• Αναζήτηση
  • Φώτα, κάμερες, πάμε…

    Περισσότερες ελπίδες από άλλοτε στη σύγχρονη ιστορία του κορυφαίου θεσμού του μηχανοκίνητου αθλητισμού για αμφίρροπους αγώνες και εκπλήξεις, αναφορικά με την εξέλιξή του το 2018, δημιουργεί σε εκατομμύρια φίλους της F1 η νέα προσέγγιση σε συγκεκριμένους τομείς του σπορ.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Περισσότερες ελπίδες από άλλοτε στη σύγχρονη ιστορία του κορυφαίου θεσμού του μηχανοκίνητου αθλητισμού για αμφίρροπους αγώνες και εκπλήξεις, αναφορικά με την εξέλιξή του το 2018, δημιουργεί σε εκατομμύρια φίλους της F1 η νέα προσέγγιση σε συγκεκριμένους τομείς του σπορ.
    Η αύξηση των αγώνων από 20 σε 21 – με την προσθήκη δύο Grand Prix επί ευρωπαϊκού εδάφους σε Γαλλία και Γερμανία και την αφαίρεση της Μαλαισίας από το πρόγραμμα -, οι δύο πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί – ο Ρώσος Σεργκέι Σιρότκιν στη Williams και ο Γάλλος Τσαρλς Λεκλέρ στη Sauber -, αλλά κυρίως οι αλλαγές προμηθευτών κινητήρων στη McLaren – από Honda σε Renault – και στην Toro Rosso – από Renault σε Honda – θα επηρεάσουν το ούτως ή άλλως ανταγωνιστικό περιβάλλον.

    Οι αλλαγές

    H ρήση του ιδρυτή της Williams σερ Φρανκ Γουίλιαμς ότι «τα μονοθέσια θα έχουν πάντοτε μεγαλύτερη σημασία από τους οδηγούς τους» αποτελεί την άποψη πολλών στον πολύχρωμο κόσμο της Formula 1. Δεν μένει λοιπόν παρά να διαπιστώσουμε πως αλλαγές όπως η μείωση των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε οδηγό, από τέσσερις το 2017 σε τρεις το 2018, και οι ποινές που επιφέρει η χρήση περισσοτέρων, η κατάργηση του «shark fin- του πτερυγίου στο κάλυμμα του κινητήρα -, η προσθήκη νέων τύπων ελαστικών με υπερμαλακή και πολύ σκληρή γόμα και η απαγόρευση επέμβασης στην μπροστινή ανάρτηση – τα περσινά τρικ των ομάδων διαφοροποιούσαν τα αεροδυναμικά δεδομένα ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού – θα επηρεάσουν όχι μόνο τα φετινά αποτελέσματα, αλλά και την εικόνα σε κάθε αγώνα ξεχωριστά. Αξίζει επίσης να γνωρίζετε πως το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των μονοθεσίων αυξήθηκε εφέτος κατά 5 κιλά, φτάνοντας πλέον τα 733 κιλά.

    Οι πρωταγωνιστές

    Τα αποτελέσματα των δύο κύκλων χειμερινών δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης «έδειξαν ισοπαλία» μεταξύ της Mercedes AMG Petronas και της Ferrari, στοιχείο που θεωρητικά μεταφράζεται σε σμίκρυνση της απόστασης που χώριζε τις δύο ομάδες την προηγούμενη αγωνιστική περίοδο. Οι δυο τους μαζί με τη Red Bull Racing θεωρούνται οι επικρατέστερες για τη νίκη ήδη από το πρώτο Grand Prix, με τις υπόλοιπες που βλέπετε στο γράφημα να μάχονται για τις θέσεις 4-10 στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Σε επίπεδο οδηγών, ο Λ. Χάμιλτον θα διεκδικήσει τον πέμπτο τίτλο της καριέρας του, χωρίς απαραίτητα την υποστήριξη του team-mate του Β. Μπότας, ο οποίος έχει μονοετές συμβόλαιο, άρα καλείται να αποδείξει με αποτελέσματα ότι αξίζει να οδηγεί μονοθέσιο των πρωταθλητών. Στη Ferrari ο Σ. Φέτελ έχει προβάδισμα έναντι του Κ. Ράικονεν – το απέδειξε και στις χειμερινές δοκιμές με το νέο ρεκόρ πίστας που πέτυχε –, ενώ ο Φινλανδός στα 38 του πλέον χρόνια καλείται να βρει το επιπλέον κίνητρο για να κυνηγήσει τη νίκη.

    Στη Red Bull ο νεότερος και εξαιρετικά γρήγορος Μ. Φερστάπεν θα αντιμετωπίσει το πάθος για διάκριση του Ντ. Ρικιάρντο, την ώρα που η McLaren, επενδύοντας στους κινητήρες Renault και με τον «παγκόσμιο» Φ. Αλόνσο στο ένα από τα δύο της μονοθέσια, επιθυμεί να αποδείξει ότι η περίοδος που συνυπήρξε με τη Honda ήταν απλώς μια κακή παρένθεση στην ένδοξη ιστορία της. Στη Williams οι νεαροί Λ. Στρολ (19 ετών) και Σ. Σιρότκιν (22 ετών) δημιουργούν ένα τεράστιο ερωτηματικό λόγω της απειρίας τους σε μια – βρετανική – ομάδα με απαιτήσεις, ενώ οι οδηγοί των Force India, Haas, Toro Rosso και Sauber καλούνται να διαχειριστούν την πίεση που δημιουργούν οι εγκαταλείψεις από λάθη ή οι τερματισμοί στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Οσο για τη Renault του Ν. Χούλκενμπεργκ και του υιού Κάρλος Σάινθ, όλα δείχνουν ότι μπορεί να πλασαριστεί στην τέταρτη ή στην πέμπτη θέση πίσω από τους κορυφαίους χάρη στο ταλέντο των οδηγών της και στο τεχνολογικό βάθος που διαθέτει η ομάδα με το εξαιρετικά βαρύ όνομα στη F1.

    Η προσθήκη της χρονιάς

    Ονομάζεται «halo» – ή «φωτοστέφανο» στην ελληνική ερμηνεία του – και αποτελεί το νέο μέτρο προστασίας των οδηγών από αντικείμενα που ενδέχεται να τους χτυπήσουν στην πίστα. Κατασκευασμένο από τιτάνιο για τη μέγιστη δυνατή αντοχή, προσθέτει 15 κιλά στο βάρος κάθε μονοθεσίου, αποτελώντας για αυτό αλλά και για τον περιορισμό της ορατότητας των οδηγών την αφορμή διαφωνιών για την υιοθέτησή του. Αν και οι περισσότεροι οδηγοί ανέφεραν ότι η ορατότητα παραμένει ικανοποιητική, ορισμένοι υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος εισόδου και εξόδου στο μονοθέσιο γίνεται περίπλοκος, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις ατυχήματος.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub