• Αναζήτηση
  • Skoda Karoq 1.0 TSI: Στο πνεύμα της εποχής

    H τάση περιορισμού των μεγεθών -ευρύτερα γνωστή και ως downsizing - δεν είναι νέα, γιγαντώθηκε παρ' όλα αυτά την τελευταία δεκαετία σε μια απέλπιδα προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να δημιουργήσουν ελκυστικά προϊόντα, τα οποία μάλιστα θα ικανοποιούσαν τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες εκπομπής ρύπων.

    Αδάναλης Γιάννης
    H τάση περιορισμού των μεγεθών -ευρύτερα γνωστή και ως downsizing – δεν είναι νέα, γιγαντώθηκε παρ’ όλα αυτά την τελευταία δεκαετία σε μια απέλπιδα προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών να δημιουργήσουν ελκυστικά προϊόντα, τα οποία μάλιστα θα ικανοποιούσαν τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες εκπομπής ρύπων.
    Οι περισσότεροι κατασκευαστές στράφηκαν σε μια τηρουμένων των αναλογιών προσιτή και φαινομενικά αξιόπιστη λύση, ενδίδοντας… μαζικά στην πανάκια της υπερτροφοδότησης. Η συνέχεια είναι γνωστή. Ο κυβισμός των κινητήριων συνόλων ακολούθησε μια αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ισχύος, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις έφθασε σε δυσθεώρητα ύψη.

    Ουκ εν τω πολλώ το ευ

    Ενας κινητήρας 999 κ.εκ. δεν συνιστά φόβητρο, πόσω μάλλον όταν η παρουσία του κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες ενός SUV το φέρνει αντιμέτωπο με μεγαλύτερου κυβισμού και κατά κανόνα ισχυρότερα σύνολα.
    Στην πράξη βέβαια οι μόλις τρεις κύλινδροι του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης της Skoda μόνο ως πλεονέκτημα μπορούν να μεταφραστούν, εξασφαλίζοντας χαρακτηριστικά που καθιστούν το Karoq, το νέο SUV της τσεχικής φίρμας, μοναδικό.
    Μοναδικό ως προς την ικανότητά του να προσφέρει σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκίνητου συνδυασμού και να ανταποκρίνεται με την ίδια συνέπεια και αποτελεσματικότητα σε απαιτητικότερες καταστάσεις, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δυναμική που προκύπτει από τους 116 ίππους και τα 200 Nm ροπής. Χωρίς τη συμμετοχή κάποιου περισπούδαστου συστήματος μετάδοσης, ή την περιττή όσο κινείσαι στην άσφαλτο τετρακίνηση, αλλά με το κλασικό κιβώτιο των έξι σχέσεων να παρεμβάλλεται με ιδανικό τρόπο μεταξύ του κινητήρα και των μπροστινών τροχών και την άριστα βαθμονομημένη ανάρτηση να ελέγχει χωρίς δυσκολία τις κινήσεις του αμαξώματος ενώ ταυτόχρονα φροντίζει ώστε η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος να μην κουράζει.

    Το σωστό μέγεθος

    Αποφεύγοντας τις υπερβολές ως προς τις εξωτερικές διαστάσεις του και την απευθείας σύγκριση με το μεγαλύτερο και υπό συνθήκες επταθέσιο Kodiaq, το Karoq προσφέρει τους απαραίτητους χώρους στο εσωτερικό του ώστε να σταθεί αντάξιο των υψηλότερων προσδοκιών. Παρά λοιπόν το διαχειρίσιμο μήκος των 4,38 μέτρων, το οποίο κάθε άλλο παρά αμφισβητεί την ευελιξία του συνόλου και την ικανότητά του να κινείται με ευκολία σε αστικό περιβάλλον, η επίδοση ρεκόρ των 521 λίτρων του χώρου αποσκευών αναδεικνύει τις πραγματικές μεταφορικές δυνατότητές του.
    Λύσεις, όπως τα καθίσματα Varioflex, έρχονται να τις επεκτείνουν πλαισιώνοντας εκείνες τις εφαρμογές που συνθέτουν το σύγχρονο προφίλ του αυτοκινήτου. Εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας οι οποίες δεν αποτελούν αποκλειστικό προνόμιο των κορυφαίων εξοπλιστικών επιπέδων αλλά δίνουν το παρών από τη βασική έκδοση του Karoq, δικαιολογώντας και με το παραπάνω τα 19.900 ευρώ που απαιτούνται για αυτήν.
    Την υψηλή σχέση αξίας/τιμής της τσεχικής πρότασης βεβαιώνει άλλωστε και η ποιότητα της κατασκευής, η οποία δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τις αντίστοιχου μεγέθους και προδιαγραφών επιλογές που συναντά κανείς στη σχεδόν ανεξάντλητη γκάμα μοντέλων του VW Group.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub