• Αναζήτηση
  • Toyota Aygo 2018: Πρελούδιο

    Η κίνηση της Toyota να δημιουργήσει ένα «νέο» Aygo ήταν αναμενόμενη: από τη μια πλευρά η δημοφιλία της κατηγορίας των μικρότερων αυτοκινήτων πόλης και από την άλλη ο έντονος ανταγωνισμός, οδήγησαν τη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην απόφαση να ανανεώσει το βασικό μοντέλο της προσδίδοντάς του στοιχεία που αν και δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά είναι τελικά αυτά για τα οποία θα άξιζε να το προτιμήσει κανείς, αρκεί να αποδέχεται την αισθητική του.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Η κίνηση της Toyota να δημιουργήσει ένα «νέο» Aygo ήταν αναμενόμενη: από τη μια πλευρά η δημοφιλία της κατηγορίας των μικρότερων αυτοκινήτων πόλης και από την άλλη ο έντονος ανταγωνισμός, οδήγησαν τη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην απόφαση να ανανεώσει το βασικό μοντέλο της προσδίδοντάς του στοιχεία που αν και δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά είναι τελικά αυτά για τα οποία θα άξιζε να το προτιμήσει κανείς, αρκεί να αποδέχεται την αισθητική του.
    Στο παρελθόν για παράδειγμα και δη στη δεύτερη γενιά του, από την άνοιξη του 2014, το Aygo απέκτησε σαφές στίγμα το οποίο σήμερα ενισχύουν τα ενσωματωμένα στους προβολείς φώτα ημέρας και τα φώτα τεχνολογίας LED στο πίσω μέρος. Παράλληλα η προσθήκη νέων τροχών ελαφρού κράματος 15 ιντσών και δύο εντονότερων χρωμάτων – Blue και Magenta – που θεωρητικά απευθύνονται στο ηλικιακά νεότερο τμήμα του κοινού του, αποδεικνύουν ότι η Toyota ενθαρρυμένη από την επιτυχία που έφεραν οι τολμηρές επιλογές στο μεγαλύτερο και ακριβότερο C-HR μπορεί να πετύχει περισσότερα παντού. Σε αυτή την κατεύθυνση άλλωστε κινούνται και οι νέες σε υλικά και αποχρώσεις επενδύσεις στον θάλαμο επιβατών.

    Πέρα από το «φαίνεσθαι»

    Καθώς η περί αισθητικής άποψη είναι εντελώς υποκειμενική,  εκείνο στο οποίο οι Ιάπωνες κλήθηκαν να «απαντήσουν» ήταν η κριτική που είχαν δεχθεί για συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου. Και εν πολλοίς τα κατάφεραν με τρόπο πειστικό. Οι δέκα διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού, για παράδειγμα, δεν υπάρχουν σε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του – και μάλιστα σε ένα επίπεδο ισχύος. Αυτή η εξοπλιστική διαστρωμάτωση προκύπτει από συνδυασμούς στοιχείων, ηλεκτρικών λειτουργιών και διχρωμιών, συστημάτων αποφυγής συγκρούσεων και υποστήριξης του οδηγού αλλά και του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων x-Touch που συνδυάζεται με την έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, τις φωνητικές λειτουργίες και την κάμερα οπισθοπορείας. Ταυτόχρονα οι λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay, Android Auto και Mirror Link επικαιροποιούν στο έπακρο το Aygo.
    Ωστόσο το μεγαλύτερο όφελος για τον οδηγό που θα το επιλέξει προκύπτει από τη μηχανολογική του αναβάθμιση: δεν είναι τόσο οι επιπλέον τρεις ίπποι – από 69 σε 72 – που αποδίδει ο γνωστός τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 998 κ.εκ. με υψηλότερη σχέση συμπίεσης, σύστημα διπλού ψεκασμού και τα 93 Nm ροπής, όσο οι παρεμβάσεις που μείωσαν δραματικά (χωρίς να διαγράψουν) τον εκπεμπόμενο θόρυβο και τους κραδασμούς. Παράλληλα οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης καθιστούν το Aygo πιο σταθερό και πιο ακριβές από ό,τι στο παρελθόν.
    Ενώ λοιπόν το μικρότερο Toyota τα κατάφερνε εξαιρετικά στην πόλη χάρη και στο περιορισμένο μήκος του, σήμερα αποδεικνύεται ικανό και μακριά από αυτή καθώς στα νόμιμα όρια των 130 χλμ./ώρα ταξιδεύει εξαιρετικά και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου – στη δική μας περίπτωση σε μεικτή χρήση δεν ξεπέρασε τα πέντε λίτρα για κάθε 100 χλμ. με το μηχανικό κιβώτιο των πέντε ταχυτήτων ενώ διατίθεται και με αυτοματοποιημένο MMT. Οι δε τιμές πώλησης (από 9.790 έως 14.130 ευρώ) για τις τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, με σταθερή ή μαλακή αναδιπλούμενη οροφή, αντικατοπτρίζουν το εύρος των διαθέσιμων επιλογών σε ένα μοντέλο που έχει τον ρόλο του εισαγωγικού τόσο στην γκάμα της Toyota όσο και στο τετράτροχο γίγνεσθαι.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub