• Αναζήτηση
  • Μαθήματα βρετανικής ιστορίας

    «Αυτό που πάντοτε ήθελα ήταν να δημιουργήσω ένα αυτοκίνητο στο οποίο να επικρατεί απόλυτη σιγή ακόμη και όταν αυτό κινείται με 160 χλμ./ώρα» υποστήριζε το φθινόπωρο του 1930 ο Γουόλτερ Οουεν Μπέντλεϊ για την εμβληματική 8 Litre, την τελευταία δημιουργία της ομώνυμης εταιρείας, προτού εκείνη, χτυπημένη από την οικονομική κρίση της εποχής, περάσει, έως το 1970, στο χαρτοφυλάκιο της «μισητής αντιπάλου» Rolls-Royce.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Μαθήματα βρετανικής ιστορίας | tovima.gr
    «Αυτό που πάντοτε ήθελα ήταν να δημιουργήσω ένα αυτοκίνητο στο οποίο να επικρατεί απόλυτη σιγή ακόμη και όταν αυτό κινείται με 160 χλμ./ώρα» υποστήριζε το φθινόπωρο του 1930 ο Γουόλτερ Οουεν Μπέντλεϊ για την εμβληματική 8 Litre, την τελευταία δημιουργία της ομώνυμης εταιρείας, προτού εκείνη, χτυπημένη από την οικονομική κρίση της εποχής, περάσει, έως το 1970, στο χαρτοφυλάκιο της «μισητής αντιπάλου» Rolls-Royce.
    Αν και αμέσως μετά η R-R έκανε τα πάντα για να «σβήσει» από τον χάρτη την 8 Litre προς όφελος της δικής της Phantom II, το αυτοκίνητο του «W.O.», όπως χαϊδευτικά πέρασε στην ιστορία ο δημιουργός του, παραμένει το σημείο αναφοράς για την εταιρεία που την επόμενη χρονιά συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής. Με αυτή την αφορμή η Bentley προχώρησε στη δημιουργία της σύγχρονης Mulsanne «W.O. Edition by Mulliner» σε 100 αριθμημένα «αντίτυπα», τα οποία θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους το 2019.
    Δίπλα στο σπάνιο μοντέλο του 1930, με τη χαρακτηριστική σαν πύλη μεσαιωνικού κάστρου γρίλια που εξέφρασε στον μέγιστο βαθμό την ηδονιστική κουλτούρα της γενιάς του «Μεγάλου Γκάτσμπι» από το έργο του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ, ποζάρει η σύγχρονη Mulsanne των οργανικών υλικών, των οθονών αφής και των σπάνιων κρυστάλλων που βρίσκονται στο υποβραχιόνιο, ανάμεσα στα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, λίγα εκατοστά πιο μπροστά από τη θήκη για τα μπουκάλια με το ουίσκι και το μπράντι που αποτελούν στοιχεία του βασικού εξοπλισμού.
    Μιλώντας για αυτόν, καθένας από τους 100 ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης έκδοσης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο επιπέδων ισχύος – με 505 ίππους από τον V8 κινητήρα βενζίνης των 6,75 λίτρων ή με 530 ίππους στη Mulsanne Speed – και αμαξωμάτων διαφορετικού μήκους, 5,575 ή 5,875 μέτρων – το μακρύτερο ωστόσο μόνο με τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα.
     
    Ακόμη και με αυτόν, πάντως, η Mulsanne με τους μαύρους τροχούς, την ειδική Onyx βαφή, την επετειακή σήμανση στο άνοιγμα των θυρών, την υπογραφή του ιδρυτή της εταιρείας στο πλάι του αμαξώματος και τη χαρακτηριστική γραμμή από χρώμιο γύρω από αυτό, επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 5,3 δευτερόλεπτα, χρόνος διόλου άσχημος για ένα αυτοκίνητο βάρους σχεδόν 2,7 τόνων. Πέραν των δυνατοτήτων της στον δρόμο – γενικώς η Mulsanne διακρίνεται για την «αέρινη» κίνησή της -, αυτή η επετειακή έκδοση είναι κυριολεκτικά ό,τι πιο αυθεντικό και πλησιέστερο στο όραμα του «W.O.» υπήρξε ποτέ στην γκάμα της Bentley λόγω μιας ευφυούς κίνησης μάρκετινγκ των Αγγλων, οι οποίοι τεμάχισαν σε 100 κομμάτια έναν στροφαλοφόρο άξονα από την 8 Litre και τοποθέτησαν από ένα κομμάτι σε κάθε αυτοκίνητο. Το κειμήλιο βρίσκεται τοποθετημένο σε ειδική διάφανη θήκη στο πίσω υποβραχιόνιο, προστατευμένο από γυάλινη επιφάνεια που φέρει χαραγμένη τη μάσκα της 8 Litre με τη μέθοδο της αμμοβολής, επιλογή που καθιστά συλλεκτική τη Mulsanne «W.O. Edition by Mulliner», τουλάχιστον μέχρι η Bentley να φτάσει στον δεύτερο αιώνα της λειτουργίας της.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino