Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Martha Argerich – Θεοδοσία Ντόκου / Τιμητική προσκεκλημένη: Ντόρα Μπακοπούλου
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
13/07/2018 στις 21:00

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή, παρουσιάζει στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού μια μουσική βραδιά με τη Μάρτα Άργκεριχ, ζωντανό μύθο του πιάνου. Η Άργκεριχ συμπράττει με τη μαθήτριά της και ταχύτατα ανερχόμενη Ελληνίδα πιανίστα Θεοδοσία Ντόκου, ερμηνεύοντας το Κοντσέρτο για δύο πιάνα του Φρανσίς Πουλένκ. Δασκάλα και μαθήτρια θα βρεθούν επίσης μαζί στη σκηνή για να ερμηνεύσουν το δημοφιλέστατο έργο του Καμίγ Σαιν-Σανς Το καρναβάλι των ζώων, με τη γαλλίδα ηθοποιό και κόρη της Άργκεριχ, Αννί Ντυτουά, να αναλαμβάνει το αφηγηματικό μέρος (με ελληνικούς υπέρτιτλους).

Το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνει την μεγαλοπρεπή Συμφωνία σε Ρε Ελάσσονα του βέλγου ρομαντικού συνθέτη Σεζάρ Φρανκ, καθώς και αποσπάσματα από το Καταραμένο φίδι του Μάνου Χατζιδάκι, που θα ερμηνεύσει η Άργκεριχ με την τιμητική προσκεκλημένη της, Ντόρα Μπακοπούλου.

Με ελληνικούς υπέρτιτλους στην αφήγηση της Αννί Ντυτουά

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

César Franck (1822-1890)
Συμφωνία σε ρε ελάσσονα
Lento
Allegretto
Allegro non troppo

Camille Saint-Saens (1835-1921)
Το καρναβάλι των ζώων
Εισαγωγή και βασιλικό εμβατήριο του λιονταριού
Κότες και κόκορες
Ημίονοι
Οι χελώνες
Ο ελέφαντας
Τα καγκουρό
Το ενυδρείο
Πλάσματα με μακριά αυτιά
Ο κούκος στο δάσος
Το κλουβί με τα πουλιά
Πιανίστες
Απολιθώματα
Ο κύκνος
Φινάλε

Francis Poulenc (1899-1963)
Κοντσέρτα για δύο πιάνα και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα
Allegro
Larghetto
Finale (Allegro molto)

Μάνος Χατζιδάκις (1925-1994)
Το καταραμένο φίδι
χορόδραμα σε δύο πράξεις (αποσπάσματα)

Εθνικό Θέατρο – Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Πλούτος
του Αριστοφάνη
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
13/07 και 14/07/2018 στις 21:00

Ο Πλούτος είναι η τελευταία σωζόμενη κωμωδία του μεγάλου αττικού κωμωδιογράφου. Γράφτηκε το 388 π.Χ., στη διάρκεια του Κορινθιακού πολέμου, και σηματοδοτεί το πέρασμα από την Αρχαία στη Νεότερη Αττική Κωμωδία με κύρια χαρακτηριστικά τη μείωση του ρόλου του χορού, τον περιορισμό του πολιτικού σχολίου, την επιλογή αστικών θεμάτων, την εύθυμη, χωρίς πολλές βωμολοχίες, ατμόσφαιρα, και με ηθικοπλαστικό περιεχόμενο. Ήρωας του έργου είναι ο χρεοκοπημένος κτηματίας Χρεμύλος που απορεί γιατί, παρότι τίμιος και ευσεβής πολίτης, κατέληξε να χάσει όλα του τα αγαθά. Ο Χρεμύλος με τον δούλο του Καρίωνα περιθάλπουν τον Πλούτο, που τυφλωμένος από τον Δία, δεν μπορεί να διακρίνει τους δίκαιους από τους άδικους, τους έντιμους από τους αχρείους. Χάρη στη φιλοξενία του Χρεμύλου, ο Πλούτος ξαναβρίσκει το φως του και αποκαθίσταται το δίκαιο ή ό,τι ο Αριστοφάνης, κλείνοντάς μας το μάτι, θα θεωρούσε δίκαιο στην ιδανική πολιτεία: κάθε πολίτης να ανταμείβεται όπως του πρέπει.

Συντελεστές

Διασκευή – Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Μετάφραση στα ελληνικά – Βοηθός σκηνοθέτη: Ισμήνη Ραντούλοβιτς
Προσαρμογή κειμένου – Πρωτότυποι στίχοι τραγουδιών: Γιάννης Αστερής
Σκηνικά: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Κοστούμια: Marina Medenica
Συνθέτης: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτιστής: Αλέκος Αναστασίου
Χορογράφος: Αμάλια Μπένετ

Ερμηνεύουν: Γιώργος Γάλλος (Χρεμύλος), Στέλιος Ιακωβίδης (Καρίων), Βασίλης Χαραλαμπόπουλος (Πλούτος), Μάνος Βακούσης (Βλεψίδημος), Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Πενία), Γιάννης Κότσιφας (Ασκληπιός/Χορός), Κώστας Κορωναίος (Γυναίκα Χρεμύλου / Δίκαιος / Χορός), Μιχάλης Τιτόπουλος (Συκοφάντης / Ερμής / Χορός), Μαρία Διακοπαναγιώτου (Γυναίκα / Χορός), και χορός μουσικών από την Ορχήστρα του Εθνικού Θεάτρου του Βελιγραδίου



