• Αναζήτηση
  • H… ναυμαχία της Κρήτης προκαλεί αντιδράσεις στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

    Επανέρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων το αίτημα της Minoan Lines να εισέλθει στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά που ως τώρα εξυπηρετούν πλοία της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ - Αttica Group (μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Blue Star Ferries).

    Βυθούλκας Διονύσης
    Επανέρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων το αίτημα της Minoan Lines να εισέλθει στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά που ως τώρα εξυπηρετούν πλοία της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ – Αttica Group (μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Blue Star Ferries).
    Το σχετικό θέμα θα συζητηθεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το απόγευμα της Τετάρτης 4 Ιουλίου και πιο συγκεκριμένα αφορά τη δρομολόγηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Mykonos Palace».
    Στις 30 Μαΐου είχε εκδοθεί ανακοίνωση από την εταιρεία στην οποία αναφερόταν ότι: «Ο πρόεδρος κ. Emanuele Grimaldi και ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών κ. Αντώνης Μανιαδάκης χαιρετίζουν τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο, αναφορικά με την πρόθεσή του να δοθεί άδεια δρομολόγησης στο υπερσύγχρονο πλοίο της εταιρείας «Mykonos Palace» στη γραμμή Χανιά – Πειραιάς – Χανιά».

    Προς έγκριση

    Σημειώνεται ότι ο υπουργός σε δήλωσή του είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο έγκρισης του σχετικού αιτήματος, λέγοντας επιπλέον ότι όσες περισσότερες γραμμές μπαίνουν στο Αιγαίο τόσο βελτιώνονται η μεταφορά εμπορευμάτων και η διακίνηση επιβατών, ενώ προκάλεσε αντιδράσεις με την αναφορά του ότι με τη δρομολόγηση του νέου πλοίου σπάει το μονοπώλιο της γραμμής Πειραιάς – Χανιά.
    Ωστόσο έσπευσε να πει πως «δεν μπορούμε να βάλουμε νέες γραμμές χωρίς την απόφαση του ΣΑΣ, το οποίο θα συνεδριάσει και θα αποφασίσει».
    Επιπλέον τότε, όπως αναφερόταν στην ίδια ανακοίνωση, η διοίκηση της Minoan Lines είχε δεσμευτεί προκειμένου να λάβει έγκριση δρομολόγησης του cruise ferry στα εξής:                                                                                                             
    • Να υψώσει άμεσα την ελληνική σημαία στο πλοίο.
    • Να επανδρώσει το πλοίο αποκλειστικά με ελληνικά πληρώματα, αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την έγκριση δρομολόγησής του στην ως άνω γραμμή.
    • Να μεταβιβαστεί το πλοίο από την 100% θυγατρική εταιρεία των Μινωικών Γραμμών, Minoan Italia Spa, στη μητρική εταιρεία, ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες που απαιτούνται. 
    Οπως έλεγαν στελέχη της εταιρείας, όλα αυτά υλοποιήθηκαν.
    Επιπλέον, τότε, η διοίκηση των Μινωικών Γραμμών εκτιμούσε ότι η δρομολόγηση του cruise ferry «Mykonos Palace», «ενός από τα πλέον σύγχρονα και πολυτελή πλοία στην κατηγορία του, θα συμβάλει στην αναβάθμιση των θαλάσσιων μεταφορών στη συγκεκριμένη γραμμή, θα ενισχύσει τον υγιή ανταγωνισμό, ενώ θα βελτιώσει περαιτέρω τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και τον εμπορικό κόσμο».
    Ακόμη έκαναν ξανά λόγο για μονοπωλιακή γραμμή των Χανίων. Σημειώνεται πως η Minoan Lines εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο.

    Υπερήλικα πλοία

    Για να ενισχύσουν το επιχείρημά τους, αναφέρονται σε υπερήλικα πλοία του ανταγωνισμού τόσο στη μια όσο και στην άλλη γραμμή σε σχέση με τα δικά τους, λέγοντας χαρακτηριστικά πως το νέο πλοίο τους που στοχεύουν να δρομολογηθεί στα Χανιά είναι σαφώς πιο νέο (16 ετών) εν αντιθέσει με τα πλοία που εκτελούν αυτή τη στιγμή δρομολόγια, το «Blue Galaxy» (26 ετών) και «Ελ. Βενιζέλος» (32 ετών).
    Και εκφράζουν μια σειρά ερωτημάτων, όπως «δεν θα έπρεπε να επιτραπεί η είσοδος σε μια εταιρεία όπως οι Μινωικές Γραμμές που έχει βραβευτεί για τις παρεχόμενες υπηρεσίες της, για την ποιότητα των πλοίων του στόλου της και την αξιοπιστία της στον χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας; Η νοσηρή μονοπωλιακή κατάσταση στο λιμάνι της Σούδας πρέπει να διαιωνίζεται, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που βασίζεται στον τουρισμό και στην ακτοπλοΐα;».

    Υπενθυμίζεται πως το αίτημα να εισέλθουν στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά είναι παλιό και επανέρχεται ανά διαστήματα. Από την άλλη πλευρά, ανταγωνιστές των Μινωικών Γραμμών σε παλαιότερη συζήτηση του αιτήματος σημείωναν πως έκτακτη δρομολόγηση επιτρέπεται για την κάλυψη έκτακτων δρομολογιακών αναγκών, κάτι που δεν συντρέχει σε αυτή την περίπτωση.

    HeliosPlus

    Κοινωνία