• Αναζήτηση
  • Η μεγάλη έξοδος

    Η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων καινούργιων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο, ως αποτέλεσμα της ανησυχίας που προκαλούν στους υποψήφιους αγοραστές τα σενάρια περί επιβολής νέων φόρων και οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε σημαντικό αριθμό πόλεων, αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ρηξικέλευθες αποφάσεις.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Η πτωτική πορεία των ταξινομήσεων καινούργιων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γηραιά Ηπειρο, ως αποτέλεσμα της ανησυχίας που προκαλούν στους υποψήφιους αγοραστές τα σενάρια περί επιβολής νέων φόρων και οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε σημαντικό αριθμό πόλεων, αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ρηξικέλευθες αποφάσεις.
    Χαρακτηριστικό αυτής της μεταστροφής είναι το γεγονός ότι ενώ το 2011 το ποσοστό των μοντέλων με κινητήρες diesel άγγιξε το 54,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Jato Dynamics, το 2017 το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 43,8% ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 μόλις το 37,9% των καινούργιων αυτοκινήτων που διατέθηκαν στην Ευρώπη ήταν πετρελαιοκίνητα. Με αυτό το δεδομένο και μετά την ανακοίνωση της Toyota, της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, η οποία θα σταματήσει τη διάθεση diesel εκδόσεων στην Ευρώπη στα τέλη του 2018, η Nissan ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει την ίδια πρακτική στη νέα γενιά των μοντέλων της εστιάζοντας στην ηλεκτροκίνηση.
    «Στην Ευρώπη, η οποία απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μας, τα ηλεκτρικά μοντέλα θα μας επιτρέψουν να διακόψουμε τη διάθεση των diesel εκδόσεων τη στιγμή της ανανέωσης των οχημάτων μας» επεσήμανε η εκπρόσωπος της Nissan. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το 2017 η ιαπωνική εταιρεία διέθεσε 128.456 diesel αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ήτοι μόλις το 16% των πωληθέντων μοντέλων της στη Γηραιά Ηπειρο.
    Την ίδια στιγμή ο Στέφαν Μπράτζελ, επικεφαλής του τομέα αυτοκινητοβιομηχανίας στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Γκλάντμπαχ στη Γερμανία, ανέφερε ότι Honda και Mazda είναι δύο από τις εταιρείες που ενδέχεται σύντομα να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις, επισημαίνοντας ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επιφυλακτικότερες ως προς το μέλλον της συγκεκριμένης τεχνολογίας, έχοντας ήδη προσανατολιστεί σε άλλες κατευθύνσεις. Ακόμα και στο πεδίο των επαγγελματικών οχημάτων, όπου η πετρελαιοκίνηση αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή, οι προθέσεις των κατασκευαστών είναι σαφείς για τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση όταν η σχέση βάρους/απόδοσης μπαταριών το επιτρέψει.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub