• Αναζήτηση
  • Σε τροχιά υλοποίησης η σήραγγα Σεπολίων

    Μετά από 14 χρόνια αναμονής, με την υπογραφή στα τέλη Ιουλίου όπως αναμένεται της σύμβασης για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων,

    Μετά από 14 χρόνια αναμονής, με την υπογραφή στα τέλη Ιουλίου όπως αναμένεται της σύμβασης για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων, θα γίνει πράξη η δικαστική απόφαση για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που τρέχουν αυτή την περίοδο στην πρωτεύουσα.
    Η σύμβαση για την κατασκευή της Σήραγγας Σεπολίων, που βρίσκεται ήδη στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εφόσον όλα κυλήσουν με καλούς ρυθμούς πρόκειται να σημειώσει ρεκόρ για την ΕΡΓΟΣΕ, καθώς εντός 7μήνου από την προκήρυξη το έργο θα έχει περάσει από τη Βουλή και θα μπει σε φάση υλοποίησης. Κι αυτό σε μια περίοδο, που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει όχι μόνο αυστηρούς όρους ως προς την συμβασιοποίηση των έργων, αλλά κυρίως απαιτητικά χρονοδιαγράμματα, τα οποία στη χώρα μας συνήθως δεν τηρούνται.
    Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
    Η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, ένα έργο προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα -και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσεις, σημαντική αύξηση πρασίνου και οργάνωση του αστικού εξοπλισμού.
    Αντικείμενο του έργου, ανάδοχος του οποίου είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με ποσοστό έκπτωση 45,71%, αποτελεί η κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. θα είναι υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.
    Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της Σήραγγας Σεπολίων, η οποία τοποθετείται βάσει της σύμβασης σε  52 μήνες (4,5 χρόνια) όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.
    Για περίπου δυο χρόνια τα τρένα θα «τρέχουν» σε μία γραμμή

    Με την ολοκλήρωση του έργου, που προσδιορίζεται το 2023, ο νέος Σιδηροδρομικός Διάδρομος θα είναι διπλής διατομής. Ο ανατολικός ημιδιάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός την κίνηση των υπεραστικών συρμών. Παράλληλα, προβλέπεται ότι κατά την κατασκευή δεν θα διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών.
    Για να γίνει αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, πρώτα θα ξεκινήσουν τα έργα στη δυτική πλευρά, οπότε θα παραμείνει σε λειτουργία μία από τις δύο υφιστάμενες γραμμές. Με την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, θα μεταφερθεί η κίνηση των τρένων στις δύο υπογειοποιημένες γραμμές. Εν συνεχεία, θα καταργηθεί και η ανατολική γραμμή για να κατασκευαστούν οι δύο υπόλοιπες υπόγειες γραμμές που θα ολοκληρώσουν το έργο. Στις τεχνικές δυσκολίες του έργου συγκαταλέγεται το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
    Η συνολική διάρκεια του έργου με την συντήρηση ανέρχεται σε 88 μήνες. Το έργο χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.
    Κοινωνία