• Αναζήτηση
  • Η κρουαζιέρα βάζει πλώρη πάλι για Ελλάδα

    Στα ίδια επίπεδα περίπου με πέρυσι αναμένεται να κινηθούν οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στην χώρα μας, με

    Στα ίδια επίπεδα περίπου με πέρυσι αναμένεται να κινηθούν οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στην χώρα μας, με ενδεχόμενη μία πολύ μικρή αύξηση της τάξεως του 1% σε σχέση με πέρυσι. Οι ξένοι συνεχίζουν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά νησιά και στις εταιρείες κρουαζιέρας που προσεγγίζουν ελληνικά λιμάνια. Οι ίδιες εκτιμήσεις αναφέρουν πως ανάλογα αναμένεται να κινηθεί η κρουαζιέρα και για το 2019.

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τις 600 αναμένεται να φτάσουν εφέτος οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ ο αριθμός των επιβατών θα αγγίξει τα περσινά επίπεδα.

    Αυτό το θετικό κλίμα έρχεται να σκιάσει μία απόφαση του ΟΛΠ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», προβληματισμό έχει προκαλέσει σε παράγοντες της κρουαζιέρας η πρόσφατη ενημέρωση από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς για αυξήσεις, από 1.1.2020, σε λιμενικά τέλη και υπηρεσίες.

    Οπως τονίζουν, «ενημερωθήκαμε για τις αυξήσεις γνωρίζοντας ότι οι γείτονες Τούρκοι ανακοίνωσαν στη διεθνή έκθεση τουρισμού Seatrade την απόφασή τους για επιδότηση της κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, δίνουν από 25 ως 45 ευρώ ανά επιβάτη κρουαζιεροπλοίου απευθείας σε εταιρείες που θα προσεγγίζουν στα λιμάνια της. Το ποσό της επιδότησης εξαρτάται από την εποχή του χρόνου που θα προσεγγίζει το κρουαζιερόπλοιο και θα δίδεται για την άφιξη σε ένα λιμάνι της Τουρκίας (σε ενδεχόμενο που η εταιρεία κρουαζιέρας αποφασίσει να εντάξει σε δρομολόγιό της και δεύτερο τουρκικό λιμάνι). Αυτό το κάνουν για να προσελκύσουν ξανά τις εταιρείες και εάν από το 2019 βελτιωθεί η κατάσταση στο εσωτερικό της Τουρκίας, η επιδότηση ανά επιβάτη (εφόσον συνεχιστεί η υλοποίηση της σχετικής απόφασης) σε συνδυασμό με τις αυξήσεις που θα επιβληθούν στο λιμάνι του Πειραιά, που είναι περίπου της τάξεως του 23%, ενδεχομένως θα οδηγήσει ξένες εταιρείες στην απόφαση να αλλάξουν τα σχέδιά τους σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά».

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τέλος ανά επιβάτη από 0,65 ευρώ που ισχύει από 1.4.2012 θα φτάσει τα 0,.80 ευρώ από 1.1.2020, ενώ το τέλος για τη διαχείριση αποσκευών επιβατών από 8,50 ευρώ θα φτάσει τα 10,50 ευρώ. Αύξηση κατά 0,50 ευρώ θα γίνει και για την υπηρεσία ελέγχου επιβατών και αποσκευών.  

    Σε ηγετική θέση ο Πειραιάς στη διακίνηση των επιβατών

    Επιπλέον, όπως σημειώνουν στελέχη του ΟΛΠ, ο Πειραιάς, παρά την αρνητική συγκυρία για την Ανατολική Μεσόγειο λόγω εξωγενών παραγόντων (αστάθεια στην Τουρκία, πολεμικές συγκρούσεις στη Συρία και αρνητική δημοσιότητα λόγω προσφυγικών ροών), κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική θέση του στην Ελλάδα και να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες διακίνησης.

    Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι το 2017 οι επιβάτες κρουαζιέρας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 11% και οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων κατά 21%. Στον Πειραιά, το 2017, η διακίνηση επιβατών ανήλθε σε 1.055.559 έναντι 1.094.135 το 2016, καταγράφοντας οριακή μείωση 3,5%. Παράλληλα, μείωση κατέγραψαν και οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) κατά 5,7%, που ανήλθαν σε 332.611 το 2017 έναντι 352.663 το 2016.

    Οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 576, μειωμένες κατά 7,8% έναντι του 2016 (625). Ακόμη το 2014 πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη διακίνηση επιβατών με το 2017 (1.055.556) με 606 κατάπλους πλοίων, γεγονός που επιβεβαιώνει την αύξηση του μέσου μεγέθους των κρουαζιεροπλοίων που επισκέπτονται τον Πειραιά και τη στρατηγική επιλογή του ΟΛΠ για επενδύσεις σε νέες υποδομές ικανές να υποδεχθούν πλοία άνω των 300 μέτρων.  

