• Αναζήτηση
  • VW Touareg: Σε νέο ρόλο

    Φαίνεται παράδοξο, αλλά η εταιρεία που έχει ως τίτλο της μια λέξη που σημαίνει «αυτοκίνητο του λαού» είναι σήμερα μία από τις τρεις σημαντικότερες στον κόσμο, χωρίς να φέρει στην ούγια τη λέξη «premium». Και όμως, με καθαρά τεχνολογικά και οδηγοκεντρικά κριτήρια η VW είναι πολύ πιο μπροστά από αρκετές άλλες που διεκδικούν συστηματικά τον επίζηλο χαρακτηρισμό, κατασκευάζοντας μοντέλα σαν το νέο Touareg: απολύτως στοχευμένα σε ένα κοινό που εκτιμά περισσότερο την ουσία και κατά τεκμήριο απεχθάνεται την επίδειξη.

    Φαίνεται παράδοξο, αλλά η εταιρεία που έχει ως τίτλο της μια λέξη που σημαίνει «αυτοκίνητο του λαού» είναι σήμερα μία από τις τρεις σημαντικότερες στον κόσμο, χωρίς να φέρει στην ούγια τη λέξη «premium». Και όμως, με καθαρά τεχνολογικά και οδηγοκεντρικά κριτήρια η VW είναι πολύ πιο μπροστά από αρκετές άλλες που διεκδικούν συστηματικά τον επίζηλο χαρακτηρισμό, κατασκευάζοντας μοντέλα σαν το νέο Touareg: απολύτως στοχευμένα σε ένα κοινό που εκτιμά περισσότερο την ουσία και κατά τεκμήριο απεχθάνεται την επίδειξη.
    Αισθητικά, για παράδειγμα, η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου παραμένει σεμνή, ίσως δε και περισσότερο επηρεασμένη από το μεγαλύτερο Atlas που κυκλοφορεί στις ΗΠΑ, ωστόσο τα 4,78 μέτρα του μήκους του υποδηλώνουν τον ρόλο του στην πυραμίδα της VW αλλά και τις χωροταξικές του δυνατότητες, καθώς όλες οι διαστάσεις του, πλην του ύψους, εμφανίζονται αυξημένες, αν και δεν υπάρχει στον ορίζοντα επταθέσια έκδοση.
    Επιλέγοντας δε ως βάση την αρχιτεκτονική των Audi Q7 και Bentley Bentayga, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είμαστε μπροστά στην κορυφαία υλοποίηση της γερμανικής εταιρείας η οποία συνοδεύεται από ένα κρεσέντο στα πεδία της τεχνολογίας, της πολυτέλειας, της συνδεσιμότητας και της εξελιγμένης υποβοήθησης οδήγησης.
    Πολυτάλαντο
    Αν στις ομάδες οι προπονητές αναζητούν διαρκώς παίκτες που μπορούν να κινηθούν με την ίδια απόδοση σε διαφορετικά σημεία του γηπέδου, στα «γενικού σκοπού» SUV – που δεν είναι δηλαδή τόσο «ειδικά» όσο μια Cayenne ή μια X6 – το νέο Touareg αναδεικνύεται σε MVP της κατηγορίας. Διαθέτει 810 λίτρα χώρου αποσκευών – 113 περισσότερα από ό,τι στο παρελθόν -, όλα τα προαπαιτούμενα για την τιμή του ποιοτικά στοιχεία και μια ευρεία γκάμα κινητήρων η οποία ξεκινά από τoν τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα των 286 ίππων που οδηγήσαμε στην Ελλάδα. Κάτω από αυτόν θα τοποθετηθεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η λιγότερο ισχυρή έκδοσή του που αποδίδει 231 ίππους, ενώ τον Φεβρουάριο του 2019 θα εμφανιστούν ταυτόχρονα η ισχυρότερη diesel έκδοση – 4.0 V8 TDI – με απόδοση 421 ίππων και η μοναδική έκδοση βενζίνης με τρίλιτρο V6 TSI κινητήρα ισχύος 340 ίππων. Το σύστημα μετάδοσης αποτελείται από αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που προσαρμόζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων (έως 70% στον μπροστινό και έως 80% στον πίσω). ,
    Θεωρήστε προφανές ότι το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION κυριαρχεί στο τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Touareg, ωστόσο η αερανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το σύστημα πρόληψης ανατροπής και μια σειρά λειτουργιών που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, όπως αυτές για την υποβοήθηση του οδηγού σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, την ημιαυτόνομη οδήγηση, την επιτήρηση του περιβάλλοντος χώρου, τον έλεγχο διέλευσης από δρόμους μειωμένου πλάτους, τον έλεγχο της εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας, την υποβοήθηση στάθμευσης με trailer και την υποβοήθηση στάθμευσης με ημιαυτόματη λειτουργία, συνθέτουν μεταξύ άλλων το πληρέστερο «οπλοστάσιο» στην γκάμα της VW.

