• Αναζήτηση
  • Διαχρονική γοητεία

    Για τους Σκανδιναβούς, η διαφορετική οπτική της ζωής είναι εμφανής παντού, ακόμη και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κανείς άλλος πλην της Volvo, για παράδειγμα, δεν θα επέλεγε να παρουσιάσει ως κεντρικό έκθεμα σε παγκόσμια πρεμιέρα ένα estate μοντέλο όπως το V60 στο Σαλόνι της Γενεύης που ολοκληρώνεται σήμερα Κυριακή.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Για τους Σκανδιναβούς, η διαφορετική οπτική της ζωής είναι εμφανής παντού, ακόμη και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κανείς άλλος πλην της Volvo, για παράδειγμα, δεν θα επέλεγε να παρουσιάσει ως κεντρικό έκθεμα σε παγκόσμια πρεμιέρα ένα estate μοντέλο όπως το V60 στο Σαλόνι της Γενεύης που ολοκληρώνεται σήμερα Κυριακή.
    Ωστόσο, αυτό που σε εμάς φαίνεται «παράλογο» είναι για εκείνους μια απολύτως συνειδητή επιλογή που καταδεικνύει τον τρόπο σκέψης τους αλλά και την αξία των station wagon για τη ζωή τους. Διαθέσιμο και στη χώρα μας από το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου, το μεσαίου μεγέθους estate με μήκος 4,76 μέτρα είναι διαφορετικό σε σχέση με εκείνο που αντικαθιστά, και αυτό δεν αφορά τα προφανή της σχεδίασής του.
    Βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική με τo XC60 και το V90 estate, του οποίου αποτελεί μικρογραφία, το V60 επωφελείται από τη γνωστή λογική της αποκλειστικής χρήσης τετρακύλινδρων turbo κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης με κυβισμό 1.969 κ.εκ. και απόδοση 150 (D3), 190 (D4) και 310 (T6) ίππους.
    Οι δύο πρώτες εκδόσεις είναι – αρχικώς τουλάχιστον – δικίνητες, ενώ η T6 αποκλειστικά τετρακίνητη (AWD), όπως και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις (με κινητήρες βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ) T6 Twin Engine AWD των 340 ίππων και T8 Twin Engine AWD των 390 ίππων.
    Αν και αργότερα θα υπάρξει ακόμη μία έκδοση βενζίνης με τα διακριτικά T5, η προτίμηση της Volvo προς την υβριδική τεχνολογία ως προθάλαμο αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων είναι σαφής και δικαιολογημένη. Η τεχνολογία ως έννοια άλλωστε είναι εκείνη που καθιστά τα τελευταία χρόνια τη σουηδική εταιρεία «βαρύ χαρτί» στο χρηματιστήριο της αυτοκίνησης, γι’ αυτό και όλα τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, αναγνώρισης πεζών, δικυκλιστών, ζώων, είναι παρόντα στον εξοπλισμό του V60 παράλληλα με εκείνα της αποτροπής εκτροπής από τον δρόμο.
    Το στοιχείο που θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό αφορά το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilot Assist, το οποίο υποστηρίζοντας τον οδηγό σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα έχει αναβαθμισθεί στον τρόπο που λειτουργεί στις στροφές. Η οδηγική εμπειρία τους επόμενους μήνες θα αποκαλύψει περισσότερα. Σήμερα, εκείνο που δεν εκπλήσσει κανέναν είναι η γνώριμη αισθητική του θαλάμου επιβατών με τις hi-tech λειτουργίες συνδεσιμότητας του συστήματος Sensus – σε έναν δημιουργικό συνδυασμό στοιχείων του V90 και του XC90 – και το μεταξόνιο των 2,87 μέτρων που δημιουργεί εξαιρετικές συνθήκες μετακίνησης για όλους τους επιβάτες.
    Τα δε 529 λίτρα του χώρου αποσκευών του V60 είναι σαφώς περισσότερα από τον διαθέσιμο χώρο που προσφέρουν τα Audi A4 Avant, BMW 3 Touring και Mercedes-Benz C-Class Estate, ακόμη ένα χαρακτηριστικό το οποίο εκφράζει το ζητούμενο των Σουηδών στη συγκεκριμένη κατηγορία.

    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 18 Μαρτίου 2018.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino