Αυτή η CLS ανήκει σε μια σπάνια ράτσα αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν για να ενθουσιάζουν εκείνους που γνωρίζουν πώς –και πού –να τα οδηγήσουν. Για μια κατηγορία ανθρώπων που δεν επιλέγουν με βάση την τιμή πώλησης, αλλά με γνώμονα το ειδικό βάρος του δημιουργού και τις πραγματικές δυνατότητες της συγκεκριμένης υλοποίησης. Στη δε τρίτη γενιά του μοντέλου, τα διακριτικά AMG έχουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς συνδυάζονται για πρώτη φορά με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα –mild hybrid –48V και την προερχόμενη από τη F1 τεχνολογία EQ Boost, η οποία προσθέτει 22 ίππους στους 435 ίππους που αποδίδει το εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης της έκδοσης CLS 53 4MATIC+, διαγράφοντας οποιαδήποτε υποψία υστέρησης.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί θέμα προς ανάπτυξη σε ειδική στήλη του autohub όταν το αυτοκίνητο κυκλοφορήσει και στην ελληνική αγορά το δεύτερο εξάμηνο του έτους –η τιμή πώλησής του θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες 4-8 εβδομάδες.

Ωστόσο, παρά την ύπαρξη του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης, στη CLS AMG 53 κυριαρχεί η πισωκίνητη διάσταση, με τους αισθητήρες να μεταφέρουν μέρος της θηριώδους ισχύος στους μπροστινούς τροχούς όταν αντιληφθούν τάσεις –εσκεμμένης ή μη –αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα. Η ύπαρξη αερανάρτησης εξασφαλίζει ποιότητα κύλισης σχεδόν εφάμιλλη με εκείνη μιας S-Class, ενώ το σύστημα AMG Dynamic Select επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιήσει, μεταξύ άλλων, την απόκριση του δεξιού πεντάλ και του αυτόματου AMG Speedshift TCT κιβωτίου 9 ταχυτήτων, το «βάρος» του τιμονιού και τη σκληρότητα των αμορτισέρ.

Το αποτέλεσμα μετράει

Η παραμικρή λεπτομέρεια, τεχνική και άλλη, σε αυτό το αυτοκίνητο συντείνει στην ικανοποίηση του οδηγού του όχι διότι πλήρωσε για αυτό, αλλά διότι το επέλεξε. Ρυθμίζεις τον κινητήρα και το κιβώτιο στη θέση Sport, αφήνεις την ανάρτηση στη θέση Comfort και αντιλαμβάνεσαι την καταιγιστική επιτάχυνση καθώς οι ταχύτητες αλλάζουν ψηλότερα από όσο περιμένεις –κοντά στις 7.000 σ.α.λ. –και ο ήχος γίνεται τόσο εθιστικός, που αφήνεις το γκάζι την τελευταία στιγμή πριν από την επόμενη στροφή για να πέσεις στα φρένα κυριολεκτικά στο «παρά ένα». Ακλόνητη σαν βράχος και μαζί ανάλαφρη σαν μπαλαρίνα, η τετρακίνητη CLS 53 AMG των 1.980 κιλών στρίβει σαν ένα κομμάτι, επιτρέποντάς σου να καταλάβεις τον απίστευτο βαθμό πρόσφυσης –σε σημείο που θα συλλάβεις τον εαυτό σου να βυθίζει νωρίτερα το πόδι στο γκάζι και να αλλάζει ταχύτητα χειροκίνητα από τα paddles πίσω από το τιμόνι για να βγεις με περισσότερα χιλιόμετρα στην επόμενη ευθεία, η οποία εύχεσαι να είναι μεγαλύτερη ώστε η εμπειρία να διαρκέσει περισσότερο. Τι άλλο εισπράττεις; Την υποδειγματική ακρίβεια με την οποία ένα τετράθυρο coupe σαν αυτό αντιδρά στις εντολές σου –καμία σχέση, για παράδειγμα, με τις AMG εκδόσεις της E-Class –παρά το βάρος του και το εντυπωσιακό πλαίσιο, το οποίο αναμφίβολα μπορεί να διαχειριστεί περισσότερη ισχύ, κάτι που θα δούμε στο μέλλον.

Για τους αμύητους δεν είναι παρά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων το οποίο, θεωρητικά και μόνο –λόγω του κεντρικού τούνελ στο δάπεδο -, μπορεί να φιλοξενήσει τρίτο επιβάτη στο πίσω κάθισμα. Για τους μυημένους, πέρα από φορέας μιας τεχνολογικής πρωτιάς στην γκάμα της AMG, η CLS 53 είναι μια Mercedes-Benz με «ήσυχο» design –η πρώτη γενιά του 2004 θα μείνει στην Ιστορία –για ανήσυχους οδηγούς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