• Αναζήτηση
  • ΟΑΣΑ: Σχέδιο αναδιάρθρωσης και αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών

    «Προκειμένου να απαντήσουμε αποτελεσματικά στις κοινωνικές ανάγκες της εποχής μας στον ΟΑΣΑ έχουμε επεξεργαστεί και έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά».

    ΤοΒΗΜΑ Team

    «Προκειμένου να απαντήσουμε αποτελεσματικά στις κοινωνικές ανάγκες της εποχής μας στον ΟΑΣΑ έχουμε επεξεργαστεί και έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά». Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, μιλώντας στην τριήμερη Διεθνή Συνάντηση που διοργάνωσε ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ) σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Αθήνα, με αντικείμενο τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

    Στις βασικές προτεραιότητες αυτού του σχεδίου, σύμφωνα με τον κ. Ταστάνη περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο επανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού δικτύου της Αθήνας, ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, και η εφαρμογή τηλεματικής και των «έξυπνων» στάσεων για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Την εφαρμογή την έχουν κατεβάσει στα κινητά τους τηλέφωνα πάνω από 600.000 άτομα και το 98% των χρηστών των μέσων μαζικής μεταφοράς δήλωσαν ότι η τηλεματική συνετέλεσε στο να γίνουν οι μετακινήσεις τους με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ πιο ελκυστικές.

    Όσον αφορά το ηλεκτρονικό-έξυπνο εισιτήριο «που εκσυγχρονίζει τον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών», ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ είπε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την πλήρη εφαρμογή του. Ήδη οι πολίτες μπορούν να φορτίσουν το «έξυπνο» ηλεκτρονικό τους εισιτήριο και μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, εκτός από τα εκδοτήρια και τα 300 Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Κομίστρου (ΑΜΕΚ). Εκτός αυτού μπορούν να απευθυνθούν στα περίπου 1.400 σημεία πώλησης που υπάρχουν στο Λεκανοπέδιο και να πληρώσουν από τον τραπεζικό λογαριασμό τους από τα 100 POS που έχουν τοποθετηθεί σε 38 σταθμούς του μετρό. «Η αποδοχή της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τους πολίτες είναι μεγάλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί και ενεργοποιηθεί 705.000 προσωποιημένες κάρτες ATHENA CARD που μαζί με τις απρόσωπες αγγίζουν το 1.000.000. Είναι, δηλαδή, τετραπλάσιες σε σχέση με τις 250.000 κάρτες απεριορίστων διαδρομών που εκδίδονταν κατά μέσο όρο το μήνα πριν την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».

    Επίσης, ανέφερε πως ξεκινήσαμε τη διεκδίκηση χρηματοδοτικών εργαλείων, προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων με νέα και μάλιστα προωθημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ήδη -σε πρώτη φάση – εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά.

    Ο κ. Ταστάνης, αναφέρθηκε επίσης και στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΑΣΑ για την περίοδο 2018- 2022, που προβλέπει επενδύσεις συνολικού προϋπολογισμού 121.000.000 ευρώ, στις οποίες, περιλαμβάνονται:
    – Η εξασφάλιση κονδυλίων 100.000.000 ευρώ για την προμήθεια 400 καινούργιων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων και τρόλεϊ, πέραν της προμήθειας 92 λεωφορείων που ήδη δρομολογείται μετά την εξασφάλιση 30.000.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής.

    – Η λειτουργία ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Προληπτικής Διάγνωσης, Τεχνικής Ικανότητας και Διαχειριστικής Επάρκειας των Οχημάτων Στόλου ΟΑΣΑ, συνολικού προϋπολογισμού 4.060.000 ευρώ, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη και επέκταση βιώσιμων και οικολογικών αστικών μεταφορών, με παράλληλη προώθηση στρατηγικών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

    – Η προμήθεια και εγκατάσταση 500 νέων «έξυπνων» στάσεων, προϋπολογισμού 2.500.000 ευρώ.
    – Η προμήθεια Ολοκληρωμένου Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών (ΟΣΠΕ) προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ.
    – Η εγκατάσταση Wi-Fi στα οχήματα του Ομίλου, προϋπολογισμού 900.000 ευρώ.
    – Ο εκσυγχρονισμός του Συστήματος Ελέγχου των Λεωφορειολωρίδων, προϋπολογισμού 310.000 ευρώ.

    Κοινωνία