    Τα νέα δρομολόγια των «MSC Musica» και «ΜSC Poesia»  

    Εν τω μεταξύ, την Πέμπτη τα στελέχη του ταξιδιωτικού γραφείου Top Kinisis παρουσίασαν σε συνεργάτες τους και δημοσιογράφους το πρόγραμμα κρουαζιέρας των πλοίων «MSC Musica» και «ΜSC Poesia», στο κεντρικό σαλόνι του πρώτου κρουαζιεροπλοίου που είχε «δέσει» στο λιμάνι του Πειραιά. Να υπενθυμίσουμε ότι «νονά» του πλοίου ήταν η διάσημη ηθοποιός Σοφία Λόρεν.

    Τα συγκεκριμένα πλοία θα εξυπηρετούν εφέτος επιβάτες από τον Πειραιά και έχουν χωρητικότητα 3.223 ατόμων. Χαρακτηρίζονται ως δύο από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν τον Πειραιά, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό ότι οι 827 από τις 1.275 καμπίνες είναι εξωτερικές με δικό τους μπαλκόνι. Τους επιβάτες περιμένουν 15 εστιατόρια και μπαρ, θέατρο 1.240 θέσεων, καζίνο, γυμναστήριο με πανοραμική θέα στη θάλασσα, τέσσερα τζακούζι, 3 πισίνες, κέντρο ομορφιάς, 24ωρο room service, φροντίδα παιδιών και ένα μεγάλο πρόγραμμα εκδρομών γνωριμίας με τα λιμάνια που προσεγγίζουν.

    Το «MSC Poesia» προερχόμενο από Βενετία θα ξεκινήσει τα καλοκαιρινά του ταξίδια στην Ανατολική Μεσόγειο. Από τις αρχές Ιουνίου θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς – Αγιοι Σαράντα – Ντουμπρόβνικ – Βενετία – Μπάρι – Κατάκολο – Μύκονος – Πειραιάς.

    Το «MSC Musica» επίσης από αρχές Ιουνίου θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς – Κέρκυρα – Κοτόρ – Βενετία – Μπρίντιζι – Κατάκολο – Σαντορίνη – Πειραιάς.

    Οι 8ήμερες κρουαζιέρες με τιμές που ξεκινούν από 619 ευρώ το άτομο σε δίκλινη εσωτερική καμπίνα συν 130 ευρώ λιμενικοί φόροι με πλήρη διατροφή θα επαναλαμβάνονται κάθε Τετάρτη για το «MSC Poesia» και κάθε Πέμπτη για το «ΜSC Musica» όλο το καλοκαίρι έως και τις αρχές Οκτωβρίου.

    Η ιστορία και τα μελλοντικά πλάνα της MSC Cruises

    Στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος κρουαζιέρας ο Executive Director της MSC κ. Angelo Capurro αναφέρθηκε στην ιστορία και στα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας ενώ για τον Πειραιά και την Αθήνα σημείωσε πως τα τελευταία 15 χρόνια έχουν επισκεφθεί τις πόλεις περισσότεροι από 2 εκατομμύρια επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων της εταιρείας, δηλαδή περίπου 150.000 κάθε χρόνο.

    Επίσης, από το 2013 επιβιβάστηκαν στα πλοία της MSC Cruises από τον Πειραιά 9.000 επιβάτες και από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο θα ξεκινήσουν από τον Πειραιά την κρουαζιέρα τους περισσότεροι από 1.500 επιβάτες. Σχετικά με την προέλευση των επιβατών ο κ. Capurro εξήγησε ότι εν αντιθέσει με τους ανταγωνιστές τους δεν στοχεύουν σε συγκεκριμένες αγορές ενώ μίλησε και για την αναμενόμενη ένταξη, το 2022, ενός πλοίου «παγκόσμιας κλάσης» που θα κινείται με LNG.

    Η MSC Cruises θεωρείται η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας με 16 πολυτελή πλοία και με έναν από τους νεότερους στόλους στον κόσμο. Το 2003 ναυπηγήθηκε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο «MSC Lyrica», το οποίο ανακαινίστηκε το 2015 μαζί με τα άλλα τρία κρουαζιερόπλοια της ίδιας σειράς. Πρόσφατα εγκαινιάστηκε το πρώτο πλοίο της νέας σειράς Seaside, το «MSC Seaside» 154.000 τόνων και χωρητικότητας 5.000 επιβατών.

    HeliosPlus

    Οικονομία