• Αναζήτηση
  • Υπουργείο Υποδομών: Δεν εξαιρείται η Εγνατία από τα αναλογικά διόδια

    Επίθεση στα μέσα ενημέρωσης, με αφορμή τα διόδια στην Εγνατία Οδό, που αποτελούν «το μήλο της Εριδος» μεταξύ του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και του ΤΑΙΠΕΔ, κάνει με ανακοίνωσή του το Υπουργείο. Χαρακτηρίζοντας δημοσιογράφους «παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας», η ανακοίνωση σημειώνει ότι «παραπληροφορούν και πάλι λέγοντας ότι η εξαιρείται ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας από την υποχρέωση του Ηλεκτρονικού και Αναλογικού Συστήματος, όπως αυτό έχει προδιαγραφεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Επίθεση στα μέσα ενημέρωσης, με αφορμή τα διόδια στην Εγνατία Οδό, που αποτελούν «το μήλο της Εριδος» μεταξύ του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και του ΤΑΙΠΕΔ, κάνει με ανακοίνωσή του το Υπουργείο. Χαρακτηρίζοντας δημοσιογράφους «παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας», η ανακοίνωση σημειώνει ότι «παραπληροφορούν και πάλι λέγοντας ότι η εξαιρείται ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας από την υποχρέωση του Ηλεκτρονικού και Αναλογικού Συστήματος, όπως αυτό έχει προδιαγραφεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
    Επίσης, το Υπουργείο δίνει στη δημοσιότητα το σχέδιο τροποποίησης της ΚΥΑ με την οποία έγινε η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων και ο καθορισμός των τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής, με την οποία προβλέφθηκε η υιοθέτηση συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων δορυφορικής τεχνολογίας.
    Με την νέα ΚΥΑ το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα χρέωσης εκτιμάται ότι θα τεθεί σε  λειτουργία εντός του 2019. «Ως προς το σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών της Εγνατίας Οδού, οι ειδικότεροι όροι και λεπτομέρειες της παράλληλης και πλήρως διαλειτουργικής με το ανωτέρω σύστημα του Ελληνικού Δημοσίου ανάπτυξης και εφαρμογής συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών δορυφορικής τεχνολογίας και τεχνολογίας οπτικής αναγνώρισης πινακίδων ή εναλλακτικά της ένταξής του στο σύστημα του Ελληνικού Δημοσίου, θα προσδιορισθούν με την οικεία σύμβαση παραχώρησης» αναφέρεται στο σχέδιο.
    Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν θα είναι η Εγνατία Οδός ο αυτοκινητόδρομος στον οποίο θα εφαρμοστεί πρώτα το νέο σύστημα, προκειμενου να ακολουθήσουν οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι σε παραχώρηση, δέσμευση την οποία επαναλάμβανε συχνά ο υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης. Μάλιστα είχε τοποθετήσει την έναρξη εφαρμογής στα τέλη του 2018.
    Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Υπουργείου:
    «Ακούγοντας ρεπορτάζ του γνωστού Ομίλου – γραφείου τύπου της Νέας Δημοκρατίας και των διασυνδεδεμένων μέσων και σελίδων τους  (πάντα με τους ίδιους γνωστούς δημοσιογράφους)παραπληροφορούνε  παρουσιάζοντας ότι ανατρέπονται τα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού και αναλογικού συστήματος διοδίων στην Εγνατία.
    Με αυτή τους τη στάση ΥΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ότι:
    1. Στη Συμφωνία των κειμένων της 4ης Αξιολόγησης, αναφορικά με την Εγνατία, προβλέπεται ξεκάθαρα η εγκατάσταση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος και συγκεκριμένα δορυφορικό σύστημα (GNSS) και σύστημα οπτικής αναγνώρισης πινακίδων, όπως ακριβώς προβλέπεται στον διαγωνισμό και τις προδιαγραφές που έβαλε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
    2. Η επιλογή να εγκαταστήσει το Υπουργείο το σύστημα ή οι Παραχωρησιούχοι , σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, υπάρχει ως  κατοχυρωμένο δικαίωμα έτσι και αλλιώς. Αποτυπώνεται για την Εγνατία καθώς η ΚΥΑ 6686/2014 αφορά μόνο τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο.
    3. Δεν εξαιρείται η Εγνατία Οδός από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα που θα έχει διαλειτουργικότητα και πλήρη τεχνολογική συμβατότητα με τα αντίστοιχα συστήματα των υπολοίπων Παραχωρήσεων και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως και κανένας αυτοκινητόδρομος.
    4. Η νέα αρχική απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ ήταν η συνολική εξαίρεση από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων που ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
    5. Η Υπουργική Απόφαση για την εξαίρεση των ΑμεΑ και των Ανέργων, όπου ο ΣΚΑΙ και τα υπόλοιπα ΜΜΕ ασκούσαν έντονη κριτική για την πρόβλεψή της από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ.
    6. Στην έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης  για την απαλλαγή των μόνιμων κατοίκων των Περιφερειακών Ενοτήτων Θράκης και Ηπείρου και στα κείμενα της 3ης Αξιολόγησης υπήρχε καταληκτική ημερομηνία ισχύος, ο Ιούλιος του 2018, όπου κατά τις τότε εκτιμήσεις το ΤΑΙΠΕΔ θα είχε ολοκληρώσει τον διαγωνισμό της Εγνατίας και ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ των εξαιρέσεων των μόνιμων κατοίκων μέχρι την  1/1/2019 και ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ για το αν θα προβλεφθούν στο μοντέλο του διαγωνισμού, όπως ακριβώς είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, όταν υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση των απαλλαγών των μόνιμων κατοίκων των Περιφερειακών Ενοτήτων Θράκης και Ηπείρου, των ΑμεΑ και των Ανέργων τον περασμένο Δεκέμβρη.   
    Επομένως, ακυρώνονται τα παπαγαλάκια της Νέας Δημοκρατίας,  δεν ανατρέπεται «ολοκληρωτικά» η «μονομερής» ενέργεια του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος «χωρίς να ενημερώσει το ΤΑΙΠΕΔ» αποφάσισε τις εξαιρέσεις (website ΣΚΑΙ), και δεν εξαιρείται η Εγνατία Οδός από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα που τεχνολογικά έχει προδιαγράψει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 
     
    Τέλος, η απόπειρα όσων ήθελαν την Εγνατία Οδό με τα γνωστά μετωπικά και πλευρικά διόδια της δεκαετίας του 60′, με στόχο να απομειώσουν την αξία της Παραχώρησης, να εγκλωβίσουν τη Χώρα σε ξεπερασμένα τεχνολογικά συστήματα χωρίς κανένα έλεγχο από το Ελληνικό Δημόσιο, να καταστρατηγήσουν τις αυτονόητες κοινωνικές πολιτικές για τα ΑμεΑ και τους Ανέργους, ΕΛΑΒΕ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ.
    Τους ευχόμαστε περαστικά και, προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, δίνουμε και το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα δημοσιευθεί τις επόμενες ώρες».
    Κοινωνία