• Αναζήτηση
  • Λιανεμπόριο και οικονομία

    O ολλανδικός λιανεμπορικός όμιλος της Spar επανέρχεται στην Ελλάδα σχεδόν τρία χρόνια μετά τη διακοπή της συνεργασίας του με τον Βερόπουλο.

    Λιανεμπόριο και οικονομία | tovima.gr
    O ολλανδικός λιανεμπορικός όμιλος της Spar επανέρχεται στην Ελλάδα σχεδόν τρία χρόνια μετά τη διακοπή της συνεργασίας του με τον Βερόπουλο.
    Η διοικητική ομάδα της Spar διαβλέπει τις προοπτικές ανόδου του τουριστικού ρεύματος – ξεπέρασαν τα 27 εκατομμύρια οι επισκέπτες το 2017 και το 2018 θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 10% – και θέλει να αναπτύξει έως και 350 παντοπωλεία σε τουριστικούς περιορισμούς στη χώρα μας.
    Εχει συνάψει συνεργασία με τους ομίλους αγορών Αστέρας και Mesis και θα μετατρέψει αρκετά από τα 500 καταστήματα που διαχειρίζονται σε καταστήματα Spar.
    Στο ίδιο μήκος κύματος και η ΑΒ Βασιλόπουλος – ελέγχεται από τη βελγική Delhaize – που πρόσφατα ανακοίνωσε το μοντέλο συνεργασίας με franchisees στην περιοχή της Αθήνας. Επιθυμεί να αναπτύξει μόνο στην πρωτεύουσα μια νέα αλυσίδα καταστημάτων «ευκολίας»  (μικρού εμβαδού και διευρυμένου ωραρίου με λειτουργία και τις Κυριακές) για να βάλει πόδι σε μια αγορά 500 εκατ. ευρώ. Θα στήσει 100 τέτοια καταστήματα την επόμενη πενταετία.
    Ετσι, παρά τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης που κατεγράφη το τέταρτο τρίμηνο του 2017, οι μεγάλοι όμιλοι δεν πτοούνται και επενδύουν στη χώρα μας εκτιμώντας πως το λιανεμπόριο θα ανακάμψει κυρίως λόγω των τουριστικών ροών. Εδώ είναι και το μεγάλο στοίχημα για την ελληνική οικονομία. Το να αλλάξουν ταμπέλα κάποια καταστήματα από Αστέρας σε Spar ή 100 συμπολίτες μας να μπουν κάτω από την ομπρέλα της ΑΒ δεν αλλάζει πολλά για την ανάπτυξη, ακόμα και αν το εγχείρημα στεφθεί με επιτυχία. Αυτό που θα κάνει τη διαφορά θα είναι τα προϊόντα των καταστημάτων αυτών – τα περισσότερα θα είναι ιδιωτικής ετικέτας – να προέρχονται από την Ελλάδα. Να επωφεληθεί δηλαδή όλη η εφοδιαστική αλυσίδα: από τον παραγωγό, τον μεταποιητή, τον μεταφορέα ώσπου να φτάσει το προϊόν στο ράφι και μετά στον καταναλωτή. Αν τα προϊόντα των καταστημάτων είναι εισαγόμενα, η επίδραση στην πραγματική οικονομία στο εσωτερικό είναι μηδαμινή. Απλώς διευρύνεται το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου. Πρόθεση και των δύο ομίλων είναι να υπάρξουν τέτοιες συμφωνίες με ελληνικές βιομηχανίες. Απλώς μένει να το δούμε στην πράξη.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Γνώμες