• Αναζήτηση
  • Γαβρόγλου: Αξιολόγηση που ταυτίζεται με απολύσεις είναι υπονομευτική της Δημοκρατίας.

    Τα ομαδικά πυρά της αντιπολίτευσης δέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στην αρμόδια κοινοβουλευτική

    Σταυρόπουλος Λάμπρος
    Τα ομαδικά πυρά της αντιπολίτευσης δέχθηκε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή όπου εισήχθη το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα κόμματα κατηγόρησαν την κυβέρνηση για τον επείγοντα χαρακτήρα συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου για το οποίο ασκείται σφοδρή κριτική για «κομματικοποίηση», κατάργηση του συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, κατάργηση των σχολικών συμβούλων και ενίσχυση γραφειοκρατικών δομών. Μάλιστα η αρμόδια τομεάρχις της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, τάχθηκε υπέρ της άμεσης απόσυρσης του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως είπε, έχει ως μόνο στόχο «την ικανοποίηση στενών συντεχνιακών και κομματικών συμφερόντων του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος της εκπαίδευσης».
    Ο κ. Γαβρόγλου αντέδρασε στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο είναι σε δημόσια διαβούλευση από τον Οκτώβριο. «Δώσατε τις προτάσεις σας ; Ντρεπόσασταν;», ρώτησε τα κόμματα, αμφισβητώντας τα επιχειρήματα που ακούστηκαν περί αντισυνταγματικότητας του νομοθετήματος. Όπως είπε «είναι ένα νομοσχέδιο που συζητιέται εδώ και πολύ καιρό» ενώ ενημερώθηκαν τα κόμματα μετά από αίτημά τους. Επικαλέστηκε δε το επιχείρημα, ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να πάει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο στα θερινά τμήματα, ενώ, επιπλέον, θα πρέπει να έχει ψηφιστεί μέχρι την αρχή της σχολικής χρονιάς. Όσον αφορά την κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι εδράζεται στο γεγονός ότι «η κοινωνία μας πια απαιτεί από την πολιτεία να αντιμετωπίσει μέσα στα σχολεία, όχι μόνο τα εξαιρετικά σοβαρά γνωσιακά προβλήματα αλλά και όλα τα άλλα που προκύπτουν από τις νέα πραγματικότητες της κοινωνίας».
    Όσον αφορά την αναδιοργάνωση που επιχειρείται, είπε ότι «οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοί τους αποτελούν τον κεντρικό πυρήνα που θα κωδικοποιεί τα προβλήματα, θα εκφράζει αυτές τις ανάγκες και θα μπορεί να στέλνει ένα σύνολο προβλημάτων και έναν προγραμματισμό σε εκείνες τις δομές, μέσα στις οποίες θα υπάρχει μία συζήτηση ανάμεσα σε άτομα από διαφορετικές ειδικότητες». Και όπως διευκρίνισε «όχι μόνο ανάμεσα σε συμβούλους διαφορετικών ειδικοτήτων, αλλά και από κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους κλπ.», ενώ θα υπάρχει ένας συγκεκριμένος προγραμματισμός για το πώς θα αντιμετωπιστεί η όποια κατάσταση όπως αυτή αναφέρεται στις εκθέσεις του συλλόγου καθηγητών.
    «Με αυτή την έννοια, εισάγουμε έναν προγραμματισμό, μια διαδικασία αποτίμησης της σχολικής χρονιάς. Δηλαδή, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ο σύλλογος αυτός θα έχει μία αίσθηση αν τα προβλήματα αντιμετωπίστηκαν και αν αντιμετωπίστηκαν με ποιον τρόπο αντιμετωπίστηκαν, αν είναι επιτυχημένες αυτές οι δομές και η διαδικασία που προτείνουμε, αν δεν αντιμετωπίστηκαν, αν αυτό έχει σχέση -παραδείγματος χάρη- με τις ίδιες τις δομές, ότι θεσμικά δεν υπάρχει λειτουργικότητα, ή με την μη επαρκή περιγραφή των προβλημάτων ή άλλους λόγους», είπε ο υπουργός Παιδείας. Αναφορικά με την κριτική για γραφειοκρατικοποίηση του συστήματος, είπε ότι «ο όποιος συντονισμός –και κυρίως διεπιστημονικός συντονισμός- δεν μπορεί να αποτρέπεται ελαφρά τη καρδία με το ότι είναι γραφειοκρατικός». «Είναι εύκολη κατηγορία ότι γραφειοκρατικοποιείται ένα σύστημα. Είναι, όμως, μια λάθος διαπίστωση», υποστήριξε. Ενώ όσον αφορά την κατάργηση της αξιολόγησης είπε ότι «οπωσδήποτε, ναι “καταργούμε την αξιολόγηση”». «Καταργούμε το Π.Δ.152 που -αν θέλετε- ήταν ένα μελανό σημείο στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το 1975. Ήταν ένα άλλοθι για απολύσεις. Αξιολόγηση η οποία ταυτίζεται με διαδικασίες απόλυσης είναι κάτι υπονομευτικό της δημοκρατίας. Και, ναι, το περίφημο Π.Δ. 152 το καταργούμε και το καταργούμε αμετάκλητα», δήλωσε.
    Όπως σημείωσε «αυτό σημαίνει ότι σεβόμαστε τους εκπαιδευτικούς, σεβόμαστε τη δουλειά τους, και κυρίως ότι πρέπει οι εκπαιδευτικοί πια να αρχίσουν να λειτουργούν στα σχολεία μας χωρίς να επικρέμονται τέτοιου είδους πράγματα πάνω από το κεφάλι τους όταν ξέρουμε πόσο ακριβά πληρώθηκε αυτή η δήθεν αξιολόγηση». Μάλιστα κάλεσε όλα τα κόμματα να στηρίξουν την πρωτοβουλία αυτή, γιατί, όπως είπε, «ψηφίζοντας αυτό σημαίνει ότι θέλουμε να γλιτώσουμε από ένα παρελθόν και όχι να επανέλθει αυτό το παρελθόν, ακόμη και σε επίπεδο ρητορείας, και να πάμε παρακάτω με τις διαφορές μας και ενδεχομένως και με τις διαφορετικές προτάσεις».

    Ο βουλευτής της ΔΗΣΥ Δ. Κωνσταντόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση για fast-track διαδικασίες νομοθέτησης, και για «αποδόμηση υποστηρικτικών θεσμών που έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση», ενώ ο βουλευτής του Ποταμιούς Γ. Μαυρωτάς καταλόγισε στον υπουργό Παιδείας «κουτοπόνηρη τακτική» και για «απορρύθμιση» την οποία το κόμμα του δεν θα στηρίξει. Το νομοσχέδιο αναμένεται στην Ολομέλεια προς ψήφιση την προσεχή Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018.

    Κοινωνία