• Αναζήτηση
  • Πέρασε κατά πλειοψηφία το ν/σ για τις μεταφορές, ΚΟΚ, Beat και Uber

    Σε διευκρινίσεις ως προς τις προσαυξήσεις των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ σε συνάρτηση με εισοδηματικά

    Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα Μεταφορών. Υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατά η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι και παρών η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων.

    Το άρθρο 12, που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως ( τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΠΟΤΑΜΙ, ενώ η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ ψήφισαν παρών.

    Κατά την ονομαστική ψηφοφορία ψηφίστηκαν (με 169 θετικές ψήφους, 51 όχι και 4 παρών) και τα άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, ( τύπου Uber) καθώς και τους χρόνους μισθώσεώς τους. Την διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, της ΔΗΣΥ, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ και της ΧΑ. Καταψήφισε η ΝΔ ενώ παρών ψήφισε η ΕΚ. Οι βουλευτές του ΚΚΕ ψήφισαν «παρών»στο άρθρο 13 και «ναι» στα άρθρα 20 και 21.

    Στο νομοσχέδιο, ενσωματώθηκε επίσης ως άρθρο, η ρύθμιση που αφορά στην επιβολή προστίμων για παραβίαση του ΚΟΚ, μετά τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αυτά να μην ορίζονται με υπουργική απόφαση. Έτσι και τα τρία κλιμάκια προστίμων που επιβάλλονται συμπεριλήφθηκαν στο σώμα του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με την διάταξη, τα πρόστιμα παραμένουν σταθερά για παραβάτες με εισοδήματα μέχρι τις 50.000 ευρώ, διπλασιάζονται για εισοδήματα μέχρι 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται για παραβάτες με μεγαλύτερα εισοδήματα. Η ίδια πρόβλεψη ισχύει και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους Δήμους (αναλόγως με τον πληθυσμό τους) στην περίπτωση που μετά από ένα έτος από την ψήφιση του νομοσχεδίου, δεν έχουν θέσει σε εφαρμογή το μέτρο για τις πιάτσες.

    Η Ν.Δ. ωστόσο επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική καθώς επιβάλλει διαφορετικά πρόστιμα για το ίδιο αδίκημα. Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Γ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι η διάταξη θα εκπέσει στα δικαστήρια.

    Χωρίς προσαύξηση τα πρόστιμα για ΚΟΚ μέχρι ατομικό εισόδημα 50.000 ευρώ

    Σε διευκρινίσεις ως προς τις προσαυξήσεις των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ σε συνάρτηση με εισοδηματικά κριτήρια, προέβη στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης. Μετά και τις ενστάσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, η οποία υπογράμμιζε στην έκθεσή της ότι τα εισοδηματικά κριτήρια απαιτείται να είναι απολύτως σαφή και πρέπει να ορίζονται από τον νόμο και όχι με υπουργική απόφαση που μπορεί να ρυθμίσει μόνο ειδικότερα θέματα τοπικού, τεχνικού ή λεπτομερειακού ενδιαφέροντος, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στις αναγκαίες νομοθετικές προσαρμογές σύμφωνα με τις οποίες η προσαύξηση των προστίμων θα γίνεται βάσει του ατομικού εισοδήματος, ενώ δεν θα υπολογίζονται τα περιουσιακά στοιχεία. Τα πρόστιμα θα είναι ενιαία για όλους, ενώ οι προσαυξήσεις τους θα κλιμακώνονται ως εξής:

    Μέχρι 50.000 ευρώ ατομικό εισόδημα δεν θα υπάρχει προσαύξηση.

    Από 50.000 έως 100.000 ευρώ το πρόστιμα θα διπλασιάζεται.

    Και από 100.000 και άνω θα τριπλασιάζεται.

    Συγκεκριμένα στη νέα διάταξη ορίζεται ότι: «Τα καθοριζόμενα με την απόφαση του προηγούμενου εδαφίου διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά εκατό τοις εκατό (100%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από πενήντα χιλιάδες ένα (50.0001) ευρώ έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ και κατά διακόσια τοις εκατό (200%) αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών μπορεί, τα παραπάνω ποσά του φορολογητέου εισοδήματος καθώς και τα ποσοστά προσαύξησης να τροποποιούνται, ανάλογα και με την κατηγορία της παράβασης, κατ’ ανώτατο όριο μέχρι το τριπλάσιο του αρχικού προστίμου. Για την έκδοση της παραπάνω απόφασης μπορεί να λαμβάνονται υπόψη δεδομένα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή και άλλες αρχές και επιστημονικούς ή άλλους φορείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς».

    Ονομαστική ψηφοφορία από ΣΥΡΙΖΑ

    Εν τω μεταξύ, ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας για τα άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν τις εταιρείες διαμεσολάβησης Uberκαι Beat.Η ΝΔ, σύμφωνα με αρμόδιους παράγοντες του κόμματος, θα καταψηφίσει τα σχετικά άρθρα. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, ερωτηθείς από δημοσιογράφους, «ζούμε έναν παραλογισμό, η στάση της ΝΔ δείχνει ότι αυτά που λένε με αυτά που πράττουν είναι σε πλήρη αντίθεση». «Όχι μόνο δεν είναι “Uber – ομάχοι”», όπως είπε χαρακτηριστικά, «αλλά είναι σκληροί υποστηριχτές της παραβατικής συμπεριφοράς και των γκρίζων ζωνών που υπάρχουν».

    «Αυτοί νομίζουν ότι θα τρομάξουμε από τους 1.300 ψηφοφόρους του Θύμιου», σχολίαζαν στην ΝΔ υπενθυμίζοντας ότι είναι 15.000 ταξιτζήδες εκ των οποίων οι 8.000 είναι στην πλατφόρμα της Beat.

    Κοινωνία