Η αποκάλυψη του νέου 508 στις 6 Μαρτίου στο Σαλόνι της Γενεύης δημιουργεί έναν νέο κύκλο ζωής για τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, επανιδρύοντας μια κατηγορία η οποία τα τελευταία χρόνια πιέζεται έντονα από τη δημοφιλία των SUV. Μια επανίδρυση που εδράζεται στον ριζοσπαστικό σχεδιασμό του, για τον οποίο ο Pierre-Paul Mattei, επικεφαλής σχεδίασης του μοντέλου, υπογραμμίζει πως: «Ο στόχος ήταν διπλός: η ενσωμάτωση της αναβάθμισης της μάρκας στην αγορά και η διασφάλιση ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να βρει τη θέση του στην ιδιαίτερα απαιτητική αγορά των sedan της κατηγορίας D».
Για την ακρίβεια, ο P. Mattei μιλά για το premium τμήμα της κατηγορίας, καθώς το 508 με μήκος 4,75 μέτρα είναι μεγαλύτερο από τα Mercedes-Benz C-Class, Audi A4 και A5 Sportback. Μέγεθος που σε συνδυασμό με τα 2,793 μέτρα του μεταξονίου του εξασφαλίζει γενναιόδωρους χώρους, πορτμπαγκάζ 488 λίτρων και ευκολότερη προσβασιμότητα στους επιβάτες παρά το χαμηλότερο ύψος (1,40 μέτρα), στοιχείο καθοριστικό για τη σπορ σχεδίαση του. Η τελευταία, πέρα από την υποκειμενική εντύπωση που δημιουργεί και τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή που συνεπάγεται, δείχνει από τις αντιδράσεις του κοινού να έχει τεράστια απήχηση σε νεότερους ηλικιακά αγοραστές που εκτιμούν, μεταξύ άλλων, την απουσία πλαισίου από τα παράθυρα. Αυτή η επιλογή, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της καινούργιας πλατφόρμας του 508, εξασφάλισε τη μείωση του συνολικού βάρους κατά 70 κιλά, ώστε το αυτοκίνητο να είναι σπορ και στον δρόμο. Παράλληλα, οι προσομοιώσεις των δοκιμών πρόσκρουσης επιβεβαιώνουν τον υψηλό βαθμό στρεπτικής ακαμψίας του αμαξώματος, το οποίο καλείται να διαχειριστεί πολλαπλά επίπεδα ισχύος.

Πλουραλισμός

Στη βάση της γκάμας του νέου 508 τοποθετείται ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi απόδοσης 130 ίππων –με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή αυτόματο EAT 8 σχέσεων –και στην κορυφή ο 2.0 BlueHDi ισχύος 160 και 180 ίππων αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο. Ενδιάμεσα τοποθετείται ο κινητήρας βενζίνης 1.6 PureTech με απόδοση 180 και 225 ίππους –πάντα με αυτόματο κιβώτιο -, με την ισχυρότερη ως τώρα εκδοχή να αφορά μόνο το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης GT.
Αποτελεί, ωστόσο, κοινό μυστικό ότι η Peugeot εξελίσσει ήδη μια έκδοση βενζίνης με απόδοση μεγαλύτερη των 270 ίππων, ώστε να απαντήσει στον γερμανικό premium ανταγωνισμό και σε αυτό το επίπεδο, πέρα από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision –το 508 είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του με τέτοια λειτουργία –που χρησιμοποιεί μια κάμερα υπερύθρων η οποία αναγνωρίζει πεζούς ή οτιδήποτε κινείται μπροστά από το αυτοκίνητο τη νύχτα ή σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τα 200-250 μέτρα, και στέλνει εικόνα στην οθόνη του head-up display, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Οδηγική εμπειρία

Με δεδομένο ότι οι πωλήσεις του 508 θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η οδηγική μας εμπειρία προσδιορίζεται για το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, όταν θα κληθούμε να διαπιστώσουμε πως το ειδικό set-up της ανάρτησης ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα, οι ρυθμίσεις του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτροκίνητου μοχλού του αυτόματου κιβωτίου οκτώ ταχυτήτων ανταποκρίνονται στις προθέσεις των Γάλλων να διαφοροποιηθούν εντελώς από το παρελθόν τους, αλλά και από τις ανταγωνιστικές προτάσεις της κατηγορίας. Αυτή τη διάθεση διαφορετικότητας υπηρετεί και η χρήση του i-Cockpit με την αυστηρά οδηγοκεντρική προσέγγιση, το τιμόνι μικρής διαμέτρου, τη μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών υψηλής ευκρίνειας και το head-up display με τη HD ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