασκευή λογισμικού για την αυτόνομη κίνηση οχημάτων έχει αποφέρει την κυκλοφορία αυτόνομων Peugeot 3008 σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές της Σιγκαπούρης.
Ωστόσο, η πιο απτή απόδειξη της ετοιμότητας των Γάλλων για την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή μεταφοράς ανθρώπων με οχήματα χωρίς οδηγό είναι το Renault EZ-GO, ένα πρωτότυπο ρομποταξί που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Αποτελεί, δε σύμφωνα με τον σχεδιαστή του Λόρενς βαν ντεν Ακερ, το αντίδοτο στα βαρετά «κουτιά με ρόδες» που προβάλλονται ως τα ιδανικά οχήματα για τις πόλεις του μέλλοντος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