• Αναζήτηση
  • Πόλεμος «Mr. Tesla» και ΜΜΕ για τα προβλήματα στις επιχειρήσεις του

    Δεν πάει πολύς καιρός από την εποχή που ο Ελον Μασκ ήταν ένας Τόνι Σταρκ της πραγματικής ζωής. Ως άλλος

    Δεν πάει πολύς καιρός από την εποχή που ο Ελον Μασκ ήταν ένας Τόνι Σταρκ της πραγματικής ζωής. Ως άλλος δισεκατομμυριούχος υπερήρωας – όπως ο φανταστικός Iron Man του ομώνυμου κόμικ της Marvel – με τη δική του τεχνολογική πανοπλία, θέλησε να δώσει λύσεις στα προβλήματα του πλανήτη, μέχρι και να στείλει τον άνθρωπο στον Αρη.
    Επαναχρησιμοποιούμενοι πύραυλοι, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλιακή ενέργεια… και τι δεν έκανε ο εκκεντρικός Μασκ διαγράφοντας μια πορεία που δεν είχε όριο. Σήμερα ο μετανάστης από τη Νότια Αφρική που θέλησε να ξεφύγει από τη μιζέρια του βάναυσου πατέρα του κυνηγώντας τρελά όνειρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, βουλιάζει μέσα σε μια μαύρη τρύπα.
    Το φουτουριστικό υπόγειο σύστημα δημόσιας συγκοινωνίας υψηλής ταχύτητας που κατασκευάζει κάτω από το Λος Αντζελες, και το οποίο θα έχει κόστος μόλις ένα δολάριο η διαδρομή, ισχυρίζεται ότι θα αλλάξει ριζικά τη μετακίνηση για εκατομμύρια πολίτες.
    Ομως αυτός ο υπόγειος λαβύρινθος κάτω από την Πόλη των Αγγέλων, ο σχεδιασμός του οποίου δημοσιεύτηκε προσφάτως, ήρθε σε μια δυσμενή συγκυρία δίνοντας την εντύπωση ενός ανθρώπου που μάλλον έχει παγιδευτεί σε μια δαιδαλώδη διαδρομή.

    Προβλήματα στην Tesla Motors

    Η εταιρεία αυτοκινήτων ηλεκτροκίνησης Tesla Motors αιμορραγεί. Σε χρήματα και αξιοπιστία. Δυσαρεστημένοι μέτοχοι θέλουν να ξεφορτωθούν τρεις διευθυντές από το Διοικητικό Συμβούλιο, με τις αγωγές κατά της εταιρείας καθαρής ενέργειας SolarCity να περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.
    Πώς απαντά ο επιχειρηματίας; Βάζει στο στόχαστρο μέσα ενημέρωσης και μεμονωμένους δημοσιογράφους που αποκαλύπτουν την πικρή αλήθεια. «Η υποκρισία των μεγάλων Μέσων που ισχυρίζονται ότι λένε την αλήθεια, αλλά δημοσιεύουν μόνο για να καλύψουν το ψέμα, είναι ο λόγος για τον οποίο το κοινό δεν τα σέβεται πλέον» έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, προτείνοντας τη δημιουργία ενός ιστοτόπου όπου το κοινό θα μπορεί να αξιολογεί με βαθμολογία την αξιοπιστία του εκάστοτε δημοσιογράφου.
    «Το να κυνηγάς την ελευθερία του Τύπου επειδή επικρίνει την επιχείρησή σου δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας διευθύνων σύμβουλος, οραματιστής ή ακόμη και ενήλικος, αντιδρά στην κριτική. Αυτό έχει συνέπειες στον κόσμο» αναφέρει ο Ρομπέρτο Μπόλντουιν, αρχισυντάκτης στο blog τεχνολογίας Engadget.

    «O Τραμπ της Σίλικον Βάλεϊ»

    «Ο Ντόναλντ Τραμπ της Σίλικον Βάλεϊ» συμπληρώνουν οι «New York Times» για τον τολμηρό οραματιστή της καθαρής ενέργειας και του «κατακτητή» του Διαστήματος που έχει πλέον εγκλωβιστεί σε αυτή τη μάχη. «Πώς προέκυψε αυτό;» αναρωτιέται ο Ρόρι Κάρολ της εφημερίδας «Guardian».
    Πριν από έναν χρόνο, η Γουόλ Στριτ μίλαγε με τα καλύτερα λόγια για την εταιρεία. Η αγοραστική της αξία ξεπερνούσε αυτή της Ford και της General Motors χάρη στις πωλήσεις του S sedan, ενός μοντέλου προσιτού στο ευρύ κοινό με επίσημη τιμή καταλόγου 35.000 δολάρια. Ενα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Tesla, όνειρο για λίγους, γινόταν πραγματικότητα για πολλούς.
    Η επιτυχία δεν κράτησε για πολύ. Πολλά αυτοκίνητα παρουσίασαν πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Η εταιρεία αναγκάστηκε σε εθελουσία ανάκληση όλων των αυτοκινήτων, δηλαδή 126.000 παγκοσμίως, προκειμένου να αντικαταστήσει τα μπουλόνια και κάπως έτσι ξεκίνησε ο κατήφορος.  
    Με απώλειες ρεκόρ σε πωλήσεις και κέρδη, πτώση της μετοχής στο Χρηματιστήριο, ενώ ο Τύπος που κάποτε τον παρουσίαζε ως τον τεχνολογικό Μεσσία της εποχής, ως τον οραματιστή που άλλαξε και εξακολουθεί να διαμορφώνει το μέλλον του κόσμου, πλέον έβριθε αρνητικών σχολίων και πικρόχολων αναφορών για επικείμενη πτώχευση του κολοσσού του. Για τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του, αυτό και μόνο ήταν αιτία πολέμου.

    HeliosPlus

    Οικονομία