Σημείωμα σκηνοθέτη

Από τον καιρό του Αριστοφάνη ως τις μέρες μας, ο Πλούτος είναι ο πιο ισχυρός Θεός του πλανήτη, η κινητήρια δύναμη των πάντων. Ο πλούτος σήμερα διανέμεται στον κόσμο έτσι ώστε οι 100 πιο πλούσιοι άνθρωποι να είναι πλουσιότεροι από το ήμισυ του πληθυσμού ολόκληρου του πλανήτη. Είτε ο Πλούτος είναι τυφλός είτε βλέπει, ό,τι κι αν κάνει μοιάζει παντελώς αδιάφορο: οι πλούσιοι γίνονται όλο και πιο πλούσιοι, οι φτωχοί όλο και πιο φτωχοί.

Τραγούδια της Μεσογείου από τη Lamia Bèdioui

Θέατρο Ρεματιάς, Χαλάνδρι

14 Ιουλίου

Σε ένα μουσικό ταξίδι με τραγούδια και αυτοσχεδιασμούς πάνω στη μουσική των χωρών της Μεσογείου και τη φωνή της Lamia Bèdioui θα έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν όσοι και όσες βρεθούν στο Φεστιβάλ Ρεματιάς 2018 – Νύχτες Αλληλεγγύης τo Σάββατο 14 Ιουλίου.

Η μουσική παράσταση μας υπόσχεται μια μαγική διαδρομή γύρω από τη Μεσόγειο, την Έσω Θάλασσα των Ελλήνων, τη Mare Nostrum των Ρωμαίων, τη Bahr El Abiadh των Αράβων, με σταθμούς στην Τυνησία, την Αλγερία, το Μαρόκο, την Ελλάδα, τη Νότια Γαλλία, τη Νότια Ιταλία, την Ισπανία, την Κορσική.

Στο πλευρό της Lamia Bèdioui (τραγούδι, αφήγηση) θα βρίσκονται οι μουσικοί: Γιώργος Βουρνάς (ούτι, κιθάρα, καβάλι, μαντολίνο, νέυ, φωνητικά), Φώτης Μυλωνάς (φλάουτο, φλογέρες), Γιάννης Ζαρίας (βιολί), Λουκάς Μεταξάς (κρουστά).

Παύλος Παυλίδης
Gazarte
18 Ιουλίου

Ο Παύλος Παυλίδης με τον Ορέστη Μπενέκα στα πλήκτρα και τις λούπες και τον Αλέκο Βουλγαράκη στην ηλεκτρική κιθάρα έρχονται ως Παύλος Παυλίδης Trio δίνοντας νέα δυναμική στα κομμάτια της μουσικής πορείας του Παύλου. Σε ένα live ιδιαίτερο και ατμοσφαιρικό, στην ομορφότερη ταράτσα της πόλης θα μας παρουσιάσουν ένα project που δουλεύεται καιρό.

Θα απολαύσουμε κομμάτια πολυτραγουδισμένα και άλλα, που δεν ακούμε συχνά σε ιδιαίτερες ερμηνείες, που ανασύρουν συναισθήματα με μια χροιά διαφορετική και γράφουν τις αναμνήσεις του μέλλοντος και του φετινού καλοκαιριού σε δύο live, ειδικά στημένα για το gazarte.

NIGEL KENNEDY
Bach meets Kennedy meets Gershwin
Ηρώδειο, Τρίτη 17 Ιουλίου

Ένας από τους κορυφαίους κλασικούς βιολονίστες της γενιάς του –ανακάλυψη του μεγάλου Yehudi Menuhin– και ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής (η ερμηνεία του στις Τέσσερις εποχές του Vivaldi ξεπέρασε τα 3.000.000 αντίτυπα), ο Kennedy παραμένει εδώ και τριάντα χρόνια μια εκρηκτική προσωπικότητα που δεν σταματά να πειραματίζεται, μπολιάζοντας την κλασική μουσική με την τζαζ, τη ροκ και τους παραδοσιακούς ήχους, συνεργαζόμενος με καλλιτέχνες όπως ο Paul McCartney, ο Robert Plant, οι Who και η Kate Bush, παίζοντας στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου με τις σημαντικότερες ορχήστρες.

Η νέα του πρόταση με τίτλο Bach meets Kennedy meets Gershwin αποτυπώνει ακριβώς αυτόν τον διττό χαρακτήρα της ανατρεπτικής καλλιτεχνικής του προσέγγισης, ανοίγοντας έναν διάλογο ανάμεσα στο έργο του Bach (με τα έργα για βιολί του οποίου έχει ασχοληθεί επανειλημμένα στο παρελθόν, χαρίζοντας ανεπανάληπτες ερμηνείες) και στις τζαζ συνθέσεις ενός σύγχρονου κλασικού, του Gershwin, αφήνοντας πάντοτε χώρο για αυτοσχεδιασμό, ώστε να αναδυθεί το πάθος, η γοητεία και η βαθιά τεχνική που διαπνέουν και τους δύο συνθέτες. Τον Kennedy συνοδεύουν επί σκηνής διακεκριμένοι δεξιοτέχνες, όπως ο Γερμανός Rob Bussalb (κιθάρα) και οι Πολωνοί Tomasz Kupiec (κοντραμπάσο) και Beata Urbanek (τσέλο).