• Αναζήτηση
  • Θερμό χειροκρότημα για την «άλλη» Λουτσία

    Το αριστούργημα του μπελκάντο, η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι επέστρεψε στην ΕΛΣ ύστερα από 37 ολόκληρα χρόνια

    Τουλάτου Ισμα Μ
        Ηταν μια από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της εφετινής, πρώτης επίσημης σεζόν της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το αριστούργημα του μπελκάντο, η «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» του Ντονιτσέτι επέστρεψε στην ΕΛΣ ύστερα από 37 ολόκληρα χρόνια (στο μεταξύ το αθηναϊκό κοινό είχε την ευκαιρία να δει την όπερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) σε μια παράσταση διαφορετική, η οποία ταυτόχρονα σηματοδότησε και την πρώτη συμπαραγωγή του οργανισμού με τη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου,  Κόβεντ Γκάρντεν. Το θερμό χειροκρότημα στο τέλος της πρεμιέρας της 14ης Μαρτίου, ήρθε να δικαιώσει το επίπονο, με δεδομένη τη δυσκολία του εγχειρήματος,  διάστημα των προβών…
        Χρησιμοποιώντας το εύρημα των παράλληλων εικόνων που συμπληρώνουν τα κενά της δράσης, η σκηνοθεσία της βρετανίδας Κέιτι Μίτσελ θέλησε να δώσει «φωνή» στους γυναικείους χαρακτήρες του έργου με προεξάρχουσα, ασφαλώς, την πρωταγωνίστρια την οποία ερμήνευσε η υψίφωνος Χριστίνα Πουλίτση φτάνοντας σ΄ένα εντυπωσιακό αποκορύφωμα στην περίφημη σκηνή της τρέλλας και χειροκροτούμενη θερμά από το κοινό. 
        Ταυτόχρονα, η ανάγνωση της 53χρονης Μίτσελ (με την αναβίωση του Ρόμπιν Τέμπατ) έφερε εκ νέου στο προσκήνιο τη συζήτηση ως προς τα όρια της παρέμβασης του σκηνοθέτη σ΄ένα κλασικό έργο του ρεπερτορίου. Στις συνεντεύξεις που παραχώρησε στον ελληνικό Τύπο τις προηγούμενες εβδομάδες, η Μίτσελ απάντησε σε όλα τα ερωτήματα τα οποία  απασχόλησαν τη σχετική συζήτηση: Υπάρχει, πραγματικά, όριο στην παρέμβαση; Το σοκ και στο σκάνδαλο αποτελεί σταθερή της επιδίωξη; Ποιός είναι ακριβώς ο λόγος που θέλησε να «συμπληρώσει»  τους γυναικείους ρόλους; Η συμβολή των εντυπωσιακών σκηνικών της Βίκι  Μόρτιμερ υπήρξε αποφασιστική στην αποτύπωση των επιδιώξεων της σκηνοθεσίας.
         Αναφορικά με το μουσικό μέρος, την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διηύθηνε ο Γιώργος Πέτρου, τον ρόλο του Ενρίκο ερμήνευσε ο Μάρκο Καρία, του Εντγκάρντο ο Αλεξέι Ντόλγκοφ (αμφότεροι ανάρρωναν από ίωση όπως ενημερώθηκε το κοινό πριν από την έναρξη της παράστασης) ενώ ιδιαίτερα ξεχώρισε ο Ραϊμόντο του Χριστόφου Σταμπόγλη ο οποίος καταχειροκροτήθηκε πανάξια.
          Την πρεμιέρα της 14ης Μαρτίου παρακολούθησαν πολλοί εκπρόσωποι της δημόσιας ζωής, κυρίως εκπρόσωποι του καλλιτεχνικού κόσμου. Οι επόμενες παραστάσεις της «Λουτσία ντι Λαμερμούρ» θα δοθούν στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις 16,17,18,21,23,24 και 28/3.

    Πολιτισμός