    H ελληνική εμπειρία
    Αυτό που κρατήσαμε μετά την πρώτη επί ελληνικού εδάφους οδηγική εμπειρία με το νέο Touareg είναι η απίστευτη για το μέγεθός του ευελιξία που του προσδίδει το σύστημα τετραδιεύθυνσης – δείτε σχετικά στη δεξιά στήλη – σε δρόμους με συνεχείς στροφές, εκεί που ενθαρρυμένοι από την ισχύ των 286 ίππων και τη χειροκίνητη μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι διαχείριση των 600 Nm ροπής κινηθήκαμε περισσότερο σβέλτα από ό,τι το βάρος των σχεδόν δύο τόνων του αμαξώματος προδιαθέτει. Επιλέγοντας δε ένα διαφορετικό οδηγικό προφίλ από τα τρία πρώτα – Eco, Comfort, Normal – στη σχετική λίστα των πέντε βασικών και των τεσσάρων προαιρετικών, το τιμόνι προσέφερε μεγαλύτερη ακρίβεια και σίγουρα τη λιγότερο ελαφριά αίσθηση.
    Για όσους λατρεύουν την τεχνολογία και πέρα ασφαλώς από τις δεδομένες δυνατότητες συνδεσιμότητας που υπερβαίνουν κατά πολύ τα συνήθη Apple CarPlay και Android Auto, το νέο Touareg διαθέτει σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision και μια σειρά εξοπλιστικών στοιχείων που δεν περιορίζονται στο Innovision Cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και την ενιαία οθόνη infotainment 15 ιντσών αλλά διευρύνονται τόσο στο σύστημα φωτισμού IQ Light – LED matrix με τις έντεκα(!) διαφορετικές λειτουργίες λόγω της αυτόματης προσαρμογής δέσμης φώτων όσο και στις λειτουργίες μασάζ που προσφέρουν τα καθίσματα.
    Συνολικά  και εκτός από τον βασικό εξοπλισμό στο νέο Touareg διατίθενται και τρεις επιλογές πακέτων προαιρετικού εξοπλισμού, τα Atmosphere, Elegance και R-Line σε 13 διαφορετικές χρωματικές επιλογές. Οσο για τις τιμές πώλησης της ήδη διαθέσιμης έκδοσης 3.0 V6 TDI των 286 ίππων, αυτές ξεκινούν από τα 84.000 ευρώ, ενώ η έκδοση που θα πωλείται από το φθινόπωρο – 3.0 V6 TDI με τους 231 ίππους – θα διατίθεται από 77.700 ευρώ.

    Night Vision & IQ Light

    Το νέο Touareg είναι το πρώτο που διαθέτει το σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision, το οποίο με τη βοήθεια μιας θερμικής κάμερας υπερύθρων αναγνωρίζει την υπέρυθρη ακτινοβολία που εκπέμπεται από έναν ζωντανό οργανισμό. Οταν το Night Vision εντοπίσει κίνδυνο προειδοποιεί τον οδηγό (με οπτική ένδειξη στο Digital Cockpit και στην προαιρετική οθόνη του Head-up Display). Ταυτόχρονα, προετοιμάζει το σύστημα πέδησης και το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος για άμεση επέμβαση. Με τη βοήθεια του νέου συστήματος προβολέων LED matrix IQ.Light, το σύστημα ανάβει στιγμιαία τους προβολείς ώστε να προειδοποιήσει τους ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή κινδύνου και να βοηθήσει τον οδηγό στον εντοπισμό τους.

    Σύστημα τετραδιεύθυνσης

    Χάρη σε αυτό, που αποτελεί στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού, όλοι οι τροχοί στρίβουν ταυτόχρονα ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, καθιστώντας το Touareg εξαιρετικά ευέλικτο. Στην πράξη, η τετραδιεύθυνση λειτουργεί διαφορετικά ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου: όταν αυτό κινείται με λιγότερα από 37 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν αυτόματα σε γωνία αντίθετη με τους εμπρός, διευκολύνοντας τους ελιγμούς και βελτιώνοντας κατά 1 μέτρο τον κύκλο στροφής (από τα 12,19 στα 11,19 μέτρα). Οταν η ταχύτητα κίνησης υπερβεί τα 37 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς. Ετσι η τετραδιεύθυνση σταθεροποιεί το αυτοκίνητο σε φάσεις αλλαγής λωρίδας, ειδικά σε αλλαγές κατεύθυνσης όπως είναι τα γρήγορα προσπεράσματα. Το ίδιο συμβαίνει και στους απότομους ελιγμούς για την αποφυγή κινδύνου.

    Σύστημα αερανάρτησης

    Η νέα γενιά του συστήματος βελτιώνει την άνεση, την αεροδυναμική και τη συμπεριφορά του Touareg κυρίως σε συνθήκες κίνησης σε off-road διαδρομές διαθέτοντας τις επιλογές Normal, Comfort, Off-road (με δυνατότητα ανύψωσης κατά 2,5 εκατοστά) και Special off-road (που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος συνολικά κατά 7 εκατοστά). Οταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 120 χλμ./ώρα, το σύστημα ανάρτησης χαμηλώνει αυτόματα το αμάξωμα κατά 1,5 έως 2,5 εκατοστά ώστε να μειωθεί η αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά. Υπάρχει επίσης η επιλογή Loading με μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά ακόμα 4 εκατοστά που διευκολύνει τη φόρτωση των αποσκευών. Οι γωνίες προσέγγισης και απομάκρυνσης αυξάνονται από 25 έως και 31 μοίρες στην περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με αερανάρτηση, με την οποία αυξάνεται και η ικανότητα διάβασης νερού (από τα 49 στα 57 εκατοστά βάθος).

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub