• Αναζήτηση
  • Θ. Βενιάμης: Έχουμε έλλειψη ελλήνων αξιωματικών για τα πλοία μας

    «Τα Ποσειδώνια 2018 βρήκαν τη ναυτιλία μας να διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς των προηγούμενων χρόνων και όχι μόνο».

    Βυθούλκας Διονύσης

    «Τα Ποσειδώνια 2018 βρήκαν τη ναυτιλία μας να διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς των προηγούμενων χρόνων και όχι μόνο». Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου την τελευταία ημέρα της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2018» στον εκθεσιακό χώρο Metropolitan Expo. Ήταν επίσης η πρώτη φορά που απέναντι του στις θέσεις των δημοσιογράφων και προσκεκλημένων κάθονταν υπουργός Ναυτιλίας, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, κάτι που δεν συνηθίζεται αλλά και δεν απαγορεύεται.

    Όπως σημείωσε ο κ. Βενιάμης «θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι το κύρος της φωνής μας είναι πιο ενδυναμωμένο από κάθε άλλη εποχή σε κάθε επίπεδο, έχοντας αναμφισβήτητα αναγνωρισθεί η ναυτιλία των Ελλήνων ως παίκτης μεγάλης εμβέλειας στο διεθνές ναυτιλιακό περιβάλλον.»

    Και πρόσθεσε: «Κατά τη διάρκεια των πολλών διμερών συναντήσεων που είχαμε την περίοδο των Ποσειδωνίων με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Kitack Lim, την Επίτροπο Μεταφορών, κυρία Violeta Bulc, καθώς και με κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς, τονίσαμε σε όλους ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται αδικαιολόγητα, αν και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, να εφαρμόσει νομοθετήματα και περιβαλλοντικούς στόχους, των οποίων όμως η επίτευξη εξαρτάται κατά προτεραιότητα από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως π.χ. οι κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων και οι πετρελαϊκές εταιρείες. Και επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι οι ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου αυξάνονται συνεχώς προς όφελος της ευημερίας των λαών και επομένως, η ναυτιλία καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για την κάλυψη αυτών. Θα χρησιμοποιήσουμε λοιπόν όλους τους ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και επίσημης διαβούλευσης που έχουμε αναπτύξει για την προώθηση ρεαλιστικών και άρα εφικτών στην εφαρμογή τους και στην αποτελεσματικότητά τους προτάσεων για την αντιμετώπιση των επίκαιρων περιβαλλοντικών προκλήσεων.»

    Τόνισε ακόμη ότι «για να συνεχίσουμε την επιτυχή πορεία μας πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο όρος «ανταγωνιστικότητα» είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας και Πολιτείας καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ναυτιλία μας αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της.»

    Στη συνέχεια απάντησε για διάφορα θέματα σε ερωτήσεις δημοσιογράφων και μεταξύ άλλων ζήτησε να «μην πυροβολείτε τη ναυτιλία. Ο πλανήτης δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τη ναυτιλία που μεταφέρει το 90% του παγκοσμίου εμπορίου» αναφερόμενος στην υποχρεωτική χρήση καυσίμου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, σε ποσοστό 0,5% από το 2020.

    Για το συγκεκριμένο θέμα σημείωσε ότι αυτό που δεν λένε είναι δύο πράγματα: 1) το καύσιμο το οποίο πρόκειται να φέρουν και να δώσουν στη ναυτιλία δεν είναι συμβατό με τους SOLAS και ότι είναι επικίνδυνο να το πάρει το πλοίο διότι οι συνέπειες είναι άγνωστες και κανείς δεν έχει έρθει μέχρι σήμερα να πει ποιος εγγυάται και ποιος παίρνει την ευθύνη εάν το specification του καυσίμου που θα μας δώσουν δε είναι συμβατό. Υπάρχει θέμα αξιοπιστίας και ασφάλειας. Το 2ο είναι ότι κανείς από τις εταιρείες δεν εγγυούνται ότι η πρόσμιξη του καυσίμου δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα ασφαλείας πάνω στο πλοίο. Είναι και τι ζημιά θα προκαλέσει στη μηχανή του πλοίου και να μείνουν καραβοφάναρα δεν ξέρω πόσα πλοία. Πρέπει να βρουν προς τα έξω οι πετρελαϊκές εταιρείες να πουν και να δηλώσουν εάν μπορούν να είναι συμβατά τα καύσιμα και αν είναι η χρήσης ασφαλής. Είναι τεράστιο θέμα.»

    Αναφέρθηκε και στην απουσία ελλήνων ναυτικών στα ελληνόκτητα πλοία λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν υπάρχουν έλληνες αξιωματικοί ενώ 100-200 τέτοια στελέχη βρίσκονται στη Γερμανία αντί να απασχολούνται σε ελληνικές εταιρείες. Στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης είπε ότι χρειάζεται να γίνει μια ολιστική προσέγγιση και ότι «εισάγονται μόνο 1.200 νέοι και νέες στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού κάθε χρόνο συρρικνώνει την ελληνική σημαία, την ελληνική ναυτοσύνη , την ελληνική τεχνογνωσία…Η μειωμένη εισαγωγή σπουδαστών δημιουργεί τεράστια θέματα. Σήμερα η μία εταιρεία παίρνει με μεταγραφή από την άλλη έλληνες καπετάνιους και τους δίνουν ακόμη και πριμ μεταγραφής.» Επιπλέον για τις ιδιωτικές ναυτικές σχολές είπε πως δεν είναι ενάντια ενώ για τις δημόσιες έκανε λόγο για ελλειμματική στελέχωση εκπαιδευτικού προσωπικού.

    Ο κ. Βενιάμης αναφερόμενος στο θέμα του ελληνικού νηολογίου είπε πως είναι τιμή για εμάς να ακούμε τον ελληνικό εθνικό ύμνο όταν υψώνεται η ελληνική σημαία σε κάποιο πλοίο που κατασκευάζεται ωστόσο μίλησε για το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας το οποίο δεν αντιμετωπίζει μόνο η Ελλάδα και η Ευρώπη. Και πρόσθεσε πως θα πρέπει να ξεπεραστούν αγκυλώσεις και η ελληνική σημαία να γίνει ανταγωνιστική όπως αυτών της Μάλτας και της Κύπρου κάνοντας λόγο παράλληλα και για ριζική, όπως τη χαρακτήρισε, επανάσταση απέναντι στους συνδικαλιστές.

    Επιπλέον σημείωσε ότι ενόψει της εφαρμογής από το 2020 του ορίου για 0,5% περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων της ναυτιλίας δημιουργούνται σοβαρά θέματα ασφάλειας και ευθύνης. Δεν υπάρχουν εγγυήσεις για τις προδιαγραφές των καυσίμων και δεν υπάρχει πιστοποίηση ότι οι μείξεις δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα ασφάλειας στο πλοίο ή τεχνικά προβλήματα στις μηχανές.

    Για το θέμα του brexit επεσήμανε ότι δημιουργείται (εάν τελικά προχωρήσει) μια ακόμη εναλλακτική για τη ναυτιλία σε περίπτωση που η ΕΕ επιμείνει σε αντιαναπτυξιακές πολιτικές εναντίον της ναυτιλίας.

    Κοινωνία