• Αναζήτηση
  • Τέλος εποχής

    Για τη Morgan η έννοια του χρόνου είναι - ακόμη - πολύ σχετική.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Για τη Morgan η έννοια του χρόνου είναι – ακόμη – πολύ σχετική. Για την ακρίβεια, δεν φαίνεται να υπάρχει στο DNA της μια ξεκάθαρη διαχωριστική γραμμή μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος. Το αντιλαμβάνεσαι αμέσως αν έχεις την τύχη να βρεθείς στις εγκαταστάσεις της στο Γούστερσιρ, στα Δυτικά Μίντλαντς της Αγγλίας, για να δεις πώς λειτουργεί ήδη από το 1910 μια καθαρά οικογενειακή επιχείρηση που κατασκευάζει χειροποίητα σπορ αυτοκίνητα τα οποία απευθύνονται σε μια ιδιαίτερη κατηγορία οδηγών που αν και φαίνεται να λατρεύουν τις επιδόσεις προτάσσουν την παράδοση έναντι της τεχνολογίας αιχμής.
    Σε αυτούς πρωτίστως – και βέβαια σε συλλέκτες λόγω της περιορισμένης παραγωγής του – απευθύνεται το Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition που γνωρίσαμε από κοντά τον προηγούμενο μήνα, στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Τα 50 χρόνια ζωής του μοντέλου (το πρώτο από αυτά κατασκευάστηκε το 1968) δεν απέφεραν σημαντικούς αριθμούς παραγωγής υπό το πρίσμα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, τα σχεδόν 6.000 Plus 8 που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα θεωρούνται – και είναι – αριθμός ικανός να συντηρήσει από μόνος του τον μύθο της Morgan για καιρό. Παράλληλα, η συγκεκριμένη επετειακή έκδοση σηματοδοτεί το τέλος της χρήσης του V8 κινητήρα, χωρητικότητας 4,8 λίτρων, τον οποίο η Morgan δανείστηκε από την BMW το 2008 και τον κατασκευάζει στην Αγγλία μέχρι σήμερα, σχεδόν επτά χρόνια αφότου η βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία διέκοψε την παραγωγή του.
    Οπως κάθε επετειακό μοντέλο, έτσι και το Plus 8 50th Anniversary Edition με τη μαλακή αναδιπλούμενη οροφή διαθέτει συγκεκριμένα στοιχεία εξοπλισμού που το διαφοροποιούν από τις κοινές εκδόσεις του. Το φωτεινό μπλε χρώμα του (αλλά και το κλασικότερο όλων British Racing Green ως επιλογή), οι λευκές απολήξεις της εξάτμισης, το κίτρινο περίγραμμα στη γρίλια, τα ειδικά γραφικά των προβολέων, οι νέοι μεγαλύτεροι τροχοί που φιλοξενούν μεγαλύτερα αεριζόμενα δισκόφρενα, οι λευκοί «αγωνιστικοί» κύκλοι στις πόρτες και η αφαίρεση του χρωμίου από τους προφυλακτήρες συνιστούν τις σημαντικότερες οπτικές διαφοροποιήσεις του.
    Ταυτόχρονα, το ειδικό για την περίσταση ταμπλό με τα διαφοροποιημένα όργανα και τα αδιάβροχα δερμάτινα καθίσματα προσθέτουν έναν τόνο πολυτέλειας στο λιτό εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο δεν διαθέτει σύγχρονα gadgets και οθόνες αφής που «…ίσως αποσπούσαν την προσοχή του οδηγού από τη διαδικασία χειρισμού ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου» κατά τους δημιουργούς του. Οι τελευταίοι επιμένουν να το χαρακτηρίζουν «καθαρόαιμο», επιχειρηματολογώντας για αυτό μέσω της ισχύος του (367 ίπποι), της επιτάχυνσής του (4,5 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα), της μέγιστης ταχύτητας (249 χλμ./ώρα) και βέβαια του βάρους του. Τα 1.100 κιλά του – χωρίς καύσιμα και άλλα υγρά – δημιουργούν την ειδοποιό διαφορά σε σύγκριση με άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, τα οποία στην ουσία, πλην ίσως του ρετρό Caterham 7, δεν υπάρχουν.
    Οσο για την τιμή εκκίνησης καθενός από τα μόλις 50 αντίτυπα που θα παραχθούν (107.500 στερλίνες, περίπου 124.000 ευρώ, προ φόρων), αυτή εξαρτάται και από την επιλογή του οδηγού μεταξύ του μηχανικού ή του αυτόματου κιβωτίου έξι ταχυτήτων. Ακριβότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς, αλλά Morgan – και δη συλλεκτικό.

    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 15 Απριλίου 2018.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino