• Αναζήτηση
  • Το παρακμιακό πορτραίτο της εξουσίας Μπερλουσκόνι στη μεγάλη οθόνη

    Η πολυαναμενόμενη βιογραφική ταινία με θέμα τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και την υπογραφή του Πάολο Σορεντίνο που ξεκίνησε να προβάλλεται από χθες Τρίτη στις κινηματογραφικές αίθουσες της Ιταλίας, περιγράφεται από πολλούς ως το παρακμιακό πορτρέτο ενός κόσμου της εξουσίας με εμμονή στο σεξ και τα ναρκωτικά.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Η πολυαναμενόμενη βιογραφική ταινία με θέμα τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και την υπογραφή του Πάολο Σορεντίνο που ξεκίνησε να προβάλλεται από χθες Τρίτη στις κινηματογραφικές αίθουσες της Ιταλίας, περιγράφεται από πολλούς ως το παρακμιακό πορτρέτο ενός κόσμου της εξουσίας με εμμονή στο σεξ και τα ναρκωτικά.

    Η ταινία περιγράφει με την ιδιαίτερη αισθητική του σκηνοθέτη της «Τέλειας Ομορφιάς» τον αμοραλισμό και τον αριβισμό του τμήματος εκείνου της ιταλικής κοινωνίας που ονειρεύεται να συμμετάσχει στις περιβόητες βραδιές «μπούνγκα-μπούνγκα» που οργάνωνε ο ιταλός δισεκατομμυριούχος, ο οποίος διετέλεσε τρεις φορές πρωθυπουργός της Ιταλίας.

    Η δεύτερη πτυχή του «Loro» (Αυτοί) θα βγει στις ιταλικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 10 Μαΐου. Επικεντρωμένη στα έτη 2006-2011, ακριβώς την εποχή αυτών των θρυλικών πάρτι που προηγήθηκαν της πτώσης του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, η ταινία περιγράφει κυρίως την εποχή και λιγότερο το πρόσωπο και και τις σεξουαλικές και δικαστικές περιπέτειές του.

    Το σεξ, τα ναρκωτικά και η πορνεία μοιάζει να είχαν γίνει μαζική κουλτούρα και το απαραίτητο διαβατήριο για να φθάσει κανείς στα σαλόνια της εξουσίας και του χρήματος.
    Σ’ ένα μεγάλο τμήμα της πρώτης ταινίας περιγράφεται ο ρόλος που διαδραμάτισε στη διοργάνωση αυτών των ερωτικών πάρτι ο επιχειρηματίας Τζανπάολο Ταραντίνι, ο οποίος είναι σήμερα κρατούμενος για εμπόριο ναρκωτικών.

    Το «Loro» αφηγείται με τα μάτια του Σορεντίνο αυτή την «μπερλουσκονική» κοινωνία, γοητευμένη από την εξουσία και τα σύμβολά της.

    Ερωτηθείς σχετικά πέρυσι στο περιθώριο του φεστιβάλ των Καννών, ο Σορεντίνο είχε εξηγήσει την επιλογή του: «Επειδή είμαι Ιταλός και θέλω να κάνω μια ταινία σχετικά με στους Ιταλούς. Ο Μπερλουσκόνι είναι το αρχέτυπο της ‘ιταλικότητας’ και μέσω αυτού μπορώ να μιλήσω για τους Ιταλούς».

    Ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι, τον οποίο υποδύεται ο ιταλός ηθοποιός Τόνι Σερβίλο, βγαίνει σχεδόν αλώβητος απ’ αυτό το πρώτο μέρος, στο οποίο ο Σορεντίνο τον περιγράφει ως έναν περιποιητικό σύζυγο που δεν θέλει να καταστρέψει τον γάμο του, που καλλιεργεί τον κήπο του και αφηγείται αστείες ιστορίες στον εγγονό του.

    Στο τέλος της ταινίας, ο Μπερλουσκόνι εμφανίζεται σαν ο καλύτερος όλων», εκτιμά έτσι η εφημερίδα Il giornale (που ανήκει στον μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης), η οποία φοβόταν μια επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό εν μέσω των ευαίσθητων διαβουλεύσεων με στόχο τον σχηματισμό κυβέρνησης.

    Ο ναπολιτάνος κινηματογραφιστής είχε παρουσιάσει το 2008 την ταινία «Il Divo», ένα πορτρέτο του ιταλού πολιτικού Τζούλιο Αντρεότι (τρεις φορές πρωθυπουργού), τον οποίο είχε επίσης υποδυθεί ο Τόνι Σερβίλο.

    Ο Πάολο Σορεντίνο γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με την «Τέλεια Ομορφιά», που τιμήθηκε το 2014 με Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας. Και πάλι ο Τόνι Σερβίλο υποδυόταν σ’ αυτήν έναν συγγραφέα κουρασμένο από τον έρωτα και τα πάρτι σε μια απογοητευμένη Ρώμη όπου περιπλανιέται ο θάνατος.

    Media