• Αναζήτηση
  • Επιστολή ΡΑΕ προς προμηθευτές για τα ΕΛΤΑ

    Το «αυτί» της ΔΕΗ τραβάει η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) για τους χειρισμούς της στην υπόθεση της παρακράτησης από τα ΕΛΤΑ των χρημάτων από τα τιμολόγια ρεύματος.

    Το «αυτί» της ΔΕΗ τραβάει η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) για τους χειρισμούς της στην υπόθεση της παρακράτησης από τα ΕΛΤΑ των χρημάτων από τα τιμολόγια ρεύματος.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η Αρχή απέστειλε σήμερα επιστολή σε όλους τους προμηθευτές ρεύματος και φυσικού αερίου, στο πλαίσιο λήψης κατάλληλων και άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος και για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και των καταναλωτών.
    Σχετικά με τη ΔΕΗ, η ΡΑΕ αναφέρει ότι η επιχείρηση έχει στη διάθεσή της όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να μπορεί να ταυτοποιήσει τους καταναλωτές οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά στα ΕΛΤΑ.
    Το γεγονός ότι τα δεδομένα υπάρχουν, δημιουργεί σύμφωνα με τον Ρυθμιστή «εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα από τη ΔΕΗ».
    Όπως διαφαίνεται η ΡΑΕ διερευνά το ενδεχόμενο, η πρακτική της ΔΕΗ τελικά να την ωφέλησε καθώς δεν κατέβαλλε την έκπτωση συνέπειας του 15% στους καταναλωτές.
    Επίσης, η Αρχή διαπιστώνει ότι ΔΕΗ και ΕΛΤΑ φέρουν ευθύνες καθώς δεν έχουν ενημερώσει με επίσημο τρόπο τους καταναλωτές για τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να διευθετήσουν το ζήτημα, με συνέπεια να εντείνεται η αναστάτωση.
    Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ρυθμιστής εξετάζει την περίπτωση να παραπέμψει την υπόθεση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
    Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ ζητά από τους προμηθευτές ρεύματος και φυσικού αερίου τα εξής:
    – Εντός 24 ωρών από τη λήψη της επιστολής να προβούν σε δημόσια ανακοίνωση με κάθε διαθέσιμο μέσο στην οποία να αναφέρεται ρητά ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος που έχει προκαλέσει η παρακράτηση των οφειλών στην αγορά. Επίσης να ενημερώσουν τους καταναλωτές ότι δεν θα χρειάζεται να επισκεφτούν τα κατά τόπους καταστήματα με σκοπό την αποφυγή αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας.
    – Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό που θα λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές, περιλαμβάνοντας εξατομικευμένη ενημέρωση τους μέσω των τιμολογίων κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
    Τέλος, η ΡΑΕ ζητά από τους προμηθευτές να την ενημερώσουν εντός τριών ημερών για τη λύση που έχουν επιλέξει και τις λεπτομέρειες της εφαρμογής της.
    Κοινωνία