• Αναζήτηση
  • Enagas: Δεν έχουμε εξαγοράσει ακόμη τον ΔΕΣΦΑ

    «Δεν έχουμε εξαγοράσει ακόμη τον ΔΕΣΦΑ», σημείωσε μιλώντας στο συνέδριο που διοργανώνει η ΗΑΕΕ (Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονονομία) για την ενέργεια κ. Marcelino Oreja Arburua, CEO της Enagas, αναφέροντας ότι «είμαστε οι προτιμώμενοι επενδυτές αλλά πρέπει να δούμε τι θα συμβεί στα πλαίσια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

    Τράτσα Μάχη

    «Δεν έχουμε εξαγοράσει ακόμη τον ΔΕΣΦΑ», σημείωσε μιλώντας στο συνέδριο που διοργανώνει η ΗΑΕΕ (Ελληνική Δεξαμενή Σκέψης για την Ενεργειακή Οικονονομία) για την ενέργεια κ. Marcelino Oreja Arburua, CEO της Enagas, αναφέροντας ότι «είμαστε οι προτιμώμενοι επενδυτές αλλά πρέπει να δούμε τι θα συμβεί στα πλαίσια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο κλάδος του φυσικού αερίου είναι στρατηγικός εταίρος στη μετάβαση. Η κατανάλωση αυξάνεται στη Νότια Ευρώπη. Θα πρέπει να επενδύσουμε στα δίκτυα και η επένδυσή μας στο ΔΕΣΦΑ θα είναι πολύ σημαντική».

    Παράλληλα, ανέφερε ότι η ελληνική και η ισπανική αγορά είναι παρόμοιες. «Αυξάνεται η διεθνής μας παρουσία. Για τα τερματικά εισαγωγής πρέπει να βρούμε κάποια λύση χρηματοδότησης. Υπάρχουν κάποια τεράστια προτζεκτ και είναι δύσκολο να τα χρηματοδοτήσουμε».
    Snam: Το φυσικό αέριο θα παίξει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο
    Στο ρόλο του φυσικού αερίου αναφέρθηκε η κυρία Maria Rita Galli, εκπρόσωπος της ιταλικής Snam, τονίζοντας ότι είναι σημαντικός ο ρόλος της εταιρείας όσον αφορά και στην αξιοποίηση του ΔΕΣΦΑ.
    Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι το φυσικό αέριο θα παίξει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στο ενεργειακό μείγμα, ξεκινώντας από την Ασία και την Κίνα. «Στην ΕΕ έχουμε δει αύξηση της ζήτησης στο φα και η συμμετοχή στο ενεργειακό μείγμα στη Νότια Ευρώπη θα αυξηθεί», σημείωσε.
    Fluxys: Σημαντικός ο ρόλος της Ελλάδας για το LNG
    Στις θαλάσσιες μεταφορές και το ρόλο της Ελλάδας για την αξιοποίηση του LNG αναφέρθηκε ο κ. Arno Bux, Εμπορικός Διευθυντής της Fluxys. Οπως σημείωσε η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα μοντέλο για την αξιοποίηση του LNG στη χρήση των θαλάσσιων μεταφορών, όπου υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες. «Το ίδιο συμβαίνει και με τα νησιά. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που μπαίνουν σε αυτό το χώρο με πολύ τολμηρά βήματα. Θα δούμε και τις τιμές πως θα εξελιχθούν παγκοσμίως. Νομίζω ότι θα έχουμε πάρα πολύ μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης σε αυτό το θέμα. Οι υποδομές θέλουν χρηματοδότηση, έχουμε τις τράπεζες αλλά ο ρυθμιστής είναι αυτός που θα έχει το δάκτυλο στη σκανδάλη. Εφιστώ προσοχή της Κομισιόν, αν έχουμε νέες γραμμές εισαγωγής στην Ευρώπη πρέπει να δούμε ποιες ακριβώς θα πρέπει να είναι οι συμφωνίες που θα γίνουν», πρόσθεσε.
    Οικονομία